نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

گزارش فروش سینمای ایران: صدرنشینی لس آنجلس تهران در هفته اول اکران

در گزارش فروش این هفته سینمای ایران از افتتاحیه موفق لس آنجلس تهران می‌گوییم و فروش هفتگی فیلم‌های دیگر را مرور خواهیم کرد.

این هفته‌ی سینمای ایران یک افتتاحیه موفق را تجربه کرد. فیلم سینمایی «لس آنجلس تهران» به کارگردانی تینا پاکروان در اولین هفته نمایش خود در نود و پنج سالن به نمایش در آمد. این فیلم سینمایی در اولین هفته دو میلیارد و صد و پنجاه و چهار میلیون تومان فروخت. فروش کل این فیلم تا بیست و ششم مهرماه به دو میلیارد و دویست و هفتاد و پنج میلیون تومان رسیده است. این فیلم کمدی پرویز پرستویی و مهناز افشار را در فهرست بازیگرانش دارد و احتمالا در هفته‌های آینده هم فروش خوبی را تجربه خواهد کرد. «لس آنجلس تهران» که حکم بازگشت پرویز پرستویی به ژانر کمدی را دارد می‌تواند به یکی دیگر از کمدی‌های عامه پسند و پرفروش سینمای ایران تبدیل شود.

پرویز پرستویی

رتبه دوم این هفته در اختیار درام اجتماعی هومن سیدی یعنی «مغزهای کوچک زنگ زده» است. این فیلم که در سومین هفته‌ی اکرانش است، در صد و سی و یک سالن به نمایش درآمد. «مغزهای کوچک زنگ زده» در هفته گذشته یک میلیارد و هفتصد و چهل و چهار میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد این فیلم سینمایی حالا به شش میلیارد و دویست و نود و دو میلیون تومان رسیده است. رده سوم این هفته در اختیار یک کمدی عامه پسند دیگر است. فیلم «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت که در دومین هفته اکرانش ۱۰۶ سالن در اختیار داشت. این فیلم سنیمایی در هفته گذشته پانصد و نوزده میلیون تومان فروخت. درآمد کلی «لازانیا» حالا به یک میلیارد و صد و هشتاد و هشت میلیون تومان رسیده است.

مغزهای کوچک زنگ‌زده

رده چهارم این هفته در اختیار فیلم کمدی «هشتگ» است. این فیلم سینمایی در این هفته که سومین هفته‌ی اکرانش محسوب می‌شود، صد و بیست و پنج سالن در اختیار داشت. ساخته‌ی رحیم بهبودی‌فر در هفته گذشته چهارصد و هشتاد و پنج میلیون تومان فروخت و حالا به درآمد کلی یک میلیارد و پانصد و سی و چهار میلیون تومان رسیده است. رده پنجم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی است. این فیلم سینمایی که از طرف حوزه هنری تحریم شده است، در سومین هفته اکرانش پنجاه و هفت سالن دراختیار داشت. ساخته سهیل بیرقی که امیر جدیدی و باران کوثری را در تیم بازیگرانش دارد، در هفته گذشته دویست هفتاد و یک میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «عرق سرد» در مجموع یک میلیارد و دوازده میلیون تومان فروخته است. از تازه‌اکران‌های این هفته نیز می‌توان به «پیشونی سفید ۲» ساخته سید جواد هاشمی اشاره کرد. فیلمی که با نمایش در شصت و چهار سالن، دویست و چهل میلیون تومان فروخت و تا ۲۶ مهر دویست و شصت میلیون تومان کسب کرد. در ادامه می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید:

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱لس آنجلس تهران۱۲,۱۵۴,۲۰۳,۰۰۰
۲مغزهای کوچک زنگ زده۳۱,۷۴۴,۳۵۵,۰۰۰
۳لازانیا۲۵۱۹,۷۷۴,۰۰۰
۴هشتگ۳۴۸۵,۴۵۳,۰۰۰
۵عرق سرد۳۲۷۱,۹۹۷,۰۰۰
۶هزارپا۱۵۲۴۳,۷۶۸,۰۰۰
۷پیشونی سفید ۲۱۲۴۰,۵۱۷,۰۰۰
۸تنگه ابوقریب۱۰۱۶۵,۲۰۴,۰۰۰
۹ماهورا۲۸۱,۱۶۳,۰۰۰
۱۰جاده قدیم۳۷۵,۳۱۰,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده