// چهار شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱

موزه ملی بازی‌های ویدیویی در انگلستان تاسیس می‌ شود

موزه ملی بازی‌های ویدیویی با نام The National Videogame Museum در انگلستان با تمرکز بر روی گسترش فرهنگ بازی‌های ویدیویی تاسیس می‌شود.

موزه ملی بازی‌های ویدیویی قرار است به عنوان اولین موزه در انگلستان با تمرکز بر بازی‌های ویدیوی در شهر شفیلد تاسیس شود. The NVM یا همان The National Videogame Museum قرار است میزبان کنسول‌ها و دستگاه‌های آرکید قابل بازی، غرفه‌های جذاب از استودیو‌های بازی‌سازی، آثار مختلف و نحوه ساخت آنها، محیط‌هایی برای والدین و کودکان و مکانی برای برگزاری رویداد‌ها باشد. موزه ملی بازی‌های ویدیویی همچنین به عنوان یک نمایشگاه برای نشان دادن تولد صنعت بازی‌سازی و آینده آن در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

The NVM در واقع «سومین قسمت» از National Videogame Arcade است. این محیط پس از سه سال و نیم فعالیت در تاریخ ۳ سپتامبر سال جاری تعطیل و درب‌های آن بسته شد. به گفته مسئولین، موزه جدید در قالب یک «محیط آزمایشی» با بازی Gang Beasts فعالیت خود را آغاز می‌کند. گنگ بیستس یکی از بازی‌های محبوب و دورهمی استودیو بون لیف (Boneleaf) محسوب می‌شود. برنامه کاری این استودیو با توجه به فعالیت‌های پیشین NVA ادامه خواهد یافت و هدف آنها این خواهد بود که محیطی را برای بازی‌سازان و طرفداران مهیا کنند تا از این رو بتوانند با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند و از رویداد‌های آن لذت ببرند.

nvm

ایان لیوینگ استون، حامی مالی NVM، در مورد موزه جدید گفت:

THE NVM در واقع موزه‌ای متعلق به صنعت بازی‌های ویدیویی است. این مکان قصد دارد جشن بازی‌هایی را بگیرد که در ۴۰ سال اخیر به دست بازی‌سازان ساخته شده‌اند. هر کس که به فرهنگ بازی‌های ویدیویی اهمیت می‌دهد به این موزه دعوت می‌شود تا بتواند به رهبران این صنعت ملحق شود و این پروژه حیرت‌انگیز را به هر نحوی پشتیبانی کند. در این موزه برای حامیان مالی و برای گسترش دادن این فرهنگ همیشه باز است.

در واقع موزه ملی بازی‌هایی ویدیوی انگلستان به دست بسیاری از استودیو‌ها و افراد مهم این انجمن پشتیبانی می‌شود. در ادامه می‌توانید فهرست حامیان این موزه را مشاهده کنید:

  • ایان لیوینگ استون (یکی از بنیانگذاران Fighting Fantasy و Games Workshop)
  • اندی پین (اتحادیه ورزش‌های الکترونیک انگلستان)
  • استودیو سومو دیجیتال (سازنده آثاری همچون LittleBigPlanet 3، بازی Sonic & Sega All Stars Racing)
  • استودیو ربلیون (سازنده بازی Sniper Elite)
  • رامی اسمایل ( سازنده Nuclear Throne و Luftrausers)
  • ماسایا ماتسورا (سازنده PaRappa the Rapper)

علاقه‌مندان برای پشتیبانی کردن از این پروژه می‌توانند از طریق وب سایت رسمی THE NVM اقدام کنند.

چندی پیش در جریان اخبار خواندیم که کمپانی The Strong National Museum of Play قصد دارد تا تالار مشاهیر بازی های ویدیویی یعنی World Video Game Hall of Fame را گسترش دهد و محیطی همانند موزه را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. نظرات خود را در مورد تاسیس موزه‌هایی با تمرکز بر بازی‌هایی ویدیویی در کشور‌های مختلف با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده