// سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

تورنمنت‌ های داخل بازی Fortnite از امروز آغاز می‌شوند

استودیوی Epic Games، از امروز تورنمنت‌های داخل بازی Fortnite را آغاز خواهد کرد. بازیکنان تمام پلتفرم‌ها می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

در دنیای امروز، در کنار ورزش عادی، ورزش‌های الکترونیکی یا همان ESports هم جایگاهی برای خود پیدا کرده‌اند. این در حالی است که تقریبا در تمام مواقع تنها تیم‌ها و بازیکنان بسیار حرفه‌ای می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و مردمی که به صورت حرفه‌ای بازی نمی‌کنند، شانسی برای امتحان مهارت‌های خود در این مسابقات نخواهند داشت. این موضوع شامل حال بازی محبوب فورتنایت هم می‌شود اما استودیوی Epic Games تصمیم گرفته تا این روند را برای بازی محبوب خود تغییر دهد.

چند روز پیش اخباری مبنی بر راه‌اندازی مسابقات داخل بازی در بازی Fortnite فاش شد که این خبر دیروز رسما از سوی اپیک تایید شد و برنامه‌ی این مسابقات هم اعلام شد. در این تورنمنت، تمامی بازیکنان با هر سطحی می‌توانند شرکت کنند.

fortnite

نکته‌ی اصلی این تورنمنت این است که تمامی بازیکنان از پلتفرم‌های مختلف که فورتنایت روی آن عرضه شده است، می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. اما نگرانی اصلی در عادلانه بودن این مسابقات است؛ چون این احتمال وجود دارد که بازیکنانی که در گوشی موبایل یا تبلت خود بازی می‌کنند، در برابر حریفی قرار گیرند که از ماوس و کیبورد یا کنترلر استفاده می‌کنند. در این موضوع، اپیک قول داده است تا تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی عادلانه به کار گیرد. همچنین اپیک اعلام کرد که طبق آمار به دست آمده از بازی، افرادی که از کنترلر استفاده می‌کنند می‌توانند در برابر بازیکنان با ماوس و کیبورد به خوبی مقاومت کنند و بازی خود را به راحتی انجام بدهند.

سیستم Matchmaking به گونه‌ای خواهد بود که بازیکنان در برابر حریف‌های هم سطح خود قرار بگیرند. معیارهای اصلی در این تورنمنت، سطح بازی و مهارت فردی خواهد بود که شما در طول بازی به آن رسیده‌اید و این تضمین را می‌دهد که شما در برابر افراد هم سطح خود به رقابت بپردازید.

زمانبندی این تورنمنت به شکل زیر خواهد بود:

  • تورنمنت آلفا (تک نفره): شروع از تاریخ ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) تا ۲۹ مهر (۲۱ اکتبر)
  • تورنمنت بتا (دو نفره): شروع از تاریخ ۱ آبان (۲۳ اکتبر) تا ۳ آبان (۲۵ اکتبر)
  • تورنمنت هفتگی (گروهی): شروع از ۲۷ مهر (۱۹ اکتبر) تا ۹ آذر (۳۰ نوامبر) *این بخش از تورنمنت به صورت هفتگی، جمعه‌ی هر هفته آغاز می‌شود
  • کاپ سالتی اسپرینگز (تک نفره): شروع از ۵ آبان (۲۷ اکتبر) تا ۹ آبان (۳۱ اکتبر) *یک هفته و سه بار فرصت دارید تا خود را به بالاترین امتیاز برسانید
  • کاپ تومیتو تمپل (دو نفره): شروع از ۶ آبان (۲۸ اکتبر) تا ۱۰ آبان (۱ نوامبر)

این تورنمنت با انتشار یک به‌روزرسانی آغاز خواهد شد. برای جزییات دقیق‌تر از این تورنمنت به کلاینت اپیک مراجعه کنید. این احتمال وجود دارد که زمان شروع مسابقات در هر منطقه‌ای متفاوت باشد.

بازی Fortnite، برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان، نینتندو سوییچ، مک، ویندوز، اندروید و iOS در دسترس است.


منبع DualSHOCKERS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده