نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

الکس گارلند قصد ساخت دنباله‌های Annihilation را ندارد

الکس گارلند، کارگردان فیلم مورد انتظار Annihilation (نابودی)، در مصاحبهٔ جدید خود اعلام کرد که به هیچ عنوان قصد ساخت دنباله‌های این فیلم را ندارد.

الکس گارلند، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان انگلیسی فیلم Annihilation (نابودی)، اعلام کرد که برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌های این فیلم نداشته و تنها همین فیلم از سه‌گانهٔ احتمالی را کارگردانی خواهد کرد. از همان ابتدای کار که اعلام شد فیلم Annihilation اولین قسمت از مجموعه‌ای سه‌قسمتی خواهد بود، طرفداران ژانر علمی-تخیلی می‌دانستند که با این کارگردان و تیم بازیگری و منبع اقتباس قوی، باید منتظر فیلمی متفاوت و باکیفیت باشند. این سه‌گانه قرار است بر اساس رمان سه‌قسمتی Southern Reach جف واندرمیر ساخته شود؛ کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) خیلی زود برای خرید حق امتیاز ساخت مجموعه‌ای سه‌گانه از این رمان با نویسندهٔ آن به توافق دست پیدا کرد. اما این طور که به نظر می‌رسد حداقل کارگردان قسمت‌های بعدی الکس گارلند نخواهد بود و وی اعتقاد چندانی به دنباله‌سازی ندارد یا حداقل خود علاقه‌ای به کارگردانی دو فیلم از یک مجموعه را ندارد.

فیلم Annihilation برگرفته از رمان Southern Reach جف واندرمیر است و روایتگر داستان تیمی از دانشمندان زن است که به منطقه‌ای مرموز به نام منطقهٔ مرموز ایکس (Area X) وارد می‌شوند که در آنجا موجودات خطرناک و عجیب‌وغریبی انتظار آن‌ها را می‌کشند. ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز، تسا تامپسون، دیوید گیسی و سونویا میزونو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

استراتژی اکران فیلم جدید نیز صدای برخی از تماشاگران را درآورده است؛ کمپانی پارامونت پیکچرز حق انتشار فیلم Annihilation در کشورهای آمریکا، کانادا و چین را در اختیار دارد، اما به نظر می‌رسد که این فیلم قرار نیست در دیگر بازارهای بین المللی نمایش داده شود. همچنین چندی پیش در خبری اعلام شد که کمپانی پارامونت پیکچرز در حال مذاکره با شبکه نتفلیکس (Netflix) جهت انتشار فیلم Annihilation از این شبکهٔ استریم است. این دو کمپانی در حال امضای قراردادی هستند که به موجب این توافق، مدت کوتاهی پس از اکران این فیلم در آمریکا، فیلم Annihilation در دسترس کاربران بین‌المللی شبکهٔ نتفلیکس قرار خواهد گرفت. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده بود، در صورتی که توافق این دو کمپانی نهایی شود، نتفلیکس این فیلم را ۱۷ روز پس از اکرانش در دسترس کاربران خود در کشورهای مختلف دیگر که قرار نیست این فیلم در آن کشورها نمایش داده شود، قرار خواهد داد. این استراتژی عجیب اختلاف نظرهایی را نیز بین دیوید الیسون (رئیس کمپانی Skydance Media) و اسکات رادین (صاحب کمپانی فیلمسازی اسکات رادین) را به وجود آورده بود، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که مطابق نظر الکس گارلند فیلم اکران شود.

Annihilation

رمان Annihilation، اولین رمان از سه‌گانهٔ Southern Reach است و طبیعتاً باید قسمت‌های دوم و سومی نیز در نهایت ساخته شود، اما الکس گارلند، در مصاحبه‌ای که با سایت Coming Soon داشت، اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای ساخت دنباله نخواهد داشت و رمان‌های دیگر این مجموعه را اصلاً نخوانده است. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

هیچ برنامه‌ای در این باره ندارم، هیچ‌وقت نداشتم. زمانی که مشغول نوشتن فیلمنامه و در مراحل تولید فیلم بودیم و ساخت فیلم آغاز شد، جف هنوز در حال نگارش کتاب‌های دوم و سوم بود. کتاب اولی که خواندم نیز نسخهٔ ویراست‌نشده بود (هنوز منتشر نشده بود) بنابراین به کتاب‌های دوم و سوم فکر هم نمی‌کردم و همچنین باید بگویم برایم اهمیتی ندارد که اشخاص دیگری بر روی این مجموعه کار کنند، هیچ‌گونه قضاوتی در این مورد نمی‌کنم، مشکلی وجود ندارد؛ این چیزی نبود که من می‌خواستم. به‌عنوان مثال از فیلم Ex Machina (اکس ماکینا) گرفته تا همین Annihilation یا فیلم Never Let Me Go (هرگز رهایم مکن) تا Dredd (دِرِد) و 28 Days Later (بیست‌وهشت روز بعد) تا Sunshine (آفتاب)، هیچ‌وقت نخواستم در جایگاه پیشینم باشم و همیشه خواسته‌ام روی چیز متفاوتی کار کنم، بنابراین ایدهٔ ساخت دنباله‌ها اصلاً مرا تحریک نمی‌کند و برایم جذاب نیست. هیچ‌وقت آرزوی چنین کاری را نداشتم، البته این صحبت‌ها به منزله بی‌احترامی به کسانی که می‌خواهند این کار را انجام بدهند یا رمان جف نیست، تنها نقطه نظر شخصی من است.

جدای از فیلم 28 Weeks Later (بیست‌وهشت هفته بعد) که الکس گارلند مدیر اجرایی تولید بود، وی سابقه‌ای در همکاری در ساخت دنباله‌ٔ فیلمی را نداشته است. بعد از اکران فیلم Dredd به کارگردانی پت ترویس و تهیه‌کنندگی الکس گارلند، صحبت‌هایی از سه‌گانه‌سازی شد، ولی با وجود آنکه فیلم Dredd نقدهای خوبی دریافت کرد، الکس گارلند به‌عنوان تهیه‌کننده، تصمیم به ساخت دنبالهٔ این فیلم نگرفت.

رمان Annihilation، اولین رمان از سه‌گانهٔ Southern Reach است کرد که هیچ برنامه‌ای برای ساخت دنباله نخواهد داشت

دو کتاب دیگر مجموعهٔ Southern Reach با عناوین Authority (اختیار) و Acceptance (پذیرش)، جزئیات بیش‌تری از دنیای این مجموعه را توصیف می‌کنند. در هر صورت باید منتظر ماند و عملکرد فیلم Annihilation را در گیشه دید تا بتوان در مورد احتمال ساخت دنباله‌های آن اظهارنظری کرد.

ماه گذشته دومین تریلر فیلم Annihilation منتشر شد که در آن تریلر ناتالی پورتمن و تیم او در حال جستجو و بررسی در منطقهٔ مرموز ایکس (Area X) بودند. در آن تریلر گونه‌های گیاهی و جانوری را دیدیم که هنوز گیاهان در آن پرشاخ و برگ و جانوران بی‌اندازه درنده و وحشی نشده بودند و نورهای رنگارنگ و زیبایی در هوا وجود داشت. اما طولی نکشید که در پس آن جهان زیبا، پروتاگونیست‌های فیلم، فعالیت‌های موجودی ترسناک و شوم را در اطراف خود متوجه شدند. ترکیب ژانرهای علمی-تخیلی، هیجانی و ترسناک همراه با جلوه‌های ویژه شگفت‌انگیز، سبب شده است که بسیاری پتانسیل داستانی و نمایشی این فیلم را حتی بسیار بهتر و زیباتر از فیلم قبلی آلکس گارلند بدانند. همچنین به‌تازگی پوستر جدید فیلم Annihilation منتشر شد.            

فیلم Annihilation قرار است در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ (۴ اسفند ماه ۱۳۹۶) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده