نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

فصل هشتم American Horror Story به زمان آینده می‌رود

طبق صحبت‌های رایان مورفی، خالق مجموعه تلویزیونی American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی)، داستان فصل هشتم این مجموعه در بستر آینده روایت خواهد شد.

زمان زیادی از پخش فصل هفتم این مجموعهٔ تلویزیونی محبوب و ترسناک با عنوان American Horror Story: Cult (داستان ترسناک آمریکایی: فرقه) نمی‌گذرد و حال در گزارشی جدید متوجه شدیم که سازندگان این مجموعهٔ تلویزیونی قصد دارند فصل هشتم را به زمان آینده ببرند و رویهٔ متفاوتی را نسبت به هفت فصل قبلی در پیش گرفته‌اند. در مجموعهٔ تلویزیونی American Horror Story تاکنون شاهد موضوعات گوناگون و داستان‌های مختلفی بوده‌ایم، از روایات ترسناک مشهور و قاتلین سریالی گرفته تا بیگانه‌ها و خیلی موارد دیگر و هر مرتبه نیز سازندگان در مجموع توانسته‌اند طرفداران شوک‌زده و ترسانده و البته راضی و خشنود سازد.  

داستان فصل اول این مجموعهٔ تلویزیونی در مورد خانوادهٔ هارمون بود که درگیر خانه‌ٔ تسخیرشده جدید خود در شهر لس‌ آنجلس می‌شوند. فصل اول با استقبال خوبی از طرف منتقدان و بینندگان همراه بود و به‌خوبی توانست جای پای ثابتی برای این مجموعه ایجاد کند و زمینه‌ساز ساخت فصل‌های بیشتری شود. مجموعهٔ تلویزیونی AHS دست روی فرهنگ تغییرکرده و پرآشوب این روزهای جامعه آمریکا گذاشت و موضوعات مختلف را در بستری ترسناک به تصویر کشید و البته گاهی چاشنی طنز و هجو را نیز به داستان‌ها اضافه کرد و در مجموع در هر فصل معجونی جالبی را به خورد بینندگان شبکه FX داد. طرفداران هر مرتبه داستان متفاوتی را شاهد بودند و ومپایرهای گوتیک در هیبت لیدی گاگا، اشباح قاتل و حتی تِم سیاسی آن‌ها را به وجد می‌آورد. آخرین فصل مجموعهٔ تلویزیونی AHS به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا توجه داشت. البته مثل همیشه هسته‌ٔ مرکزی داستان بر اساس حوادث ماورالطبیعه بود و اتفاقات کمپین‌های انتخاباتی نقشی فرعی در داستان داشت.  

طبق گزارش سایت Entertainment Weekly، داستان فصل جدید مجموعهٔ تلویزیونی AHS قرار است در بستر آینده روایت شود. رایان مورفی، خالق این مجموعه، در جریان برگزاری نشست مطبوعاتی انجمن منتقدان آثار تلویزیونی از این تغییر سخن گفت. رایان مورفی به جزئیات داستانی فصل هشتم این مجموعهٔ تلویزیونی اشاره‌ای نکرد و تنها می‌دانیم که منظور از آینده، داستان‌هایی فضایی نخواهد بود و فصل هشتم این مجموعه شباهتی به مجموعهٔ تلویزیونی Killjoys (کیل‌جویز) شبکهٔ Syfy و مجموعه‌هایی این چنینی نخواهد داشت. رایان مورفی در این رابطه گفت:

تنها به ذکر این نکته اکتفا می‌کنم که می‌خواهم این مجموعه را به آینده ببرم؛ هنوز همه‌چیز در حد صحبت است، ولی آینده بستری است که هیچ‌وقت به آن ورود نکرده‌ام.

AHS-II

مورفی در مورد تفاوت‌ها و نوآفرینی‌ها هر فصل نیز صحبت کرد و گفت که چطور اهداف وی در نهایت زمینه‌ساز انجام کاری می‌شوند که پیش‌تر انجام نداده است و در واقع هر بار داستانی کاملاً متفاوت را به تصویر می‌کشد. وی در ادامهٔ سخنان خود چنین گفت که صحبت‌هایی در مورد تغییر خط مشی روایت داستانی فصل جدید گرفته و این موارد را با مسئولان شبکهٔ FX نیز در میان گذاشته است. ادامهٔ صحبت‌های رایان مورفی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

این موضوع را با جان لندگراف، رئیس شبکهٔ FX، بعد از اتمام نشست مطبوعاتی‌اش در میان گذاشتم و او نیز آن را دوست داشت، ولی از من خواست که به او داستان فصل جدید را نگویم، اما من به او گفتم و وی از خوشحالی از روی صندلی خود بلند شد. فکر می‌کنم مردم هم دوستش داشته باشند، متفاوت با کارهای گذشته است؛ همیشه سعی کرده‌ام عکس آن چیزی را که قبلاً انجام داده‌ام، انجام بدهم.

این مجموعه تاکنون ۱۶ جایزه امی دریافت کرده و البته ۸۲ بار در بخش‌های مختلف مراسم امی نامزد دریافت جایزه شده است. فصل چهارم مجموعهٔ AHS با عنوان American Horror Story: Freak Show با ۱۹ نامزدی، بیشترین سهم را در این میان داشته است

شبکهٔ FX پخش مجموعهٔ تلویزیونی AHS را برای دو فصل دیگر تمدید کرده است و گویا آن‌ها با ایده‌های رایان مورفی مخالفتی ندارند و به وی اعتماد کامل دارند. به احتمال فراوان در فصل جدید نیز شاهد حضور دوبارهٔ بازیگرانی همچون سارا پاولسن، ایوان پیترز، جسیکا لانج و کیتی بیتز خواهیم بود. مجموعهٔ تلویزیونی AHS یکی از پرطرفدارترین و پول‌سازترین آثار شبکهٔ FX است. با وجود آنکه این مجموعه بالا و پایین کم نداشته است، اما همیشه سطح کیفی مشخصی را حفظ کرده و هر ساله در فصل پاییز فصلی جدید از آن را شاهد هستیم.   

هر فصل از مجموعهٔ تلویزیونی AHS داستانی جداگانه را روایت می‌کند و ارتباط محدودی بین فصل‌ها وجود دارد، از همین رو بینندگان و علاقمندان می‌توانند بدون ترتیب نیز فصل‌های مختلف این مجموعه را تماشا کنند. فصل هشتم مجموعهٔ ترسناک AHS به علت فضای داستانی جدید احتمالاً باید با رقیب قدری همچون مجموعهٔ تلویزیونی Black Mirror (آینهٔ سیاه) شبکه نتفلیکس رقابت کند که فضای تاریکی دارد و داستان اپیزودهای آن نیز معمولاً در آینده روایت می‌شود.

فصل هفتم سریال AHS در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۶) از شبکه‌ FX پخش شد. در این فصل نیز رایان مورفی تعدادی از بازیگران فصل‌های قبلی را برای همکاری مجدد انتخاب کرده بود. سارا پاولسن، ایوان پیترز، آدینا پورتر، شین جکسون، لیندا دانم، بیلی لورد، بیلی ایچنر و کالتن هاینز از جمله بازیگرانی بودند که در فصل هفتم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

این مجموعه تاکنون ۱۶ جایزه امی دریافت کرده است و البته ۸۲ بار در بخش‌های مختلف مراسم امی نامزد دریافت جایزه شده است. فصل چهارم مجموعهٔ AHS با عنوان American Horror Story: Freak Show (داستان ترسناک آمریکایی: نمایش عجیب‌وغریب) با ۱۹ نامزدی، بیشترین سهم را در این میان داشته است.

گفتنی است شبکهٔ FX تاریخی برای پخش فصل هشتم و نهم مجموعه‌ٔ تلویزیونی American Horror Story اعلام نکرده است.  

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده