نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵

گلکسی A9 سامسونگ معرفی شد؛ دوربین اصلی چهارگانه و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی

کمپانی سامسونگ امروز گوشی جدید گلکسی A9 را معرفی کرد که اولین گوشی جهان با دوربین چهارگانه به‌شمار می‌رود. 

سامسونگ لحظاتی پیش نسل جدید گلکسی A9 را معرفی کرد. این محصول، عنوان نخستین گوشی هوشمند مجهز به دوربین چهارگانه را یدک می‌کشد. کره‌ای‌ها با محصول جدید خانواده‌ی Galaxy A‌ سعی دارند تا تجربه‌ای متفاوت را برای علاقه‌مندان عکاسی با موبایل رقم بزنند و از این رو در گوشی جدید، بخش عمده‌ای از تمرکز خود را به توسعه‌ی دوربینی توانمند برای گلکسی ای ۹ معطوف ساخته‌اند.

دوربین اصلی Galaxy A9 از چهار سنسور مختلف برای کاربری‌های گوناگون استفاده می‌کند؛ سنسور اصلی رزولوشنی معادل ۲۴ مگاپیکسل داشته و در پسِ لنزی با دیافراگم F1.7 و قابلیت فوکوس خودکار قرار دارد، سنسور دوم ۱۰ مگاپیکسلی است و آن را لنزی با دیافراگم F2.4، فوکوس خودکار و قابلیت زوم اپتیکال دو برابری همراهی می‌کند. سنسور سوم با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی در پسِ لنزی با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه و دیافراگم F2.4 قرار دارد، در نهایت سنسور چهارم که برای تشخیص عمق به‌کار می‌رود، ۵ مگاپیکسلی بوده و همراه لنزی با F2.2 است.

گلکسی ای 9 / Galaxy A9

هرکدام از چهار دوربین موجود در پنل پشتی گلکسی ای 9 وظیفه‌ی متفاوتی را برعهده دارند؛ سنسور ۱۰ مگاپیکسلی به‌مدد لنز خود، امکان زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، سنسور ۸ مگاپیکسلی با سنسور عریض ۱۲۰ درجه‌ای خود، قابلیت ثبت تصاویری بدون محدودیت و عریض را دارد. سنسور ۵ مگاپیکسلی عمق را در تصاویر تشخیص می‌دهد و به کاربر امکان تصاویر پرتره با افکت بوکه را می‌دهد و در نهایت سنسور ۲۴ مگاپیکسلی نیز می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات فوق‌العاده را ثبت کند.

دوربین گلکسی ای ۹ درست‌ مانند آنچه از گلکسی نوت ۹ سراغ داریم، از قابلیت تشخیص صحنه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد و از این رو می‌تواند با تشخیص سوژه، به‌صورت خودکار، تنظیمات دوربین را متناسب با صحنه تغییر دهد. خاطرنشان می‌کنیم که کره‌ای‌ها علاقه‌مندان به ثبت تصاویر سلفی را نیز فراموش نکرده‌اند و برای ارتقاء تجربه‌ی این دسته از کاربران، در پنل جلوی گلکسی A9، دوربینی با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی به‌‌کار برده‌اند؛ این سنسور در پسِ لنزی با دیافراگم F2.0 قرار دارد.

گلکسی ای 9 / Galaxy A9

کهکشانی جدید Samsung مانند اغلب گوشی‌های هوشمند این شرکت، از بدنه‌‌ای با ترکیب شیشه و فلز بهره می‌برد. هر دو پنل جلو و پشت گلکسی ای ۹ از نوع سه‌بعدی است تا علاوه‌بر آنکه در لبه‌ها به‌خوبی با فریم فلزی پیوند داشته باشد، در دست گرفتن گوشی به‌لطف لبه‌های انحنادار آن، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای کاربر به‌ارمغان آورد. Galaxy A9 در سه‌رنگ مشکی،‌ آبی و صورتی روانه‌ی بازار خواهد شد.

توان پردازشی نسل جدید گلکسی ای ۹ را پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ با هشت هسته‌ی پردازشی Kryo 260، شامل چهار هسته‌ی قدرتمند ۲.۲ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی تأمین می‌کند؛ ضمن اینکه پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده‌ی واحد آدرنو ۵۱۲ خواهد بود. Galaxy A9‌ در دو نسخه با حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد؛ در حالی که هر دو نسخه، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با امکان ارتقاء تا سقف ۵۱۲ گیگابایت را در اختیار کاربر می‌دهند.

گلکسی ای 9 / Galaxy A9

میان‌‌رده‌ی جدید سامسونگ برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به یک باتری نسبتا حجیم ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا دارد؛ اما متأسفانه گلکسی ای ۹ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو روانه‌ی بازار خواهد شد و خبری از عرضه با اندروید ۹.۰ پای نیست. کهکشانی جدید کره‌ای‌ها ابعادی معادل ۷.۸ × ۷۷ × ۱۶۲.۵ میلی‌متر دارد و وزن آن ۱۸۳ گرم است، این گوشی از ماه نوامبر و با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ یورو روانه‌ی بازار خواهد شد.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده