// سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

Dell از نمایشگر‌های فوق عریض U4919DW رونمایی کرد

کمپانی DELL به تازگی از اولین نمایشگر دو گانه Quad HD و فوق عریض خود به نام U4919DW رونمایی کرد.

کمپانی DELL اخیرا از اولین نمایشگر دوگانه‌ی Quad HD و فوق عریض خود به نام U4919DW رونمایی کرد. این نمایشگر در اندازه ۴۹ اینچی با وضوح تصویر 5120x1440 پیکسلی تولید شده و از پنل IPS با نرخ بازسازی تصویر ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند.

استفاده از پنل‌های IPS در کنار نور پس زمینه نوع LED، به این محصول جدید اجازه می‌دهد تا بسیار ارزان‌تر از سایر مدل‌های رقیب خود ظاهر شود. این نمایشگر با داشتن زاویه انحنای 3800R یک میدان دید وسیع را فراهم کرده و احتیاج به استفاده از چند مانیتور را رفع می‌کند. معمولا در هنگام استفاده از چندین نمایشگر به صورت همزمان، به دلیل تخت بودن صفحه‌ی آن‌ها، کاربر دچار مشکلاتی از جمله کاهش میدان دید می‌شود.

با توجه به نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی این مانیتور فوق عریض، می‌توان گفت که انتخاب مناسبی برای گیمر‌ها نخواهد بود. از طرف دیگر با داشتن نسبت اندازه‌ی تصویر ۳۲ به ۹ و زمان پاسخ دهی ۵ میلی‌ثانیه‌ای، می‌توان عنوان کرد که این نمایشگر بیشتر برای کاربرد‌های اداری یا مواردی که به سطح دید بالایی نیاز دارند طراحی شده است.

U4919DW

با این حال کاربران حرفه ای نیز می‌توانند از امکانات و ویژگی‌های این نمایشگر جدید بهره‌مند شوند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این محصول جدید می‌توان به مواردی همچون پوشش ۹۹ درصدی رنگها در حالت sRGB، شدت روشنایی ۳۵۰ کاندلا بر متر مربع، درگاه USB از نوع C، ورودی‌های تصویری همچون دو پورت HDMI 2.0 و یک پورت DisplayPort 1.4 اشاره کرد.

U4919DW

وجود این امکانات و پورت‌های ذکر شده برای اغلب کاربران این رده‌ی مصرف کننده بیش از نیاز است، اما کمپانی Dell سعی کرده تا این نمایشگر را به گونه‌ای طراحی و عرضه کند که نیاز‌های عمومی هر کاربری را بر طرف کند. این نمایشگر حتی توانایی پشتیبانی از دو ورودی تصویر به صورت همزمان را دارد، تا در صورت نیاز کاربران بتوانند به سرعت بین دو تصویر متفاوت یا سیستم کاری جابجا شوند. نمایشگر U4919DW از ۲۶ اکتبر (۴ آبان) با برچسب قیمت ۱۷۰۰ دلار به صورت عمومی عرضه خواهد شد.


منبع techpowerup.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده