نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۷

اصغر فرهادی: امکان اکران فیلم همه می دانند در ایران وجود ندارد

اصغر فرهادی، کارگردان نام آشنای ایرانی به تازگی اعلام کرده است که امکان نمایش فیلم جدیدش یعنی «همه می دانند» در ایران وجود ندارد.

فیلم همه می دانند جدیدترین فیلم اصغر فرهادی است. پس از انتشار اولین تریلر و تصاویر این فیلم اسپانیایی زبان، بحث‌های زیادی مبنی بر چگونگی نمایش این فیلم در سینماهای ایران به وجود آمد. با توجه به این که سینمای اصغر فرهادی در داخل کشور دنبال کننده‌های زیادی دارد، صحبت راجع به اکران فیلم «همه می‌دانند» به مسئولان سینمایی نیز رسید. مسئولان سینمایی ایران بر این باور بودند که فیلم «همه می‌دانند» به دلیل داشتن تهیه کننده خارجی، یک فیلم خارجی محسوب می‌شود و در صورت درخواست پخش کننده‌ی فیلم برای اکران، با این اثر مانند یک فیلم خارجی برخورد خواهد شد. اصغر فرهادی نیز اعلام کرده بود که دوست دارد فیلم تازه‌اش و فیلم‌های بعدی‌اش در ایران اکران شوند. این کارگردان اما به تازگی و در حاشیه جشنواره فیلم آنتالیا ترکیه، درباره فیلمسازی خود و اکران «همه می‌دانند» در ایران صحبت کرده است.

فرهادی در ابتدا درباره چگونگی پیدا کردن مواد اولیه داستان‌هایش، با اشاره به این که آن‌ها را از زندگی روزمره پیدا می‌کند، به تعریف خاطره‌ای از گم شدن چمدانش در فرودگاه پرداخت. او گفت:

مشکلم را با ماموری در میان گذاشتم که ناشنوا بود. او کمک بسیاری کرد و تصویر این ارتباط در ذهنم مانده و شاید یک جا یکباره در صحنه‌ای به عنوان یک لحظه گذرا آن را ببینیم.

او در ادامه درباره کار در تئاتر گفت:

یک روز دوباره به تئاتر بازمی‌گردم. تئاتر خالص‌تر است. فکر می‌کنم مخاطب تئاتر به جزئیات دقت بیش‌تری دارد.

اصغر فرهادی در ادامه و در بخش مهمی از صحبت‌هایش درباره اکران فیلم «همه می‌دانند» در ایران گفت:

امکان نمایش این فیلم در ایران به سبب پوشش بازیگران وجود ندارد.

اصغر فرهادی

اینطور که به نظر می‌رسد فیلم جدید اصغر فرهادی در ایران اکران نخواهد شد. این فیلم البته هم‌اکنون در کشورهای مختلف در حال اکران است. فیلم سینمایی «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی با بازی بازیگرانی مانند پنه لوپه کروز، خاویر باردم، ریکاردو دارین، ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره‌آ ساخته شده است. این فیلم سینمایی یکی از نماینده‌های سینمای اسپانیا به اسکار بود که از معرفی به آکادمی جا ماند. فیلم «همه می‌دانند» در جشنواره فیلم آنتالیا که از هفتم تا سیزدهم مهر برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده