// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

بازی Xeno Crisis احتمالا برای پی سی و نینتندو سوییچ هم منتشر می‌شود

با وجود توسعه یافتن بازی Xeno Crisis به طور فیزیکی (کارتریج) برای کنسول سگا جنسیس، احتمال دارد این بازی برای کامپیوتر و سوییچ نیز منتشر شود.

با وجود راهیابی پروژه‌های مختلف به Kickstarter، بازهم عرضه بازی‌های جدید برای کنسول سگا مگا درایو با کارتریج، موضوعی غافل‌گیر کننده است. به لطف حامیان مالی در کیک استارتر، استودیوی بریتانیایی بیت‌مپ بیوری (Bitmap Bureau) قصد دارد بازی Xeno Crisis را برای دو پلتفرم دیگر یعنی پی سی (از طریق استیم) و نینتندو سوییچ نیز منتشر کند.

اگر از کاربرانی هستید که نام این بازی را برای اولین بار می‌شنوید باید گفت که Xeno Crisis یک بازی با حال‌وهوای قدیمی، در قالب همکاری چندنفره و سبک شوتر است که دید کاربران در آن از بالا به پایین است. بازی مذکور با الهام از آثار دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی همچون Contra و Shock Troopers طراحی شده است و یکی از موارد جالب این است که بازی مذکور قرار است به طور فیزیکی برای کنسول‌های قدیمی سگا مگا درایو و سگا جنسیس عرضه شود و حتی سازندگان قصد دارند آن را به طور دیجیتالی برای شبیه‌سازها نیز منتشر کنند. البته این بازی اولین پروژه تیم توسعه‌دهنده در استودیو Bitmap Bureau نیست و عرضه بازی‌هایی همچون 88Heroes و Ninja Showdown هم در کارنامه کاری آنها دیده می‌شود.

xeno crisis

سازندگان با برگزاری کمپین جمع‌آوری بودجه از طرفداران در کیک‌استارتر قصد داشتند که مبلغ ۲۷ هزار دلار را جمع‌آوری کنند. گفتنی است که در حال حاضر نه‌تنها سازندگان به مبلغ موردنظر دست پیدا کرده‌اند، بلکه توانسته‌اند مجموع ۷۸ هزار دلار را برای توسعه این بازی از سوی حامیان مالی جمع‌آوری کنند. سازندگان با توجه به بودجه اضافی اعلام کردند که احتمال دارد بازی برای پی‌سی و نینتندو سوییچ هم توسعه یابد و مهم‌تر از همه شاهد توسعه این بازی برای کنسول سگا دریم کست نیز خواهیم بود. سازندگان با انتشار این خبر طرفداران را غافل‌گیر کردند و با انتشار ویدیویی جدید که گیم‌پلی و گرافیک پیکسلی این بازی را نشان می‌دهد، در دل هواداران هیجان به‌وجود آوردند.

گفتنی است در حالی که هنوز به طور رسمی توسعه بازی‌ Xeno Crisis برای نینتندو سوییچ و پی‌سی تایید نشده و مبلغ موردنظر برای توسعه نسخه‌های دیگر جمع‌آوری نشده است، سازندگان هم‌اکنون بازی را در صفحه‌ کیک‌استارتر جهت پیش‌فروش برای کامپیوتر و Switch در دسترس قرار داده‌اند. این موضوع نشانگر این است که سازندگان از روند جمع‌آوری بودجه اطمینان دارند و با توجه به محبوبیت آنها در صفحه کیک‌استارتر احتمال می‌رود که باری دیگر بودجه جمع‌آوری‌شده از مرز معین‌شده عبور کند.

بازی Xeno Crisis در اکتبر ۲۰۱۸ (مهر-آبان ۹۷) به طور دیجیتالی از طریق شبیه‌ساز‌ها برای حامیان مالی این بازی منتشر می‌شود. در آن سو نسخه فیزیکی یعنی کارتریج، نسخه پی‌سی و نینتندو سوییچ این بازی برای عرضه در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی (دی-بهمن ۹۷) برنامه‌ریزی شده است. در ادامه می‌توانید تریلر جدید را که روند بازی را نشان می‌دهد تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

نظرات خود را در مورد این بازی با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده