نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷

قابلیت استریم بازی های روز روی رایانه های قدیمی توسط پی سی های HP Omen

در جریان CES 2018، کمپانی اچ‌پی اعلام کرد که توسط رایانه‌های Omen این شرکت، بازی‌های جدید روی رایانه‌های قدیمی، توانایی استریم شدن دارند.

کمپانی HP در جریان نمایشگاه CES 2018 که هم‌اکنون در لاس وگاس ایالات متحده در حال برگزاری است، با رونمایی از نرم‌افزار Omen Game Stream اعلام کرد که قصد ورود به بازار استریم بازی‌ها دارد. این نرم‌افزار جدید، در تمام رایانه‌های شخصی مخصوص بازی این شرکت که با نام تجاری Omen شناخته می‌شوند، به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد و شما از طریق این اپلیکیشن، می‌توانید از سخت‌افزار قدرتمند پی‌سی خود برای اجرای بازی‌ها استفاده کنید و بازی را روی یک لپ‌تاپ یا رایانه شخصی ضعیف‌تر، از طریق اینترنت استریم کنید. کارایی این نرم‌افزار، تقریبا شبیه به تکنولوژی‌ای است که انویدیا و ولو نیز برای استریم بازی‌ها درون خانه‌ها، استفاده می‌کنند اما تفاوت اصلی Omen Game Stream، این است که شما می‌توانید از طریق اینترنت، بازی مورد علاقه خود را بازی کنید.

تکنولوژی اصلی به‌کار رفته در این اپلیکیشن، به کاربر اجازه می‌دهد که بازی‌ها را از طریق اینترنت با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کامپیوتر مقصد، اجرا کند. در هنگام استفاده از این اپلیکیشن، کاربر در حقیقت مانند سرویس‌های مشابه، در حال تماشای یک ویدیو در رایانه مقصد است که در حال اجرا روی رایانه شخصی قدرتمند Omen مبدا است اما کنترل بازی، از طریق کامپیوتر مقصد صورت می‌پذیرد. با توجه به دمویی که HP از این اپلیکیشن در CES نشان داد، به نظر می‌رسد با تجربه روان و قابل قبولی مواجه هستیم. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که دموی HP، در شرایط ایده‌ال اینترنت نشان داده شده بود.

HP ادعا می‌کند که شما می‌توانید از هر کجای دنیا تنها با دسترسی به یک اینترنت قدرتمند، بازی‌هایتان را اجرا کنید اما هنوز حداقل پهنای باند مورد نیاز این اپلیکیشن توسط HP اعلام نشده است.


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده