نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳

زک اسنایدر از صحنه حذفی ترسناک فیلم Justice League گفت

با اینکه تقریبا یک سال از اکران فیلم Justice League می‌گذرد، تصویری از یکی از صحنه‌های حذف شده‌ی این اثر منتشر شده که زک اسنایدر درباره آن صحبت کرده است.

دیگر تقریبا یک سال از اکران فیلم Justice League (لیگ عدالت) که عملکردی بسیار ضعیف و ناامید کننده به روی پرده سینماها از خود به نمایش گذاشت، می‌گذرد؛ با این حال، ما همچنان هر چند وقت یک بار خبرهایی حول محور این اثر، به خصوص در رابطه با نسخه‌ی اصلی این فیلم که توسط زک اسنایدر ساخته شده بود، می‌شنویم؛ در رابطه با ایستر اگ‌ها، صحنه‌های حذف شده یا ایده‌ها و دیدگاه‌هایی که در هر کدام از این صحنه‌ها وجود داشت. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، زک اسنایدر به‌تازگی عنوان کرده که یکی از صحنه‌هایی که او برای فیلم لیگ عدالت در نظر داشت، خیلی ترسناک بود و تدوینگران به هیچ طریقی نمی‌توانستند با سانسور و حذفیات، آن را به شکل یک صحنه‌ی بهتر در بیاورند؛ به همین علت پیش از اکران، مجبور به حذف آن شدند.

صحنه‌ای که ما در حال بررسی آن هستیم، مربوط به همان قسمتی از فیلم است که اعضای تیم تازه تشکیل شده‌ی جاستیس لیگ، در حال گشت و گذار درون سیستم فاضلابی هستند؛ سیستمی که دو شهر گاتهام و مترو پلیس را به یکدیگر متصل می‌کند. آنها در این سیستم فاضلاب در حال جستجو به دنبال استپن ولف و همچنین سربازهای او یعنی پارادیمن‌ها هستند. آنها مردم مختلفی را ربودند و در آنجا زندانی کردند تا هم آنها را برای به‌دست آوردن اطلاعات در رابطه با باکس‌های مادر شکنجه کنند و هم آنها را متقاعد کنند که تبدیل به سربازهای پارادیمنی جدید شوند. همانطور که زک اسنایدر در پاسخ به سوال یکی از طرفداران اعلام کرده بود، در این صحنه قرار بر این بود که بخش‌هایی از داستان خاستگاه یک پارادیمن بیان شود، اما نتیجه آنقدر ترسناک می‌شد که عوامل مجبور به حذف و سانسور آن شدند.

Justice League

به نظر می‌رسد که به طرز عجیبی این اتفاق باید برای زک اسنایدر و همچنین تیم طراحی او سخت باشد که بعد از ساخت چنین صحنه‌ای، از آن بگذرند و با حذف شدن آن کنار بیایند؛ هرچند که در قسمت‌های دیگر این اثر، جنبه‌های ترسناک دیگر این تبدیل شدن انسان به یک پارادیمن به تصویر کشیده شده است؛ به طور مثال، آن صحنه‌ی فلش بک حماسی‌ای که در این اثر وجود دارد و ما در آن شاهد این هستیم که نژادهای باستانی زمین، در حال مبارزه با استپن ولف و آپوکالیپسی‌ها هستند. در این صحنه ما تا حدودی شاهد این تغییر شکل و تبدیل شدن انسان به دیمن هستیم. این کاری که زک اسنایدر و همکاران او کرده بودند، بسیار سریع‌تر از تغییر شکلی بود که یک گاز زامبی، خون آشام یا گرگینه منجر به آن می‌شد. می‌توان گفت صحنه‌ای که در آن یک سرباز در میدان مبارزه فریاد می‌کشد و صورت او در حال خرد شدن است تا در نهایت به یک دیمن تبدیل شود، به‌شدت جالب و هیجان‌انگیز است.

زک اسنایدر در گفتگوهای اخیر خود، موضوعات جالبی را برای طرفداران خود روشن کرده است. او در مصاحبه‌اش، به سوالات زیادی پاسخ داد، اما برخی اوقات، زمانی که صحبت در رابطه با اینکه چه چیزهایی در نسخه اصلی وجود داشت و تقریبا چه شکلی بود، به میان می‌آمد او خود را عقب می‌کشید و از ارائه پاسخ‌های قاطع سر باز می‌زد. او در صحبت‌های خود تایید کرد که در این فیلم دیالوگی وجود داشت که راه را برای حضور دارک ساید در قسمت دوم فیلم لیگ عدالت، هموار و آماده می‌کرد. او همچنین چندین تصویر جذاب و تاثیرگذار هم از صحنه‌های فیلمبرداری به نمایش گذاشت؛ تصاویری که خودش آنها را گرفته بود. علاوه بر تمامی این موارد، او به این موضوع اشاره کرد که در ابتدا قصد داشت از شحصیت‌های دیگری هم در فیلمش استفاده کند و برخی از آنها را فاش کرد.

در پایان یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) برنامه‌ریزی شده است.
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.
  • فیلم Wonder Woman 1984 برای اکران در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده