// سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹

کپکام احتمالا نسخه ابری بازی های بیشتری را برای نینتندو سوییچ آماده می‌کند

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی کپکام، ناشر مجموعه‌های Resident Evil و Monster Hunter درصدد عرضه نسخه ابری تعدادی از بازی‌های خود روی کنسول نینتندو سوییچ است.

در تاریخ ۲۴ مه (۳ خرداد) بود که کمپانی Capcom (کپکام) نسخه ابری بازی Resident Evil 7 را تحت عنوان بازی Biohazard 7: Resident Evil Cloud Version در دسترس کاربران ژاپنی کنسول جدید کمپانی Nintendo (نینتندو) یعنی کنسول نینتندو سوییچ قرار داد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، انتشار این نسخه از بازی مذکور در واقع یک آزمون و زمینه‌چینی برای عرضه نسخه ابری برخی دیگر از محصولات کمپانی کپکام در کشور ژاپن بوده است.

سخنگوی کمپانی نینتندو در مصاحبه با وب‌سایت وال استریت ژورنال به این نکته اشاره کرده است که کمپانی کپکام براساس آمار و معیار‌های مختلف مبتنی بر عرضه نسخه ابری بازی رزیدنت اویل 7، برای انتشار نسخه مشابه برای دیگر بازی‌ها تصمیم می‌گیرد. این منبع اعلام کرده است که کمپانی کپکام در حال بررسی بازی‌های دیگری برای عرضه به صورت ابری در ژاپن است. با این حال، مشخص نیست که نسخه ابری کدامیک از آثار کمپانی ذکر شده در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، اما این احتمال وجود دارد که عملکردی مشابه بازی Resident Evil 7 داشته باشند.

یکی از مزایای تجربه بازی‌ها به صورت ابری این است که دارندگان کنسول Nintendo Switch که از لحاظ قدرت سخت‌افزاری ضعیف‌تر از کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت یعنی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است، قادر خواهند بود بازی‌هایی را که اجرای آن‌ها مستلزم در اختیار داشتن سخت‌افزار قوی است، انجام دهند. همانند دیگر سرویس‌های مبتنی بر استریم بازی مانند سرویس PlayStation Now، کیفیت تجربه نسخه ابری بازی‌ها روی کنسول نینتندو سوییچ به قدرت و پایداری اتصال اینترنت بستگی دارد.

کمپانی کپکام به جای فروش نسخه ابری بازی Resident Evil 7، این بازی را در ازای پرداخت ۱۸ دلار به مدت ۱۸۰ روز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. با این حال به منظور امتحان بازی، تجربه ۱۵ دقیقه ابتدایی آن رایگان است. استفاده از این ساختار قیمت‌گذاری در نسخه ابری بازی‌های آتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بسیاری از فعالان حوزه بازی‌های ویدیویی پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آینده استریم بازی‌ها به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. کمپانی Electronic Arts (الکترونیک آرتز) اخیرا یک کمپانی استریم را تصاحب کرده است و بخش ایکس باکس نیز اعلام کرده است که در حال کار روی یک سرویس استریم بازی است که تا‌کنون معرفی نشده است. براساس گفته فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox، سرویس استریم کمپانی Microsoft «روی هر دستگاهی» تجربه‌ای در حد و اندازه‌های «کنسول‌های خانگی» ارائه خواهد داد. همانطور که پیش از این اشاره شد، کمپانی Sony از مدت‌ها پیش سرویس استریم خود را تحت عنوان پلی استیشن ناو در دسترس کاربران قرار داده است. علاوه بر این استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی Take-Two (تیک تو) اعتقاد دارد که ظرف یک تا سه سال آینده استریم بازی‌ها به محبوبیت و موفقیت خواهد رسید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده