نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

گیرمو دل تورو انیمیشن استاپ موشن پینوکیو را برای نتفلیکس می‌سازد

انیمیشن استاپ موشن پینوکیو با حال و هوایی تاریک‌تر از نمونه‌های قبلی به دست گیرمو دل تورو برای نتفلیکس ساخته خواهد شد.

یک سال قبل بود که بعد از انتشار اخباری در مورد ساخته شدن انیمیشن پینوکیو (Pinocchio) توسط گیرمو دل تورو، در نهایت این ماجرا به خاطر مشکلات مالی به بن‌بست رسید. اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مشخص شده است که این کارگردان مکزیکی انیمیشن استاپ موشن پینوکیو را برای نتفلیکس (Netflix) خواهد ساخت. این اولین اثر دل تورو بعد از «شکل آب» خواهد بود که اسکار بهترین فیلم ۲۰۱۷ و همچنین کارگردانی را برای دل تورو به ارمغان آورد.

به سبک و سیاق اکثر کارهای دل تورو، این انیمیشن هم حال و هوایی تاریک‌تر خواهد داشت (مخصوصاً در مقایسه با نمونه‌های قبلی پینوکیو) و دل تورو قصد دارد در ساخت آن از طراحی‌های گریس گریملی الهام بگیرد؛ هنرمندی که برای رمان «ماجراهای پینوکیو» اثر کارلو کلودی (۱۸۸۳) تصویرسازی‌های جالبی انجام داده بود و می‌توانید نمونه‌هایی از این تصاویر را در ادامه ببینید:

Pinocchio 2

دل تورو فیلمنامه این اثر را به همراه پاتریک مک‌هیل (خالق سریال‌های انیمیشنی Adventure Time و Over the Garden Wall) نوشته است و مارک گوستافسن (کارگردان تخصصی بخش‌های انیمیشنی آقای فاکس شگفت‌انگیز) هم در کارگردانی پینوکیو او را همراهی می‌کند.

تولید انیمیشن پینوکیو به زودی آغاز می‌شود و قرار است به شکل موزیکال ساخته شود. این اثر حال و هوای ایتالیای آشفته دهه ۱۹۳۰ را نمایش می‌دهد؛ فضایی سیاسی و پر از سرکوب که با گسترش فاشیسم همراه بود و همین موضوع می‌تواند تا حدودی یادآور فیلم تحسین‌شده دل تورو یعنی «هزارتوی پن» باشد که داستان آن در سال ۱۹۴۴ و اسپانیای دوران ژنرال فرانکو اتفاق می‌افتاد. دل تورو در مورد اثر جدید خود می‌گوید:

هیچ فرمی از سرگرمی نتوانسته است به اندازه انیمیشن روی زندگی و کار من تأثیر بگذارد و هیچ شخصیتی هم در تاریخ سراغ ندارم که به اندازه پینوکیو با آن ارتباط عمیقی برقرار کرده باشم.

پینوکیو در داستان ما یک کودک معصوم است که پدرش توجهی به او نشان نمی‌دهد. او در اثر اتفاقاتی از خانه خارج و وارد دنیایی می‌شود که با آن بیگانه است. سفر شگفت‌انگیز پینوکیو باعث می‌شود او کم‌کم با دنیای اطراف آشنا شود و به شناخت بهتری از محیط پیرامون خود و پدرش برسد. از سال‌ها پیش قصد ساخت چنین فیلمی را داشتم و خوشحالم که بعد از تهیه سریال انیمیشنی Trollhunters، مسئولین نتفلیکس باز هم به من اجازه دادند به سراغ انیمیشن دیگری بروم و این بار چیزی را بسازم که مدت‌ها بود قصد تهیه آن را داشتم و بتوانم بیننده‌ها را با داستان عروسک چوبی‌ای که به پسری واقعی تبدیل می‌شود از زاویه دید خود همراه کنم.

هرچند گیرمو دل تورو پیش از این هم با دنیای انیمیشن در ارتباط بوده و در تهیه انیمیشن‌هایی مثل «پاندای کونگ‌فوکار 3» و «کتاب زندگی» سهم داشته است، ولی پینوکیو اولین انیمیشنی خواهد بود که او به شکل مستقیم کارگردانی آن را بر عهده دارد.

دل تورو همچنین تهیه‌کننده پینوکیو هم خواهد بود و در این راه از کمپانی‌ها و استودیوهایی چون The Jim Henson Company و ShadowMachine کمک می‌گیرد که تجربه زیادی در ساخت انیمیشن و استاپ موشن دارند. عروسک‌های پینوکیو هم ساخته‌ی Mackinnon and Saunders خواهند بود که کیفیت بالای خود را در آثاری مثل «عروس مرده» نشان داده‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده