نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹

اصغر فرهادی جایزه ویژنری جشنواره استکهلم را دریافت خواهد کرد

اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی قرار است جایزه ویژنری (Visionary Awards) جشنواره فیلم استکهلم را دریافت کند.

طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، اصغر فرهادی قرار است جایزه ویژنری (Visionary Awards) جشنواره فیلم استکهلم را دریافت کند. این جایزه که یک اسب برنزی است، به نوآوران سینما داده می‌شود. تاکنون کارگردان‌هایی مانند وس اندرسون، آلخاندرو گونزالس ایناریتو و پابلو لارین این جایزه را برده‌اند. بنابر گزارش خبر آنلاین، خبر اهدای جایزه ویژنری به اصغر فرهادی در جریان نشست مطبوعاتی این جشنواره اعلام شد. روابط عمومی این جشنواره از طرف برگزارکنندگان آن درباره اصغر فرهادی متنی منتشر کرده‌ است، این متن به شرح زیر است:

این جایزه به اصغر فرهادی تعلق می‌گیرد زیرا او یکی از اساتید برجسته سینما در دنیا است. او به شکل پیوسته مسائل معاصر و روزمره را در فیلم‌هایش بررسی می‌کند و تاثیر آن‌ها را در روابط نزدیک آدم‌ها نشان می‌دهد. داستان‌های او به شکلی ظریف بین روشنفکری و رازآلودی در حرکت‌اند؛ این حرکت به قدری طبیعی‌ است که برای هیچ‌کس دیگری قابل تقلید نیست. اصغر فرهادی بدون شک برای نسل جدید فیلمسازی در ایران بسیار ارزشمند است و به همان‌ میزان برای دوستداران سینما در سرتاسر جهان. بنابراین افتخار بزرگی‌ است که جایزه ویژنری ۲۰۱۸ استکهلم به او تقدیم شود.

فیلم سینمایی «همه می‌دانند»، جدیدترین ساخه اصغر فرهادی نیز در این جشنواره فیلم به نمایش درخواهد آمد. این فیلم اسپانیایی زبان با بازی خاویر باردم و پنه لوپه کروز ساخته شده است. جشنواره فیلم استکهلم از شانزدهم تا بیست و هفتم آبان ماه در کشور سوئد برگزار خواهد شد. به تازگی نیز خاویر باردم، بازیگر فیلم «همه می‌دانند»، این فیلم را به همراه برخی دیگر از فیلم‌هایش مانند فیلم جایی برای پیرمردها نیست (No Country For Old Men) برای نمایش در مراسم بزرگ‌داشتش در فستیوال فیلم لومیر انتخاب کرده است. فرهادی همچنین مدتی پیش اعلام کرد که امکان نمایش فیلم «همه می‌دانند» در ایران وجود ندارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده