نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران؛ ادامه صدرنشینی مغزهای کوچک زنگ زده

در این مطلب از ادامه‌ی صدرنشینی «مغزهای کوچک زنگ زده» خواهیم گفت و به مرور آمار فروش فیلم‌ها در طول هفته گذشته خواهیم پرداخت.

صدر جدول گیشه سینمای ایران در این هفته نیز مانند هفته گذشته در اختیار فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده»، ساخته هومن سیدی است. این فیلم سینمایی که واکنش‌های به نسبت مختلفی را از طرفداران دریافت کرد، در هفته گذشته که دومین هفته اکرانش محسوب می‌شد، در صد و بیست و شش سینما به نمایش درآمد و دو میلیارد و دویست و چهل و دو میلیون تومان فروخت. «مغزهای کوچک زنگ زده» با این فروش به مجموع درآمد چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان رسیده است. فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» در دو هفته توانست به چهارمین درام پرفروش سال ۱۳۹۷ تبدیل شود. پیش‌بینی می‌شود «مغزهای کوچک زنگ زده» به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردانی هومن سیدی تبدیل شود.

مغزهای کوچک زنگ‌زده

رتبه دوم پرفروش‌های این هفته در اختیار فیلم سینمایی «هشتگ» است. این فیلم سینمایی در دومین هفته اکرانش در صد و نه سالن به نمایش درآمد و به درآمد هفتگی پانصد و هشتاد میلیون تومان دست پیدا کرد. مجموع درآمد «هشتگ»، ساخته رحیم بهبودی فر، تاکنون به یک میلیارد و هفده میلیون تومان رسیده است. این فیلم سینمایی در این هفته بیشترین رشد فروش را با نود و شش درصد تجربه کرد و نسبت به هفته گذشته دو پله در جدول صعود کرد. «هشتگ» یکی از چند‌ دَه کمدی عامه پسند سالانه سینمای ایران است که بیشتر وقت‌ها فروش خوبی تجربه می‌کنند. رتبه سوم این هفته در اختیار «لازانیا» است. این فیلم در اولین هفته اکرانش در هفتاد و هفت سالن به نمایش درآمد و پانصد و سی و پنج میلیون تومان فروخت. «لازانیا» تاکنون به صورت کلی ششصد و پنجاه میلیون تومان فروخته است. «لازانیا» که جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی و بهنوش بختیاری را به عنوان بازیگران اصلی دارد، از گزینه‌های فروش موفق است.

عرق سرد

رتبه چهارم این هفته در اختیار «هزارپا»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. این فیلم سینمایی که در چهاردهمین هفته فروش خود همچنان در رتبه‌های بالای جدول حضور دارد، در این هفته شصت و هفت سینما در اختیار داشت و سی صد و هفتاد و پنج میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد جدیدترین ساخته ابوالحسن داوودی اکنون به سی و شش میلیارد و چهارصد میلیون تومان رسیده است. رتبه پنجم این هفته اما در اختیار «عرق سرد» است؛ فیلمی که همچنان از طرف حوزه هنری، که یکی از حوزه‌های قوی از لحاظ تعداد سالن است، تحریم است. این فیلم سینمایی که تازه در دومین هفته اکرانش است، تنها در شصت و دو سالن روی پرده رفته است. این اثر با اکران محدودش در این هفته سی صد و شصت و چهار میلیون تومان فروخته است. «عرق سرد»، ساخته‌ی سهیل بیرقی تاکنون هفتصد و سی میلیون تومان فروخته است. پیش‌بینی می‌شود درصورت رفع تحریم‌های حوزه هنری برای این فیلم، «عرق سرد» به یکی از فیلم‌های موفق سال تبدیل شود. از فیلم‌های تازه اکران این هفته نیز می‌توان به «ماهورا»، ساخته حمید زرگرنژاد اشاره کرد. این فیلم سینمایی در اولین هفته‌ی اکرانش بیست و نه سالن در اختیار داشته است و در مجموع هفتاد میلیون تومان فروخته است. در ادامه می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱مغزهای کوچک زنگ زده۲۴,۶۱۵,۰۹۶,۰۰۰
۲هشتگ۲۱,۰۲۲,۱۱۴,۰۰۰
۳لازانیا۱۶۵۱,۳۷۱,۰۰۰
۴هزارپا۱۴۳۷۵,۰۲۸,۰۰۰
۵عرق سرد۲۳۶۴,۵۶۵,۰۰۰
۶تنگه ابوقریب۹۲۲۰,۶۵۱,۰۰۰
۷جاده قدیم۲۱۴۷,۲۱۵,۰۰۰
۸سوفی و دیوانه۲۶۵,۶۲۵,۰۰۰
۹ماهورا۱۵۴,۱۵۶,۰۰۰
۱۰کاتیوشا۱۱۲۵,۱۲۲,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده