// شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Skyward Journey؛ ماجراجویی در آسمان‌ها

بازی موبایل Skyward Journey یک بازی کژوال و تک نفره است که تجربه‌ای متفاوت و غم‌انگیز را در دسترس کاربران بازی‌های موبایل قرار می‌دهد. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در معرفی بازی موبایل امشب به‌سراغ یک بازی کاملا متفاوت و تا حدی غم‌انگیز رفته‌ایم؛ اثری که در دسته بازی‌های کژوال قرار می‌گیرد و تنها توسط یک نفر ساخته شده است. بازی اندروید و آیفون Skyward Journey، ساخته دن ووگت، یک بازی کژوال و ساده است که تنها یک بخش داستانی دارد. تا به‌حال شده است که حس کنید در زندگی‌تان مسیری را رفته‌اید یا کارهایی را انجام داده‌اید که در آینده از آن‌ها پشیمان شوید؟ معمولا در این مواقع انسان‌ها با خود می‌گویند که ای کاش آن کار را انجام نمی‌دادم یا اینکه با شیوه‌ی متفاوتی انجامش می‌دادم؛ اما پشیمانی دیگر فایده‌ای ندارد. حال دن ووگت با توجه به این مورد بازی موبایل Skyward Journey را توسعه داده است؛ اثری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت که چگونه به یک بازی خاص و ارزشمند تبدیل شده است.

بازی Skyward Journey به مخاطبان‌اش درس زندگی داده و آن‌ها را از ناامیدی نجات می‌دهد

با شروع بازی اندروید و آیفون Skyward Journey بازیکنان وارد بخش تمرینی آن می‌شوند؛ جایی که نحوه بازی کردن به آن‌ها آموزش داده می‌شود. در بازی موبایل Skyward Journey بازیکنان از طریق وزش باد و هدایت آن باید پرنده‌هایی را که در تصویر مشاهده می‌کنند، به جهت‌های مختلفی حرکت دهند. حال سوال اصلی این است که هدایت وزش باد و پرنده‌ها به چه دردی می‌خورند؟ اصلا برای چه هدفی باید این کار را انجام بدهیم؟ در هر دور بازی کردن، انسان‌هایی غمگین را در جزیره‌هایی روی آب مشاهده می‌کنید. با حرکات دادن پرنده‌ها از طریق وزش باد، می‌توانید این انسان‌های غمگین را لمس کنید. اگر میزان لمس شما به‌اندازه‌ی کافی باشد، پرنده‌هایی از دل آن‌ها خارج می‌شوند و چهره‌ی افراد از حالت غمگین به خوشحال تغییر پیدا می‌کند. در انتها زمانی که مرحله‌ی مورد نظر تمام شد، شاهد متن‌هایی با مضمون پشیمانی هستیم. در واقع انسان‌هایی که آن‌ها را خوشحال کرده‌اید، حاوی پیام‌های پشیمانی خود هستند و بعضی از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. دن ووگت برای توسعه‌ی بازی اندروید و آیفون Skyward Journey پیام‌های ندامت و پشیمانی افراد داوطلب را از طریق اینترنت جمع‌آوری کرده است و به صورت ناشناس، در دل بازی قرار داده است تا هویت آن‌ها فاش نشود. در این میان اشاره کنم که در طول بازی کردن‌تان، با آدم‌هایی مواجه می‌شوید که جثه‌ی بزرگ‌تری نسبت به سایرین دارند. این آدم‌ها پشیمانی‌شان سنگین‌تر است و احساس غم و غصه‌ی بیشتری می‌کنند؛ از این رو برای خوشحال کردن آن‌ها، باید پرنده‌های بسیاری با آن‌ها ارتباط داشته باشند. حال هرقدر که پرنده‌های بیشتری آزاد کنید، در این قسمت بازی راحت‌تر خواهید بود و باید بدانید که چه موقع و به چه شکل مسیر درست برای حرکت پرنده‌ها را انتخاب کنید.

در کنار تمامی این موارد، بازی حال و هوای دیگری هم دارد و تنها به تعامل با انسان‌ها و ندامت‌هایشان ختم نمی‌شود. بازیکنان با باز کردن محیط بعدی بازی موبایل Skyward Journey، روی دیگری از آن را مشاهده می‌کنند. در محیط دوم، حباب‌هایی را مشاهده می‌کنید که از طریق پرنده‌ها (که در محیط اول آزاد کرده‌اید) باید آن‌ها را بترکانید. در ادامه پس از مدتی از داخل حباب‌های دریاچه، نقل قول‌های افراد مشهور را مشاهده می‌کنید که به شما امید می‌دهند. در واقع سازنده سعی کرده است در ابتدا ندامت و پشیمانی مردم را به‌تصویر بکشد و در بخش دوم بازی، به آن‌ها امید ادامه دادن مسیر و رسیدن به هدف و آرزوهای‌شان را می‌دهد. با تمام این تفاسیر، بازی موبایل Skyward Journey جزو آن دسته از بازی‌هایی است که بازیکنان را زمان‌هایی به خود جذب می‌کند که از موردی رنجیده‌اند یا می‌خواهند از طریق جملات خوب و دل‌نشین، حال خود را خوب کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Skyward Journey


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده