نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۳

میت 20 ایکس معرفی شد؛ صفحه نمایش 7.2 اینچی و ویژگی‌های مناسب برای بازی

کمپانی هواوی در کنار میت 20 و میت 20 پرو، از گوشی میت 20 ایکس هم رونمایی کرد که ویژگی‌های مناسبی برای بازی کردن دارد. 

هواوی در کنار دو گوشی هوشمند قابل پیش‌بینی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو، از محصول ویژه‌ای رونمایی کرد که به‌نظر می‌رسد رقیبی توانمند برای گلکسی نوت ۹ سامسونگ باشد. Mate 20 X تقریبا از تمام ویژگی‌های شاخص دو برادر دیگر خود، نظیر پردازنده‌ی کرین ۹۸۰، دوربین سه‌گانه و شارژ سریع ۴۰ واتی بهره می‌برد؛ اما ویژگی‌های جالب توجه دیگری مانند نمایشگر وسیع ۷.۲ اینچی، پشتیبانی از قلم استایلوس و سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته را نیز در بطن خود دارد. همچنین، این محصول جدید موفق شده تا استاندارد IP 53 را هم برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به‌دست آورد.

دوربین سه‌گانه‌ی قدرتمند میت ۲۰ ایکس در بطن خود سنسور ۴۰ مگاپیکسلی رنگی، سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو را دارد و حاصل همکاری هواوی با شرکت لایکا است. شرکت سازنده ادعا می‌کند که خانواده‌ی میت ۲۰ با دوربین منحصربه‌فرد خود می‌تواند هر شخصی را به یک «عکاس حرفه‌ای» بدل کند.

میت 20 ایکس / Mate 20 x

لنز اولترا واید لایکا با فاصله‌ی کانونی معادل لنزهای ۱۶ میلی‌متری فول‌فریم، میدان دید فوق‌العاده‌ عریضی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به‌موجب آن حتی در فضا‌های کوچک نیز می‌توان از سوژه‌های غول‌پیکری همچون هواپیماها، باغ گل یا حتی کوه‌ها، به‌صورت کامل عکاسی کرد. هواوی ادعا می‌کند که خانواده‌ی میت ۲۰ نخستین گوشی‌های دنیا به‌شمار می‌روند که از عکاسی ماکرو با فاصله‌ی ۲.۵ سانتی‌متری تا سوژه پشتیبانی می‌کنند.

به‌مدد واحد پردازش عصبی دوگانه‌ی کرین ۹۸۰ یا Dual NPU، دوربین گوشی‌های سری میت ۲۰ از قابلیت‌های بهبودیافته‌ی هوش مصنوعی موسوم به Master AI جهت بهبود خروجی خود بهره می‌برند؛ بدین ترتیب که گوشی می‌تواند با شناسایی ۱۵۰۰ سناریو و ۵۰۰۰ سوژه از ۲۵ دسته، پارامترهای عکاسی را به‌صورت خودکار تنظیم کند.

میت 20 ایکس / Mate 20 x

قابلیت HiVision به‌مدد هوش مصنوعی می‌تواند با شناسایی سازه‌های تاریخی، به‌صورت بی‌درنگ، اطلاعاتی را درباره‌ی آن‌ها ارائه دهد یا با شناسایی کالایی خاص، قیمت آن‌ را در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف به‌نمایش بگذارد. قابلیت‌ قابلیت فوکوس خودکار پیش‌بین AI 4D می‌تواند با تشخیص چندین سوژه به‌صورت هم‌زمان، حرکت آن‌ها را به‌صورت بی‌درنگ پایش کند. میت ۲۰ ایکس به‌مدد حالت ارتقاءیافته‌ی پرتره، می‌تواند افکت بوکه را با اعوجاج پایین و میزان شارپ‌بودن بالاتری ارائه دهد.

AI Color نام قابلیت جدید دیگری است که با شناسایی اجسام و خطوط اصلی در هر فریم، کاربر را برای ثبت بهتر تصویر راهنمایی می‌کند. خانواده‌ی میت ۲۰ می‌توانند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، پارامترهایی همچون فام (Hue)، میزان اشباع رنگ و روشنایی را تغییر دهند یا با ایزوله‌کردن رنگ یک سوژه و اشباع‌کردن سایر المان‌های تصویر، جلوه خاصی را به عکس بدهند. قابلیت AI Spotlight به میت ۲۰ ایکس اجازه می‌دهد تا با شناسایی ویدیوهایی با تم مشابه، به‌صورت خودکار از آن‌ها یک میکس ۱۰ ثانیه‌ای بسازد.

لنز اولتراواید به‌کاررفته در دوربین پشتی به کاربر اجازه می‌دهد تا ویدیو‌هایی با نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹ ضبط کند. در حالی که سایر گوشی‌‌های هوشمند برای رسیدن به چنین نسبت تصویری، ویدیوی ضبط‌شده را کراپ می‌کنند، فبلت‌های جدید هواوی در ویدیوها به‌صورت Native به نسبت تصویر ۲۱:۹ دست پیدا می‌کند.

میت 20 ایکس / Mate 20 x

همان‌طور که اشاره کردیم، خانواده‌ی میت ۲۰ نخستین گوشی‌‌های اندرویدی دنیا با پردازنده‌ی هفت نانومتری هستند. تراشه‌ی کرین ۹۸۰ از هشت هسته‌ی پردازشی، شامل دو هسته‌ی ۲.۶ گیگاهرتزی Cortex-A76، دو هسته‌ی ۱.۹۲ گیگاهرتزی Cortex-A76 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌برد و نسبت به نمونه‌های ۱۰ نانومتری تا ۲۰ درصد بهبود در عملکرد و ۴۰ درصد بهبود در بهره‌وری انرژی را به ارمغان می‌آورد.

واحد پردازش گرافیکی Mali-G76 نسبت به نسل گذشته، در تسک‌های گرافیکی، ۴۶ درصد بهبود عملکرد و ۱۷۸ درصد بهبود بهره‌وری انرژی را به همراه دارد؛ ضمن اینکه به‌موجب فناوری افزایش فرکانس، می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، بارهای پردازشی بازی را تشخیص داده و منابع را هوشمندانه‌تر تخصیص دهد. خانواده‌ی میت ۲۰ به‌مدد ارتقاء مودم خود، از لحاظ تئوری می‌توانند به سرعت فوق‌العاده‌ی ۱.۷۳۲ گیگابیت‌برثانیه نیز دست پیدا کنند.

هواوی برای میت تأمین انرژی میت ۲۰ ایکس، باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را نظر گرفته است که شارژدهی فوق‌العاده‌ای را برای پرچم‌دار خاص هواوی به ارمغان می‌آورد. در مقایسه‌ای که توسط هواوی ارائه شده، اگر آیفون ۱۰ اس مکس و میت ۲۰ ایکس را به‌طور کامل شارژ کنید و عازم سفر توکیو-لندن شوید، پس از پایان پرواز، شارژ باقی‌مانده برای میت ۲۰ ایکس ۴۶ درصد است؛ در حالی که این مقدار برای آیفون ۱۰ اس مکس تنها ۱۰ درصد است.

میت 20 ایکس / Mate 20 x

هواوی میت ۲۰ ایکس را از لحاظ شارژدهی با کنسول قابل‌حمل Nintendo Switch هم مقایسه می‌کند و ادعا می‌کند که شارژدهی این گوشی برای بازی‌ها بیش از دو برابر این کنسول قابل حمل است. علاوه‌بر این، میت ۲۰ ایکس از فناوری فوق سریع و ۴۰ واتی SuperCharge نیز بهره می‌برد که بسیار بالاتر از توان ۲۲.۵ واتی نسل گذشته است.

Mate 20 X از فناوری شارژ بی‌سیم سریع ۱۵ واتی نیز استفاده می‌کند که باز هم نسبت به فناوری شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی آیفون ۱۰ اس مکس، سریع‌تر محسوب می‌شود. قابلیت جالب توجه دیگر میت ۲۰ ایکس، امکان قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس (Wirless Reverse Charging) است که به فبلت خاص هواوی اجازه می‌دهد تا نقش یک پاوربانک را ایفا کرده و دستگاه‌هایی با قابلیت شارژ بی‌سیم دیگر را نیز شارژ کند.

پرچم‌داران جدید هواوی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹.۰ پای و رابط کاربری EMUI 9.0 روانه‌ی بازار خواهند شد. چینی‌ها زبان طراحی EMUI‌ را بهبود داده‌اند و ظاهر اپلیکیشن‌های مختلف هم‌خوانی دارد. هواوی ادعا می‌کند که طراحی رابط جدید ارگونومیک‌تر از گذشته است؛ به‌عنوان مثال بسیاری از المان‌های UI به نیمه‌ی پایینی انتقال یافته تا بدین ترتیب در دسترس‌تر از گذشته باشند، ضمن اینکه برای ارتقاء تجربه‌ی بصری، ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی نیز مانند آنچه از گوشی‌های جدید اپل سراغ داریم، در EMUI 9.0 قابل استفاده خواهد بود.

میت 20 ایکس / Mate 20 x

چینی‌ها ادعا می‌کنند که رابط کاربری EMUI 9.0 در میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو به‌مدد هوش مصنوعی، می‌تواند الگوی استفاده‌ی کاربر از گوشی را تشخیص دهد و با تخصیص بهینه‌ی منابع، سرعت و پایداری دستگاه را در طولانی‌مدت حفظ کند. فناوری GPU Turbo 2.0 نیز در رابط کاربری سری میت ۲۰ حاضر است و از بازی‌هایی همچون PUBG Mobile، Vainglory، NBA2K18، Arena of Valor و Rules of Survival‌ پشتیبانی می‌کند، این فناوری به‌لطف AI منابع را به‌صورت بهینه تخصیص می‌دهد تا بازی‌ها روان‌تر اجرا شوند؛ ضمن اینکه کاربران امکان ضبط بازی را داشته باشند. GPU Turbo 2.0‌ از لمس‌های تصادفی نیز جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول، سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی است که از محفظه‌ی بخار و لایه‌های گرافین استفاده می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود کنترل دما در این محصول بهتر از رقبایی همچون نوت ۹ سامسونگ یا آیفون ۱۰ اس مکس باشد. برای مثال، پس از یک ساعت بازی دمای قسمت پشت گوشی تنها ۳۸ درجه خواهد بود؛ در حالی که این عدد برای آیفون ۱۰ اس مکس و نوت ۹ به‌ترتیب ۳۸.۷ و ۴۲.۱ سانتی‌گراد است.

هواوی پد ویژه‌ای را هم تولید می‌کند که به گوشی متصل می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد از طریق آن بازی‌ها را کامل کنند. چینی‌ها برای میت ۲۰ ایکس برچسب قیمت ۸۹۹ یورویی را در نظر گرفته‌اند. زمان در نظر گرفته شده برای عرضه‌ی این گوشی هم چهارم آبان‌ماه (۲۶ اکتبر) است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی مشخصات فنی انواع گوشی هواوی و قیمت به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده