// یکشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۴

جیمز گان Suicide Squad را ریبوت می‌کند

جیمز گان، کارگردان مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy قصد دارد به جای ساخت یک دنباله از فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) آن را بازسازی کند. با زومجی همراه باشید.

چندی پیش بود که با خبر خروج جیمز گان (James Gunn) از دنیای سینمایی مارول و تایید همکاری او با کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) به عنوان نویسنده یا حتی کارگردان دنباله فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) روبه‌رو شدیم. جیمز گان که توانسته بود با ساخت دو قسمت از مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) محبوبیت زیادی بین طرفداران دنیای سینمایی مارول پیدا کند، قصد دارد به جای ساخت و توسعه دنباله فیلم جوخه انتخار آن را ریبوت (بازسازی) کند. مطمئنا این تصمیم جیمز گان در ذهن طرفداران ابهاماتی را به وجود خواهد آورد که قصد داریم تعدادی از آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

suicide squad

آیا قرار است در آینده شاهد فیلم جوخه انتحار با بازیگران متفاوتی باشیم؟

مدت زیادی نگذشته است که شاهد خبری مبنی بر علاقه دیو باتیستا (Dave Bautista) برای حضور در تیم جوخه انتحار در کنار جیمز گان هستیم. این بازیگر با اطلاع پیدا کردن از این موضوع اینگونه واکنش نشان داد:

کجا را باید امضا کنم؟

مطمئنا با شنیدن این خبر اولین موضوعی که ذهنمان را درگیر خواهد کرد این است که آیا این احتمال وجود دارد که جیمز گان در این بازسازی تیم بازیگران را هم طبق خواست خودش مورد تحول قرار دهد؟

مسلما اولین عامل تصیم‌گیری بازیگران برای حضور در دنباله این فیلم خواست و رضایت خود بازیگران است

مسلما اولین عامل برای تصمیم‌گیری در این موضوع خواست و رضایت خود بازیگران خواهد بود که آیا آن‌ها بعد از انتشار نقد‌های ضعیف نسخه اول هنوز علاقه‌ای به حضور در دنباله این فیلم دارند یا خیر. با توجه به شایعات منتشر شده در رابطه با کناره‌گیری بازیگران دنیای سینمایی دی سی از جمله بن افلک در نقش شخصیت بتمن و هنری کویل، بازیگر نقش سوپرمن پاسخ به این سوال ممکن است تا حدی برای ما آسان شود. اما طرح این سوال برای بازیگران کلیدی و مطرح  فیلم، شامل مارگو رابی، بازیگر نقش هارلی کویین و ویل اسمیت، بازیگر نقش ددشات با توجه به جایگاه خود در این فیلم و محبوبیت فراوان‌شان بین طرفداران دنیای سینمایی دی سی، کمی مشکل و دور از ذهن به نظر می‌رسد.

suicide squad

آیا جوخه انتحار ۲ جرد لتو (Jared Leto) را فراموش خواهد کرد؟ 

از زمانی که جیمز گان فیلمنامه یا حتی سمت کارگردانی فیلم جوخه انتحار ۲ را بر عهده گرفته است ممکن است دیگر جایی برای جوکر جرد لتو در این فیلم وجود نداشته باشد. احتمالا با خود فکر می‌کنید که به خاطر بازی غیر قابل قبول وی در نقش جوکر ممکن است او را از این پروژه برکنار کند، اما آنطور که به نظر می‌رسد کارگردان نگهبانان کهکشان مدت‌ها است که طرفدار و دوستدار جرد لتو نبوده است. گان در گذشته، این بازیگر و موسیقیدان را به صورت عمومی و بسیار خشن به شدت مورد انتقاد قرار داده است که همین موضوع تصور همکاری این دو فرد در چنین پروژه‌ای را کمی دشوار می‌کند.

مسلما مهم‌ترین عامل به غیر از اختلافات بین لتو و گان، موضوع محبوبیت جوکر جوخه انتحار در بین طرفداران دنیای سینمایی دی سی است که با تغییرات افراطی سازندگان و توسعه‌دهندگان این فیلم در ظاهر این شخصیت باعث افزایش شدید نارضایتی تماشاگران نسبت به این فیلم شدند. همچنین مدت زیادی نگذشته است که کارگردان فیلم جوخه انتحار دیوید آیر (David Ayer) با اشتراک گذاری پست توییتری در جواب به سوال یکی از طرفدارن در رابطه با هدف از تتو کلمه Damaged (آسیب دیده) روی پیشانی جوکر اقرار کرده است که تیم توسعه‌دهنده در طراحی شخصیت و ظاهر جوکر جرد لتو بیش از حد افراط کرده است. شما در ادامه می‌توانید متن او را مشاهده کنید:

بله، من اشتباه خودم را قبول می‌کنم. آن کار واقعا افراط بود.

آیر در مصاحبه‌اش با با Yahoo Movies خاطرنشان کرده بود که هر یک از خالکوبی‌های بدن جوکر داستان خاصی را در بر دارد، اما این موضوع با توجه به واکنش منتقدین و طرفداران به هیچ وجه ایده کارآمدی در جهت محبوبیت این شخصیت نبوده است. او در رابطه با این ایده می‌گوید:

در نهایت تماشاگران آن‌ها را رمز گشایی و درک خواهند کرد، اما مطمئنا آن‌ها مخالف این موضوع هستند. هرگاه کاری تازه و متفاوت را انجام می‌دهی با مخالفت روبه‌رو می‌شوی.

او همچنین در رابطه با تتو کلمه بحث برانگیز Damaged و تصویر دهان در حال خنده‌ای که پشت دست جوکر خالکوبی شده بود می‌گوید:

 داستان‌ها و ایستر اگ‌های بسیار خاص و مشخصی پشت این خالکوبی‌ها وجود دارد. حتی دندان‌های او بیانگر یک داستان کامل است. این خالکوبی‌ها مانند کتاب زندگی او هستند که روی بدنش نوشته شده است. این جوکر در نوع خودش از نظر من یک کلاس کار است و من اعتقاد دارم این شخصیتی است که می‌تواند در دنیای ما (دنیای دی سی) وجود داشته باشد. 

آیر با اینکه در گذشته به سختی از فیلمش حمایت می‌کرد حال به این نتیجه رسیده است که وجود چنین تغییرات بیهوده‌ای در یک شخصیت نه‌تنها نمی‌تواند آن را محبوب و جذاب‌تر کند، بلکه باعث قطع ارتباط تماشاگر با آن کاراکتر می‌شود.

suicide squad

در رابطه با این موضوع که جیمز گان قرار است چه تغییراتی در فیلمنامه یا تیم سازنده فیلم ایجاد کند می‌توان جوانب مختلفی را از جمله اینکه روند داستانی نسخه اول در این تحولات در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت یا حتی ارتباط این فیلم با دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی دی سی به چه صورت خواهد بود، مورد بحث و بررسی قرار داد و به نتایج گوناگونی رسید؛ اما مطمئنا با گذشت زمان تمامی این ابهامات برطرف خواهد شد. 

نظر شما کاربران زومجی در رابطه با این موضوع چیست؟ ترجیح می‌دهید که چه چیزی در این مجموعه نسبت به گذشته تغییر کند؟ نظرات و دیدگاهایتان را با ما در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده