نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰

اچیومنت عجیب بازی The Stanley Parable پس از پنج سال در دسترس قرار گرفت

اچیومنت عجیب بازی The Stanley Parable که باز شدنش به پنج سال صبر کردن نیاز داشت، حالا در دسترس افرادی که شرایط کسب کردنش را دارند قرار گرفته است.

در تاریخ ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی (۲۵ مهر ۱۳۹۲)، بازی The Stanley Parable روی پلتفرم استیم منتشر شد. در این بازی یک اچیومنت ویژه با نام Go Outside وجود دارد و به افرادی که آن را به مدت پنج سال بازی نکنند، تعلق می‌گیرد! حالا که ۲۶ مهر ۱۳۹۷ است، پنج سال از انتشار بازی گذشته و این اچیومنت برای کسانی که پنج سال بازی را تجربه نکرده بودند، باز شده است!

این بازی اچیومنت‌های زمان‌دار مختلفی دارد. مثلا یکی از اچیومنت‌های بازی را که Commitment نام دارد می‌توانید با انجام دادن بازی به‌صورت شبانه‌روزی در یک روز سه‌شنبه به‌دست بیاورید. البته در این میان، یک‌سری بازیکن زیرک هم هستند که با دستکاری کردن زمان کامپیوتر خود، این اچیومنت‌ها را به‌دست می‌آورند؛ به همین دلیل هم هست که حدود ۷.۴ درصد از کاربران توانسته‌اند اچیومنت Go Outside را کسب کنند.

The Stanley Parable

سازنده‌ی بازی هم در یک توییت، به موضوع در دسترس قرار گرفتن اچیومنت Go Outside اشاره کرده است. وی در پست توییتری خود، گفته که امروز اولین روزی است که می‌توان این اچیومنت را به‌صورت رسمی به‌دست آورد که خب طبیعتا به کاربرانی که با روش‌های مختلف، بازی را دور زدند و این اچیومنت را گرفتند اشاره دارد. در کل، اگر این بازی را پنج سال پیش خریداری کرده‌اید یا آن را اجاره کرده‌اید و به‌مدت پنج سال هنوز سمتش نرفته‌اید، امروز زمان خیلی خوبی است که دوباره سراغش بروید و این اچیومنت را کسب کنید.

بازی مستقل The Stanley Parable را می‌توانید روی پی سی تجربه کنید. این بازی در زومجی بررسی شده و نمره‌ی ۹ را کسب کرده است. در خلاصه‌ی بررسی انجام شده می‌خوانیم:

ویلیام پاف، طراح جوان The Stanley Parable با استفاده از یک ماد برای بازی Half-Life 2 توانسته تا یک بازی مستقل اما ارزشمند را برای دارندگان رایانه‌های شخصی منتشر کند. صداپیشگی سراسر طنز کوین برایتینگ قادر است تا در کنار سرگرمی، یک ماجراجویی متفاوت را با استنلی، کارمند ۴۲۷ جهت کشف اتفاقات پشت ناپدید شدن صدها کارمند شرکت به ارمغان بیاورد. این بازی از بعد داستانی منحصر به فرد بوده و دارای روند بازی و گرافیک ساده‌ای است. به دلیل وجود پایان‌های مختلف و هرچند کوتاه The Stanley Parable دارای ارزش بالایی برای تجربه چندباره است.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده