نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

نینتندو سوییچ از فروش کلی کنسول Wii U در ژاپن عبور کرد

کنسول نینتندو سوییچ پس از گذشت تنها ۱۰ ماه از عرضه، موفق به عبور از آمار فروش کلی کنسول Wii U در کشور ژاپن شد.

طبق گزارش Famitsu، کنسول نینتندو سوییچ با فروش ۳.۶ میلیون واحد در کشور ژاپن، از فروش ۳.۳ میلیون واحدی کنسول Wii U در این کشور سبقت گرفت. این در حالی است که کنسول Wii U در یک دوره چهارساله به این فروش دست پیدا کرده بود اما نینتندو سوییچ فقط در طی ۱۰ ماه به این آمار رسید.

این اولین باری نیست که نینتندو سوییچ برای شکستن رکورد فروش به تیتر اول خبرها تبدیل می‌شود. هفته‌ی پیش بود که کمپانی نینتندو اعلام کرد که نینتندو سوییچ به رکورد سریع‌ترین فروش کنسول خانگی در تاریخ کشور آمریکا دست پیدا کرده است، این کنسول با فروش ۴.۸ میلیون واحد از زمان عرضه‌اش در تاریخ ۳ مارچ به این رکورد دست پیدا کرد. این آمار حتی از آمار فروش کنسول Wii که یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های نینتندو به شمار می‌رفت هم بیشتر است. چنین آماری باز هم نشان از شمار درخواست‌های بیشمار کاربران برای این کنسول دارد.

طبق آخرین آمار نیز، فروش جهانی Nintendo Switch از ۱۰ میلیون واحد عبور کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان سال مالی یعنی ۳۱ مارچ (شنبه، ۱۱ فروردین) به آمار فروش ۱۴ میلیون واحدی برسد. نینتندو انتظار دارد که این روند رو به رشد ادامه پیدا کند و این کنسول تا پایان سال مالی آینده، به آمار فروش ۲۰ میلیون واحدی دست پیدا کند.


منبع gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده