نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Call of Duty: Black Ops 4 در هفته اول انتشار

بازی Call of Duty: Black Ops 4 در اولین هفته انتشار توانست با پشت سر گذاشتن بازی‌هایی چون فیفا 19، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. 

سری بازی‌های کالاف دیوتی همیشه از حیث فروش، عملکرد مناسبی داشته‌اند و معمولا انتشار نسخه جدیدی از این سری، می‌تواند باعث بروز تغییرات زیادی در جدول‌های فروش بشود و خب جدول فروش هفتگی انگلستان هم از این قاعده مستثنی نیست. طبق اعلام سایت چارت ترک، در هفته منتهی به ۲۱ مهر، بازی Call of Duty: Black Ops 4 در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفته است. این بازی در هفته اول انتشارش، از حیث فروش دیجیتالی عملکرد بسیار درخشانی داشت؛ به طوریکه این بازی شوتر اول‌شخص، توانست رکورد فروش دیجیتالی روز اول بازی‌های کمپانی اکتیویژن را بشکند و رکورد جهانی فروش دیجیتالی روز اول بازی‌ها را در فروشگاه پلی استیشن هم به‌دست آورده است. 

انتشار نسخه جدید کالاف دیوتی، باعث شد تا فیفا 19، اثری که در دو هفته گذشته صدر جدول را در اختیار داشت، این هفته یک پله سقوط را تجربه کند و به جایگاه دوم برسد. حال باید منتظر ماند و دید که در هفته‌های بعدی، آیا باز شاهد رقابت این دو اثر برای تصاحب رتبه نخست خواهیم بود یا خیر. در رتبه سوم، بازی Assassin's Creed Odyssey قرار گرفته است که این اثر هم نسبت به هفته پیش، یک پله سقوط را تجربه کرده است. در رتبه چهارم، شاهد یک بازی جدید دیگر یعنی WWE 2K19 هستیم که شروع نسبتا خوبی را تجربه کرده است. 

Call Of Duty: Black Ops 4

انتشار بازی‌های جدید، باعث تغییر و تحولاتی کلی در جدول فروش این هفته شده است و در نتیجه این تغییرات، بازی Forza Horizon 4 هم از رتبه سوم هفته پیش، با دو پله سقوط به رتبه پنجم رسیده است و در رتبه شِشُم هم شاهد بازی Spider-Man هستیم که این اثر هم دقیقا مثل فورتزا هورایزن 4، سقوطی دو پله‌ای را تجربه کرده است. بازی Super Mario Party، هفته گذشته و در اولین هفته انتشار، کارش را در رتبه پنجم آغاز کرد، اما این بازی هم این هفته سقوطی دو پله‌ای داشته و در رتبه هفتم قرار گرفته است. 

اما تنها بازی‌ای که این هفته، جایگاه هفته گذشته‌اش را حفظ کرده، Crash Bandicoot N. Sane Trilogy است که انتشار بازی‌های جدید یا تغییر و تحولات کلی جدولی، تاثیری روی آن نگذاشته است و کماکان شاهد حضور این بازی در رتبه هشتم هستیم. در رتبه نهم جدول این هفته هم بازی Shadow of the Tomb Raider قرار دارد و در نهایت، در جایگاه دهم هم شاهد بازی Mario Kart 8 Deluxe هستیم که یک پله صعود داشته و دوباره، به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته برگشته است. 

هفته پیش و به‌لطف فروش ویژه بازی‌های باندای نامکو، دو بازی Tekken 7 و Project Cars 2 از محصولات این شرکت، به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته برگشته بودند که این هفته، هر دو آن‌ها از این جمع خارج شده‌اند و به ترتیب، در رتبه‌های یازدهم و سیزدهم دیده می‌شوند. علاوه بر این، یکی دیگر از اتفاقات ویژه این هفته، خارج شدن بازی GTA V از جمع ۱۰ بازی پرفروش است. ساخته راک‌استار، هفته پیش تا رتبه دهم سقوط کرد، اما این هفته‌، دیگر نتوانسته در جمع ۱۰ بازی قرار بگیرد و با دو پله سقوط، به رتبه دوازدهم رسیده است. باید منتظر ماند و دید که آیا در هفته‌های آینده، مجددا شاهد برگشت این بازی به این جمع خواهیم بود یا خیر. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۱ مهر (۱۳ اکتبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Call of Duty: Black Ops 4

صدرنشینی در اولین هفته انتشار
۲۱

FIFA 19

از دست دادن صدر پس از دو هفته صدرنشینی
۳۲

Assassin's Creed Odyssey

-
۴-

WWE 2K19

هفته اول انتشار
۵۳

Forza Horizon 4

-
۶۴

Spider-Man

-
۷۵

Super Mario Party

-
۸۸

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

حفظ رتبه هفته گذشته
۹۶

Shadow of the Tomb Raider

-
۱۰۱۱

Mario Kart 8 Deluxe

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش با صعودی ۱ پله‌ای

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده