نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷

نتفلیکس می‌خواهد اپیزودی تعاملی از سریال Black Mirror پخش کند

نتفلیکس هنوز تاریخ پخش فصل پنجم سریال Black Mirror (آینه سیاه) را اعلام نکرده است، اما گویا باید منتظر پخش این سریال در اواخر سال جاری باشیم.

سرویس استریم نتفلیکس هنوز تاریخ پخش فصل پنجم سریال Black Mirror (آینهٔ سیاه) را اعلام نکرده است، اما طبق گزارش سایت بلومبرگ، به نظر باید منتظر پخش این سریال در اواخر سال جاری باشیم.

در چهار فصل پخش‌شده از سریال آنتولوژی Black Mirror، اثر چارلی بروکر، با اپیزودهای متفاوتی مواجه شدیم که برخی بسیار سیاه و تلخ بودند و برخی نیز پایان‌بندی متعادل و گاه روشنی داشتند و همین موضوع سبب متفاوت بودن این سریال و ایجاد بحث‌های فراوان راجع به آن در فضای مجازی شد؛ فضایی که یکی از سوژه‌های این سریال بود. در فصل اول سریال Black Mirror که از شبکهٔ ۴ بریتانیا پخش شد، داستان‌هایی بی‌رحمانه، خشن و گاه مالیخولیایی را شاهد بودیم که در بستر دنیای مبتنی بر تکنولوژی روایت می‌شد، اما در فصل‌های بعدی کمی فضای کلی اثر تلطیف شد و دلیل این موضوع هم پخش شدن فصل‌های دوم، سوم و چهارم از سرویس استریم نتفلیکس بود که معمولاً پایان‌بندی روشن‌تری داشتند و تاریکی مطلق فصل ابتدایی کمتر شده بود. اپیزودهایی همچون San Junipero و USS Callister، تلخی اکثر اپیزودهای این مجموعه را تغییر دادند و از سوی طرفداران نیز با استقبال بسیار زیادی همراه شدند و این دو اپیزود جوایز زیادی را نیز از آن خود کردند. البته برخی طرفداران نیز مخالفت خود را با چنین تغییراتی اعلام کردند و گفتند چنین داستان‌هایی این مجموعه را از مسیر اصلی‌اش دور می‌کند.

اما اگر سریال Black Mirror داستانی تعاملی داشته باشد و سریالی اینتراکتیو باشد و هر بیننده بتواند پایان‌بندی مورد علاقهٔ خود را انتخاب کند چه؟ سایت بلومبرگ گزارشی در این رابطه منتشر کرده است با این مضمون که «ماجراجویی خاص خودتان را انتخاب کنید.» طبق این گزارش فصل پنجم این سریال محبوب در دست ساخت است و احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی از سرویس استریم نتفلیکس پخش خواهد شد. البته نتفلیکس هنوز به‌صورت رسمی تاریخ پخش فصل پنجم سریال Black Mirror را اعلام نکرده است، اما گمانه‌زنی‌ها از پخش آن در اواخر سال حکایت دارند و این حدسیات نیز با توجه به تاریخ پخش فصل‌های گذشته است. فصل سوم در تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر ماه) سال ۲۰۱۶ و فصل چهارم در تاریخ ۲۹ دسامبر (۸ دی ماه) سال ۲۰۱۷ پخش شد.

black mirror

طبق گزارش سال ۲۰۱۷ سایت بلومبرگ، نتفلیکس در حال ساخت سریال‌های تعاملی و اینتراکتیو برای بزرگسالان است و این تصمیم را در راستای آزمایش‌هایی که روی داستان‌های کودکانه شده و چنین طرحی پیاده شده بود، گرفته است؛ آثاری مثل Puss in Book که اسپین‌آفی از مجموعه فیلم‌های شِرِک بوده و همچنین استاپ موشن Buddy Thunderstruck. از آثار تعاملی معروفی که برای بزرگسالان ساخته شده است، می‌توان به سریال ۶ قسمتی Mosaic (موزاییک) شبکه HBO اشاره کرد که ساخت این سریال را استیون سودربرگ معروف بر عهده داشت و بازیگرانی چون شارون استون در نقش اولیویا لیک، گرت هدلند در نقش جوئل هرلی، فرد ولر در نقش اریک نیل، جنیفر فرین در نقش پترا نیل، جنیفر فرین در نقش نیت هنری، مایا کزان در نقش لارا هرلی و بو بریجز در نقش الن پیپ، در آن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

طبق گزارش بلومبرگ، فصل پنجم سریال محبوب Black Mirror در دست ساخت است و احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی از سرویس استریم نتفلیکس پخش خواهد شد

تصمیم به استفاده از ایدهٔ داستان تعاملی در فصل جدید سریال Black Mirror به چند دلیل گرفته شده است. از آنجایی که این سریال از پایه در مورد تکنولوژی و آینده است، مورد خوبی برای روایت تعاملی و اینتراکتیو است و تماشاچی خود را بخشی از آنچه تماشا می‌کند به حساب می‌آورد. این سریال همواره بحث‌برانگیز بوده است و خیلی‌ها تکنولوژی را امری مفید و لازم می‌دانند و خیلی‌ها افراط در آن را دردسرساز برمی‌شمارند. در صورت تعاملی شدن این سریال، هر دو سمت ماجرا راضی خواهند بود و آزادی عمل به تماشاچی داده می‌شود.

در گزارش سایت بلومبرگ چندان به جزئیات این طرح اشاره نشده است و باید منتظر اخبار آتی بمانیم. هنوز اطلاعات داستانی فصل جدید هم اعلام نشده است.

سریال Black Mirror توسط کمپانی اندمول شاین یو کی (Endemol Shine UK) تهیه و تولید شده و چارلی بروکر وظیفهٔ ساخت آن را بر عهده داشته است. در فصل چهارم سریال Black Mirror بازیگرانی چون جسی پلمونس، کریستین میلیوتی، جیمی سیمپسون، ماکیلا کوئل، بیلی مگنوسن (بازیگران قسمت اول)، اوون تیگ، رزمری دویت، برنا هاردینگ (بازیگران قسمت دوم)، آنتونی ولش، آندره‌آ ریسبرو، کرن سونیا ساوار، آندرو گوور، کلر راشبروک (بازیگران قسمت سوم)، جورجینا کمپبل، جو کوئل (بازیگران قسمت چهارم)، مکسین پیک (بازیگر قسمت پنجم)، داگلاس هاج و لتیتیا رایت (بازیگران قسمت ششم) حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده