// یکشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Tomb Survival؛ به دنبال راز جاودانگی

بازی موبایل Tomb Survival یک بازی ماجراجویی با المان‌های بقا است که در جریان آن، بازیکنان باید راز جاودانگی را پیدا کنند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در این قسمت از معرفی بازی موبایل، به سراغ یک بازی ماجراجویی و ترسناک رفته‌ایم. بازی اندروید و آیفون Tomb Survival، ساخته استودیو Leiting Games، یک بازی ماجراجویی با المان‌های ترس و بقا است که ماجراجویی هیجان‌انگیزی را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. سال‌های دور در سرزمین چین حاکم‌های هر بخش به دنبال راز جاودانگی بودند تا بتوانند برای همیشه زنده بمانند؛ اما در انتها تنها یکی از آن‌ها موفق به کشف راز جاودانگی شد و دستور العمل آن را روی یک کتیبه نوشت و مهر و موم کرد. حال سالیان سال می‌گذرد و گفته شده است که در مقبره‌ی Qi River، کتبیه‌ی جاودانگی را می‌توانید پیدا کنید. از این رو بازیکنان در نقش لو فنگ، از طرف یک کارفرما عازم ماجراجویی خطرناکی می‌شوند. وی باید با ورود به مقبره Qi River، کتیبه‌ی جاودانگی را پیدا کند. داستان بازی موبایل Tomb Survival یک پیش‌زمینه برای کاربران است تا با حال و هوای بازی آشنا شوند. این در حالی است که گیم‌پلی مهم‌ترین نقش را در Tomb Survival ایفا می‌کند که در اینجا با یک گیم‌پلی پر محتوا و سرگرم‌کننده طرف هستیم.

ترکیب دوربین بالا به پایین و موسیقی بازی، اضطراب را در وجود بازیکنان قرار می‌دهد

بر خلاف اکثر بازی‌های موبایل، بازی اندروید و آیفون Tomb Survival فاقد بخش تمرینی است. سازنده سعی کرده است دنیایی ناشناخته از Tomb Survival را در دسترس بازیکنان قرار بدهد. از این رو هرقدر که در بازی پیشرفت می‌کنید، موارد تازه‌تری را یاد می‌گیرید. در این میان این نگرانی پیش می‌آید که با آموزش ندادن بخش‌های مختلف بازی، امکان دارد بازیکنان نتوانند با جهان بازی ارتباط برقرار کنند. با شروع بازی خود را در یک اقامتگاه پیدا می‌کنید؛ جایی که باید قبل از شروع ماجراجویی‌تان در مقبره Qi River، تجهیزات لازم را آماده کنید. هر بخش این اقامتگاه آیکون مخصوص به خودش را دارد که با وارد شدن به آن، متوجه می‌شوید که چه کارهایی را باید انجام دهید. به عبارتی در همان ابتدا متوجه می‌شوید که بازی موبایل Tomb Survival دارای یک سیستم ساخت و ساز است که در اکثر بازی‌های سروایول شاهدشان هستیم؛ تهیه غذا، ارتقای شخصیت، غذا خوردن و موارد مشابه که همه‌ی آن‌ها برای زنده‌ماندن و رسیدن به اعماق Qi River، مهم هستند. بازی ماجراجویی Tomb Survival دارای دوربین بالا به پایین با طراحی‌های دو بعدی است که حس و حال عجیبی را در بازی به وجود آورده است. زمانی که آماده‌ی ماجراجویی در مقبره‌ی Qi River شدید، دکمه‌های حرکتی‌ای را پایین صفحه نمایش خود مشاهده می‌کنید. بخش ماجراجویی در مقبره، مهم‌ترین قسمت Tomb Survival به حساب می‌آید؛ زیرا در این بخش باید آیتم‌های ارزشمندی را پیدا کنید و همچنین بازمانده‌ها را نجات دهید. نحوه‌ی نجات دادن بازمانده‌ها بدین شکل است که با مشاهده کردن‌شان، می‌توانید به آن‌ها غذا بدهید و وارد تیم‌تان می‌شوند. همچنین با بعضی دیگر از بازمانده‌ها در جریان داستان بازی آشنا می‌شوید.

گشت و گذار در محیط Qi River و پیدا کردن آیتم‌های ارزشمند، می‌تواند سرعت ارتقای شما را افزایش دهد

اهمیت پیدا کردن بازمانده‌ها زمانی خود را نشان می‌دهد که وارد بخش مبارزات بازی می‌شوید. بخش مبارزات Tomb Survivor، یک حالت نوبتی دارد. زمانی که وارد این بخش می‌شوید، یک نوار زمانی را زیر نوار سلامت خود و دشمنان‌تان مشاهده می‌کنید. حال زمانی که این نوار پر شود، می‌توانید به حریف خود ضربه وارد کنید. در این میان، تیم شما، یک تیم ۶ نفره است. با پیدا کردن بازمانده‌های بیشتر، تیم خود را قوی‌تر خواهید کرد و با پیشروی در خط داستانی، با دشمنان قوی‌تری روبه‌رو می‌شوید. در ابتدا دشمن شما تنها یک جانور یا هیولای خاص است؛ اما رفته رفته گروه‌های مختلفی از هیولاهای قدرتمند به شما حمله می‌کنند. جدا از بخش مبارزات، یکی از مواردی که باید به آن اهمیت بدهید، انرژی شخصیت‌ها در طول ماجراجویی‌شان است. در سمت راست صفحه نمایش نواری سبز رنگ را مشاهده می‌کنید که از ۱۰۰ شروع به کم شدن می‌کند و زمانی که به صفر رسید، به شما هشدار می‌دهد که شخصیت اصلی و همراهان، خسته شده‌اند. از این رو باید غذا مصرف کنید تا انرژی شما پر شود. به عبارتی سازنده، یک چالش را برای بازیکنان Tomb Survivor به وجود آورده است؛ اگر هم‌تیمی‌های خود را افزایش دهید، در مبارزات موفق‌تر خواهید بود، اما انرژی شما زودتر خالی می‌شود و باید سریع‌تر غذا مصرف کنید.

در این میان اشاره کنم که با پیشروی در مقبره Qi River، چک‌پوینت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. حال این چک‌پوینت‌ها به شما کمک می‌کنند که به نقطه‌ی اول مقبره برسید و از آن خارج شوید. با خارج شدن از مقبره می‌توانید شخصیت‌های بازی و اردوگاه خود را ارتقا دهید و مدیریت کنید. در کنار تمامی این موارد می‌توان به معماهای تعبیه شده در مقبره‌ی Qi River هم اشاره کرد. بعضی از درب‌ها یا دیوارها معماهای مخصوص به خودشان را دارند که باید آن‌ها را حل کنید. همچنین سازنده یک بخش فرعی را نیز برای بازیکنان در نظر گرفته است. در جریان بخش Explorer بازی اندروید و آیفون Tomb Survival بازیکنان می‌توانند شخصیت‌هایی را که پیدا کرده‌اند، به ماموریت‌های مختلفی بفرستند تا آیتم‌های ارزشمندی را کسب کنند. در انتها اگر به دنبال یک بازی ماجراجویی با المان‌های ترس و بقا هستید، بازی موبایل Tomb Survival می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Tomb Survival


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده