// دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵

انتشار گزارش فصل تابستان کافه بازار با تمرکز روی برنامه و بازی اندروید

کافه بازار در گزارش فصل تابستان، اطلاعاتی در رابطه با مدل تلفن‌ همراه کاربران، ساعت‌های خرید کاربران و عملرد برنامه‌ و بازی‌های موجود در هر دسته را به تفکیک منتشر کرد.

برخلاف برخی استارتاپ‌های کشورمان ایران که اطلاعات و داده‌های خود را در دسترس عموم قرار نمی‌دهند، کافه بازار، بستر ارائه‌ی برنامه‌ها و بازی های اندرویدی مدت‌ها می‌شود که با پیش گرفتن روندی استاندارد، گزارش‌های فصلی و سالیانه را با تمرکز روی رفتار کاربران و محتوای در دسترس این پلتفرم اندروید منتشر می‌کند. دیروز نیز به رسم فصل‌های گذشته کافه بازار گزارش جامع این پلتفرم را به صورت عمومی با تمرکز روی تلفن هوشمند مورد استفاده کاربران، ساعت‌های خرید کاربران، تعداد برنامه‌ها و بازی‌ها و همچنین درصد رشد تعداد برنامه‌ها در هر دسته قرار داد.

کافه بازار گزارش تابستان 97درصد کاربران هر برند

طبق اعلام کافه بازار بیش از ۸۰ درصد از سهم بازار گوشی های اندرویدی مورد استفاده در این پلتفرم برای برندهای سامسونگ و هوآوی است و سامسونگ گلکسی J7 نیز لقب پرطرفدارترین گوشی کاربران کافه بازار را به خود اختصاص می‌دهد. به این ترتیب طبق اعلام کافه بازار، ۵۹.۳۳ درصد از کاربران این فروشگاه اندرویدی را دارندگان گوشی‌های سامسونگ تشکیل می‌دهند که از این میزان ۹.۹۰ درصد کاربران گلکسی جی 7، ۹.۳۵ درصد گلکسی جی 5 و ۴.۸۵ درصد کاربران نیز از گوشی اندرویدی گلکسی J2 استفاده می‌کنند.

کافه بازار گزارش تابستان 97توزیع خرید کاربران برنامه و بازی در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز

اما بخش دیگر گزارش کافه بازار به ساعت خرید کاربران اختصاص داده شده است. طبق اعلام کافه بازار در حالی که علاقمندان به خرید برنامه عمدتا صبح را برای خرید خود انتخاب می‌کنند، بازیکنان عمدتا بعد از ظهر را برای خرید ترجیح می‌دهند.

کافه بازار گزارش تابستان 97مقایسه‌ی مجموع خرید کاربران هر برند از بازی‌های و برنامه‌ها

یکی از نکات جالب گزارش کافه‌بازار میزان محبوبیت خرید بازی یا برنامه در هر برند از تلفن‌های هوشمند است. با توجه به این گزارش بیش از پنجاه درصد کاربران لنوو و سامسونگ علاقمند به خرید بازی‌ اندروید از پلتفرم کافه بازار هستند، در حالی که کمی بیشتر از پنجاه درصد کاربران گوشی‌های ال‌جی، هواوی و شیائومی ترجیح می‌دهند تا با گوشی خود اقدام به خرید برنامه از کافه بازار کنند:

کافه بازار گزارش تابستان 97درصد تغییرات نصب فعال برنامه‌های هر دسته نسبت به فصل قبل

از طرفی درصد تغییرات نصب فعال برنامه‌های هر دسته نسبت به فصل قبل نیز دیگر موضوع مورد اشاره کافه بازار بود. نمودار فوق در دسته‌ بازی‌ها خبر از کاهش محبوبیت دو سبک استراتژی و شبیه‌سازی می‌دهد، در حالی که دسته بازی‌های اکشن، ماجراجویی، خانوادگی و کلمات و دانستنی‌ها همچنان محبوبیت بالایی دارند.

کافه بازار گزارش تابستان 97سهم درآمد برنامه‌های برتر هر دسته از خریداران جدید و قدیمی

کافه‌بازار همچنین آمار جدیدی از سهم درآمد برنامه‌های برتر هر دسته از خریداران جدید و قدیمی را برای بازی‌ها و برنامه‌ها منتشر کرد. این نمودار براساس فروش ۲۰ بازی و برنامه برتر هر دسته تنظیم شده است. منظور از کاربران خریدار جدید، کاربرانی هستند که اولین خرید خود را از برانه‌های هر دسته در این فصل انجام داده‌اند و منظور از کاربران خریدار قدیمی نیز، کاربرانی‌اند که در فصل‌های گذشته نیز از برنامه‌های دسته مورد نظر خرید داشته‌اند. آمار کافه بازار نشان می‌دهد که بیش از پنجاه درصد از خرید کاربران در ۲۰ بازی برتر دسته استراتژی را کاربران قدیمی تشکیل می‌دهند در حالی که در سایر دسته‌ها عمده خرید توسط کاربران جدید صورت می‌گیرد. گزارش کامل را می‌توانید از کافه بازار دانلود کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده