// سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۷

Minecraft 2 ساخته نمی‌شود؛ بازی Minecraft کاربران فعال بیشتری از Fortnite دارد

رئيس تیم توسعه‌دهنده بازی Minecraft در طی مصاحبه‌ای گفت که بازی مذکور بازیکنان فعال زیادی دارد و از همین رو آن‌ها برنامه خاصی برای ساخت نسخه دوم ندارند.

پس از اینکه کمپانی مایکروسافت مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار برای خریداری کردن امتیاز مجموعه Minecraft پرداخت کرد، بسیاری بر این باور بودند که حرکت بعدی کمپانی این خواهد بود که به سراغ ساخت بازی Minecraft 2 برود. حال در جدیدترین اخبار بازی مشخص شده که نسخه دومی از این مجموعه در دست ساخت قرار ندارد؛ چرا که گویا این مجموعه در حال کسب درآمد مطلوبی برای ناشر آن است.

هلن چیانگ، رئیس تیم ماینکرفت مایکروسافت، در مصاحبه‌ای که با بیزینس اینسایدر داشت، در مورد ساخت دومین نسخه از سری Minecraft گفت:

در مورد ساخت نسخه دوم، با توجه به [گستردگی] انجمن‌های بازی، به نظر من این کار در مورد Minecraft منطقی به نظر نمی‌رسد. این حرکتی است که همیشه می‌تواند کامیونیتی را سست کند.

به نقل از وب‌سایت، بازی Minecraft هم‌اکنون بیش از ۹۱ میلیون کاربر فعال دارد که به طور ماهیانه به تجربه این بازی می‌پردازند. با توجه به آماری که از بازی Fortnite در ماه آگوست گذشته منتشر شده است، این بازی در حالی که ۷۸.۳ میلیون کاربر دارد هنوز از نظر آماری از ماینکرفت عقب است. اگر مایکروسافت دومین نسخه از این سری یعنی Minecraft 2 را توسعه دهد امکان دارد که آمار یاد شده کاهش پیدا کند و بازیکنان بین نسخه اول و دوم تقسیم شوند. به گفته مسئولین ساخت دومین نسخه کاری بسیار ریسکی برای کامیونیتی و حتی کمپانی مایکروسافت به شمار می‌رود.

minecraft

چیانگ در این باره افزود:

ما قصد داریم که اعضای انجمن‌های این بازی را در کنار یکدیگر نگه داریم و به همین منظور است که محتویات و آپدیت‌های Minecraft به طور رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. ما تمایل نداریم که از بازیکنان بخواهیم که از بازی Minecraft 1 به Minecraft 2 نقل مکان کنند. ما صرفا علاقه داریم که آنها از ماینکرفت لذت ببرند. راه‌های دیگری برای گسترش دادن این بازی وجود دارد که منطقی به نظر می‌رسد؛ تا اینکه بخواهیم همانند مجموعه‌های دیگر، تنها یک نسخه دیگر از مجموعه خودمان منتشر کنیم.

در سال ۲۰۱۴ میلادی رئيس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) در بیانیه‌ای پس از خریداری کردن ماینکرفت گفته بود که ساخت Minecraft 2 شاید برنامه مناسبی برای این مجموعه نباشد.

البته کمپانی مایکروسافت در همین حال سرگرم گسترش دادن مجموعه ماینکرفت است، اما نه با توسعه نسخه دوم Minecraft. در این میان، چندی پیش سازندگان از بازی Minecraft Dungeons با حال و هوای Diablo رونمایی کردند. محصول یاد شده که برای عرضه روی پی سی برنامه‌ریزی شده است قرار است در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شود. باید بدانید که این بازی شامل مکانیزم اصلی این مجموعه یعنی ساخت و ساز نمی‌شود و از روند دانجن کرالر (Dungeon Crawler) بهره می‌برد.

نظرات خود را در مورد بیانیه سازندگان پیرامون عدم ساخت نسخه دوم بازی ماینکرفت با زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده