نویسنده: علی کمالی
// دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹

کارگردان مجموعه Pokemon: عرضه یک بازی جهان باز از این سری محتمل است

بر اساس اعلام کارگردان مجموعه «پوکمون» (Pokemon)، بعید نیست که در آینده شاهد ساخته شدن و انتشار یک بازی از این مجموعه در سبک جهان باز باشیم.

طی بیست سال گذشته، بازی‌های مجموعه پوکمون خیلی از ریشه‌های خود یعنی Pokemon Red/Green/Blue فاصله نگرفته‌اند. بازی‌های این مجموعه همواره حول یک ایده تکراری شکل گرفته‌اند؛ بدین‌ شکل که بازیکن‌ها باید یک پوکمون اولیه را انتخاب کنند، سپس با ترتیب خاصی نشان‌های مخصوص را جمع‌آوری کنند و در نهایت قهرمان «لیگ پوکمون» یا «چهار نخبه» (Elite Four) را شکست دهند. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر مجموعه پوکمون از پافشاری روی کلیشه‌ها دست بردارد و یک استایل جهان‌باز شبیه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را در پیش بگیرد. جونیچی ماسودا، کارگردان مجموعه Pokemon اعلام کرده که چنین ایده‌ای برای بازی‌های آینده این سری دور از ذهن و غیرقابل تحقق نیست.

طی مصاحبه‌ای که ماسودا درباره بازی‌های Pokémon: Let's Go, Pikachu و Let's Go, Eevee با وبسایت یوروگیمر انجام داد، به آینده بازی‌های این مجموعه اشاره کرد و همچنین گفت که نسخه‌های زیرمجموعه سری Let's Go در قلمروهای «جوتو» و «هوئن» ادامه خواهند یافت. ماسودا توضیح داد:

شما به طور کلی می‌دانید که من همواره به دنبال مواجه شدن با چالش‌های جدید هستم و تلاش کرده‌ام تا به شما نشان دهم که می‌خواهم کارهای تازه‌ای با Pokemon بکنم. اینکه آیا بازیکن‌ها از چنین سبک بازی‌ای لذت می‌برند موضوع دیگری است. اما من همیشه به دنبال مواردی مثل ایجاد هوش مصنوعی شبیه دنیای واقعی و راه‌های مختلف برای پیشرفت بازی هستم و همیشه به این فکر می‌کنم که چطور می‌توان از جنبه‌های متفاوتی به مجموعه پوکمون پرداخت. بدین‌ ترتیب این موضوع کاملا محتمل و شدنی است.

 وقتی از ماسودا درباره اثری در سبک بازی‌های Let’s Go در دنیای «جوتو» پرسیده شد، وی اینطور پاسخ داد:

احتمالا می‌دانید که همه از انجام این بازی‌ها لذت می‌برند، اما نکته‌ای وجود دارد؛ خیلی از افراد هستند که وقت زیادی را برای جوجه‌کشی تخم‌ها در بازی صرف می‌کنند. آنها تخم‌های زیادی را پرورش می‌دهند. ولی می‌خواهیم راه‌های تازه‌ای برای لذت بردن از بازی‌های Pokémon پیدا کنند. این برایم موضوعی ناراحت‌کننده است؛ بنابراین ما در تلاش هستیم تا جنبه متفاوتی از بازی را نشان‌ آنها بدهیم.

سال‌ها است که طرفداران Pokemon خواهان یک بازی کاملا جهان‌باز شبیه Skyrim از کمپانی بتسدا هستند؛ یک دنیای بسیار بزرگ پر از پوکمون‌ها که در آن بتوانند به دور از نبردهای تصادفی، به صورت کاملا آزادانه سایر بازیکن‌ها را ببینند و در هر لحظه‌ای که بخواهند، با آنها در مکان‌های از پیش‌ تعیین‌شده (و شاید تعیین نشده) به مبارزه بپردازند.

وقتی نینتندو می‌تواند در جدیدترین نسخه از مجموعه زلدا هم ریشه‌های بازی را حفظ کند و هم آزادی عمل بالایی را در اختیار بازیکن‌ها بگذارد، حتما استودیوی گیم فریک هم می‌تواند این کار را با Pokemon انجام دهد. این موضوع شاید یک تغییر رویه بزرگ برای این مجموعه باشد، اما قطعا خون تازه‌ای را به این مجموعه ۲۰ ساله و پرطرفدار تزریق می‌کند.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده