نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳

فیلم The Batman هنوز فیلمنامه ندارد

طبق صحبت‌های جدید مت ریوز با برنامهٔ پادکست جف گلدسمیت، چارچوب کلی داستان فیلم جدید شخصیت بتمن مشخص شده، ولی فیلمنامه این فیلم هنوز نوشته نشده است.

یکی از فیلم‌های مورد انتظار دی‌سی (DC)، فیلم جدید شخصیت بتمن است که قرار است نویسندگی و کارگردانی آن بر عهدهٔ مت ریوز باشد. این طور که به نظر می‌رسد با وجود مشخص شدن چهارچوب کلی داستان فیلم The Batman (بتمن)، هنوز کار نگارش فیلمنامهٔ این فیلم آغاز نشده است. فیلم جداگانهٔ شخصیت بتمن قرار است آغازگر سه‌‌گانه‌ای جدید بر این شخصیت محبوب باشد والبته این موضوع تا حد زیادی به موفقیت این فیلم در گیشه بستگی دارد.

بن افلک در ابتدا قرار بود کارگردانی و نویسندگی فیلم جداگانهٔ شخصیت محبوب بتمن را بر عهده داشته باشد، اما پس از مدت زمانی نسبتاً طولانی که وی مشغول کار بر روی فیلمنامهٔ فیلم جدید شخصیت بتمن بود، در ماه ژانویه سال جاری بود که اعلام شد بن افلک از کارگردانی فیلم بتمن کنار گذاشته شده و به‌ جای او مت ریوز، کارگردان فیلم Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها) و فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ سیاره میمون‌ها) برای کارگردانی فیلم جدید بتمن انتخاب شده است. پیش‌تر اعلام شده بود که مت ریوز فیلمنامهٔ‌ این فیلم را کاملاً از نو بازنویسی کرده است و قرار نیست فیلمنامهٔ‌ ابتدایی که بن افلک روی آن کار کرده بود مورد استفاده قرار گیرد، اما اکنون مشخص شده است که منظور از بازنویسی فیلمنامه، مشخص شدن کلیت داستان بوده است و هنوز نگارش فیلمنامه آغاز نشده است. همچنین مت ریوز اعلام کرده بود که تصمیم دارد شخصیت محبوب شنل‌پوش را به همان دنیایی که در ابتدا بیش‌تر با آن سروکار داشته برگرداند؛ دنیای کارآگاهی و نوآر و در این راه از آثار تریلر و جنایی کارگردان بزرگی همچون آلفرد هیچکاک الهام گرفته است. اگر صحبت‌های پیشین مت ریوز اساس کار نوشتن فیلمنامهٔ فیلم جدید باشد، به نظر فیلمی متفاوت از شخصیت بتمن را تماشا خواهیم کرد.   

آخرین اخبار در مورد فیلم The Batman در بخش پرسش و پاسخ پادکستِ جف گلدسمیت مشخص شده است. جف گلدسمیت در ماه دسامبر مصاحبه‌ای با مت ریوز داشت و ریوز در این مصاحبه در مورد روند ساخت فیلم جدید شخصیت بتمن چنین گفت:

در حال نگارش کلیت داستان هستم. داستانی در سر دارم و در حال نگارش چهارچوب کلی هستم.

Batman

طبیعتاً در مراحل ساخت یک فیلم، تعیین چهارچوب کلی داستان و نوشتن داستان اولیه، پیش از شروع نگارش فیلمنامه است و استودیو سازنده از روی همان داستان اولیه، ایدهٔ کلی را به دست می‌آورد و پس از تأیید، فیلمنامه‌نویس کار خود را آغاز می‌کند. اگر مت ریوز هنوز در حال نگارش متن اولیه است، پس هنوز کار نگارش فیلمنامهٔ نهایی آغاز نشده است و پیرو آن انتخاب بازیگران و تاریخ شروع ساخت فیلم نیز مشخص نخواهد بود. با توجه به صحبت‌های جدید مت ریوز باید گفت که اخبار مربوط به آغاز فیلمبرداری فیلم The Batman در فصل تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، کمی خوشبینانه بوده است.

با توجه به صحبت‌های جدید مت ریوز باید گفت که اخبار مربوط به آغاز فیلمبرداری فیلم The Batman در فصل تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، کمی خوشبینانه بوده است

صحبت‌های جدید مت ریوز شاید طرفداران را تا حدودی دلسرد کرده باشد، اما خب انتظار می‌رفت که ساخت این فیلم هنوز در ابتدای راه باشد و از این نظر خبر جدیدی نبوده است. تا این لحظه هنوز حضور بن افلک نیز در فیلم جدید قطعی نشده است و شاید با بتمنی جدید آشنا شویم. آخرین اخبار حکایت از این موضوع داشتند که بن افلک چندان مطمئن به حضور در فیلم جدید نیست و از همین روی مت ریوز نیز بیکار ننشسته است و به دنبال بازیگری جدید می‌گردد. یکی از نام‌هایی که برای ایفای نقش شخصیت بتمن مطرح شده است، جیک جیلنهال است.

همچنین چندی پیش در خبری اعلام شد که مت ریوز در پی امضای توافق‌نامه‌ای با شرکت نتفلیکس، پذیرفته است هر فیلمی که توسط شرکت فیلمسازی شخصی وی با نام 6th & Idaho ساخته شود، ابتدا در سرویس استریم نتفلیکس قرار بگیرد. این قرارداد به این معنی است که دیگر کمپانی فاکس (Fox) حق پخش محصولات شرکت فیلمسازی ریوز را در اختیار نخواهد داشت.

گفتنی است کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) تاریخ اکران فیلم The Batman را اعلام نکرده است و تنها می‌دانیم که احتمالاً در سال ۲۰۱۹ این فیلم بر روی پرده خواهد رفت.

آخرین فیلمی که از مت ریوز بر روی پردهٔ سینما اکران شد، فیلم War For The Planet Of The Apes بود که این فیلم با استقبال بسیار خوبی از طرف منتقدین همراه بود و با بودجهٔ ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری، نزدیک ۴۹۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. اندی سرکیس، وودی هارلسون، استیو زان، جودی گریر، مایکل ادمتویت، تای اولسون، آلساندرو جولیانی، سارا کنینگ، چاد روک، گابریل چاواریا و آمیا میلر، از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم War For The Planet Of The Apes حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

آخرین فیلمی که با بازی بن افلک در نقش شخصیت بتمن روی پرده سینما رفته است، فیلم Justice League (لیگ عدالت) است که باز هم در راضی کردن منتقدان موفق نبود. شش شخصیت معروف دنیای سینمایی دی‌سی در این فیلم حضور دارند و بازیگران معروفی نیز ایفاگر نقش این ۶ ابرقهرمان هستند. در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش واندر وومن، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردن) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۳۰۰ میلیون دلاری، فروشی ۶۵۲ میلیون دلاری داشته است. 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده