نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۶

عینک واقعیت افزوده روکید گلس در CES 2018 معرفی شد

شرکت چینی روکید در جریان CES 2018 یک عینک واقعیت افزوده معرفی کرده که وزن کمی دارد و از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد.

شرکت چینی Rokid که در زمینه‌ی واقعیت افزوده فعالیت دارد، با محصولی جدید به CES 2018 آمده است. نام این محصول Rokid Glass است و هدف شرکت از معرفی آن، رفع مشکلات رایج هدست‌های واقعیت افزوده مثل قیمت بالا است.

هدست‌های واقعیت افزوده‌ای که تاکنون عرضه شده‌اند به دلیل نوپا بودن فناوری در این عرصه چندان کارآمد نیستند؛ اما رفته‌رفته با پیشرفت فناوری، برخی شرکت‌ها در این حوزه جاه‌طلب‌تر شده‌اند و وعده‌های جذابی می‌دهند که البته بسیاری از آن‌ها در حد وعده باقی می‌مانند و عملی نمی‌شوند.

حالا باید دید روکید چقدر در این بازی دوام می‌آورد؛ اما چیزی که روی کاغذ قابل استنباط است، این است که روکید گلس می‌تواند بسیار قدرتمند ظاهر شود. با داشتن وزنی معادل ۱۲۰ گرم، این محصول تنها کمی از یک عینک آفتابی درشت‌تر است. با وجود این، محصول از نظر سخت‌افزاری چیزی کم ندارد. پردازنده‌ی سامسونگ اکسینوس ۸۸۹۰ یعنی همان پردازنده‌ای که در گلکسی اس ۷ و نوت ۷ استفاده شده است و یک نمایشگر OLED با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ از نقاط قوت این محصول هستند که احتمال تأخیر در پردازش را تقریبا به صفر می‌رسانند.

روکید

جدا از سخت‌افزار، روکید گلس به نرم‌افزاری مجهز است که می‌تواند رؤیای واقعیت افزوده را به واقعیت تبدیل کند. علاوه بر ژست‌های حرکتی، این محصول به کمک پلتفرم هوش مصنوعی اختصاصی خود به فرمان‌های صوتی نیز واکنش می‌دهد. البته تمام موارد یادشده فعلا در حد وعده هستند. طرفداران AR مسلما دوست دارند که این وعده تحقق پیدا کند، اما آن‌چه تاکنون شاهد بوده‌ایم چیزی غیر از این است.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده