بازی موبایل Badland Brawl با ارائه گیم‌پلی جدید و تازه توانسته است یک بازی خوش‌ساخت را به بازیکنان ارائه کند. با زومجی و بررسی این بازی همراه باشید.

زمانی که استودیو Frogmind بازی موبایل Badland را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد، شاهد نوآوری‌ها و جذابیت‌های زیادی در این بازی موبایل بودیم. به طوریکه این استودیو از یک گیم‌پلی ساده توانست یک اثر چالش‌برانگیز خلق کند که بازیکن مدت‌ها درگیر مراحل مختلف بازی Badland شود و با بخش چندنفره آن لحظاتی شاد و مفرح را برای جمع‌های دورهمی دوستانه ایجاد کند. این بازی نشان داد که پتانسیل بالایی دارد و استودیو Frogmind این موضوع را به خوبی می‌دانست و در ادامه کار خود نسخه دوم از این بازی را منتشر کرد که همچون نسخه اول به موفقیت بسیاری رسید. حال، این استودیو نسخه سوم از این مجموعه را با نام Badland Brawl توسعه داده است که در این اثر بُعد دیگری از این جهان آخرالزمانی را به نمایش گذاشته‌اند و یک بازی جذاب با گیم‌پلی جدید و تازه را توسعه داده است که به جرأت می‌توان گفت در آینده شاهد الگوبرداری دیگر بازی‌سازان از این اثر خوش‌ساخت خواهیم بود. با زومجی همراه باشید تا نگاهی مفصل به این بازی اندروید و آیفون بیندازیم.

Badland Brawl

بازی Badland Brawl از نظر فنی عملکردی بهینه و بسیار روان دارد

بازی اندروید و آیفون Badland Brawl در سبک استراتژی کارتی آنلاین با المان‌های دفاع از قلعه است. روند بازی را می‌توان تلفیقی از سبک‌ بازی‌های Angry Birds و Clash Royale دانست که این روند، گیم‌پلی جدیدی را به وجود آورده است. در بازی‌ کارت‌هایی با کلاس‌های مختلف تعبیه شده که هر کارت دارای نیروهای مختلف تدافعی یا تهاجمی است. کارت‌ها از تنوع بالایی برخوردار هستند که با هر ارتقای سطح به مرور باز می‌شوند. شخصیت‌های کارت‌ها همان Cloneهای معروف مجموعه Badland هستند که اکنون حالتی فانتزی و شاد به خود گرفته‌اند. کارت‌ها حاوی بمب، کلون‌هایی با نیروهای مختلف و تیرهای پرتابی هستند که بازیکن بسته به استراتژی خود آنها را در دسته‌ای هشت تایی می‌چیند. پس از چینش کارت‌ها، بازیکن در بخش رقابتی که در بازی با نام Brawl شناخته می‌شود، وارد می‌شود و به صورت آنلاین با یک بازیکن دیگر مسابقه می‌دهد. در داخل مسابقه بازیکن نیروهای خود را با کمانی که در پشت قلعه قرار دارد، به سمت دشمن پرتاب می‌کند که بتواند به دشمن صدمه وارد کند. قلعه شبیه به یک برج سه طبقه است که با ضرباتی که به آن وارد می‌شود، یک طبقه از آن تخریب می‌شود. گیم‌پلی بازی آیفون و اندروید Badland Brawl بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است که می‌تواند ساعت‌ها بازیکن را غرق در بازی کند. پرتاب نیروها با زمان‌بندی درست بسیار مهم است اگر بازیکن زمان‌بندی درستی نداشته باشد، ممکن است حمله بازیکن به ضدحمله از سوی رقیب تبدیل شود و سرنوشت بازی تغییر کند. حالت رقابتی بازی Badland Brawl را می‌توان به دو صورت تک به تک یا دو به دو تجربه کرد. روند بازی هیچ کم و کاستی ندارد و سازندگان توانسته‌اند لحظات نابی را برای بازیکنان ایجاد کنند و رویدادهایی که در بازی قرار داده شده است به تنوع بیشتر رقابت‌ها در بازی افزوده است.

Badland Brawl

گیم‌پلی بازی تلفیقی حرفه‌ای از دو بازی Angry Birds و Clash Royale است که سبک جدیدی به وجود آورده است

از بخش جذاب گیم‌پلی بازی موبایل Badland Brawl خارج می‌شویم و در ادامه به بخش فنی بازی می‌پردازیم. بخشی که از همه لحاظ بهینه است و بهترین عملکرد ممکن را ارائه کرده است. استودیو Frogmind این بازی را با گرافیکی دو و نیم بعدی و انیمیشنی طراحی کرده است. محیط و شخصیت‌های بازی دارای جزئیات بالایی هستند و زیبایی چشم‌نوازی دارند که جزو بهترین گرافیک‌ها در بازی‌های موبایل محسوب می‌شود. آیتم‌ها و شخصیت‌ها دارای کیفیت بالایی هستند و انیمیشن هرکدام از شخصیت‌ها به خوبی کار شده است. نرخ فریم و رزولوشن بازی بسیار پایدار است؛ به طوریکه روی هر دستگاهی بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود. بهینه بودن بازی در بخش فنی باعث شده است گیم‌پلی و انیمیشن‌ها بسیار روان اجرا شوند. بازی Badland Brawl موسیقی خاصی ندارد اما از نظر صداگذاری شاهد صدا‌های خوبی هستیم که حس حضور در یک جنگل آخرالزمانی را به بازیکن منتقل می‌کنند و این بخش نیز مانند دیگر بخش‌های فنی بدون اشکال اجرا می‌شود. در کل بخش فنی بازی نمره قبولی را کسب می‌کند اما اشکال کوچکی در بازی وجود دارد که زیاد در روند کلی بازی تأثیر خاصی نگذاشته است؛‌ منوی اصلی بازی Badland Brawl کمی شلوغ است و تصویر پس‌زمینه منو که تصویر جنگل سرزمین Badland را نشان می‌دهد باعث شده است در کنار تب‌های زیاد و گوناگون، صفحه اصلی را شلوغ جلوه دهد و بازیکن برای مدتی طولانی برای آشنایی با صفحه اصلی کمی سر در گم باشد. همچنین بخش Tribe بازی عملکرد خوبی دارد و بازیکن می‌تواند با پیوستن به گروه‌های مختلف به تبادل کارت و رقابت کردن با دیگر بازیکنان حاضر در گروه بپردازد.

Badland Brawl

استودیو Frogmind با ساخت بازی موبایل Badland Brawl ثابت کرده است که دارای خلاقیت و هوش بالایی در ساخت بازی است. دقت بالای استودیو برای خلق چنین بازی باکیفیتی، نشان داده است که برای بازیکنان ارزش بالایی قائل هستند. بدون شک در آینده شاهد بازی‌هایی خواهیم بود که ادامه دهنده این سبک از بازی خواهند بود و آن را به تکامل خواهد رساند. همچنین، این بازی می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای بازی موبایل Clash Royale باشد و طرفداران این بازی را وارد چالش‌های جدیدی کند. امیدواریم سازندگان با اضافه‌ کردن کارت‌ها و رویدادهای جذاب جدید و پشتیبانی خوب از این اثر، بازی را بیش از پیش کامل‌تر کنند.


منبع زومجی

بررسی بازی Badland Brawl

بازی موبایل Badland Brawl یک بازی استراتژی جذاب و مهیج است که می‌تواند ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم کند. گیم‌پلی ناب، گرافیک زیبا و تنوع بالای کارت‌ها همگی باعث شده است با یک بازی با کیفیت عالی روبرو باشیم. این بازی به تمام علاقه‌مندان به بازی‌های استراتژی به شدت پیشنهاد می‌شود و بازیکنان می‌توانند لحظات نابی را در سرزمین جذاب Badland تجربه کنند.
سجاد پاک آیین

9

نقاط قوت

  • + ارائه یک گیم‌پلی مهیج
  • + تنوع بالای کارت‌ها
  • + گرافیک زیبا و چشم‌نواز
  • + طراحی با کیفیت محیط و شخصیت‌ها
  • + بهینه بودن بازی در بعد فنی

نقاط ضعف

  • - طراحی نسبتا ضعیف منوی اصلی بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده