نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶

نسخه بتا سرویس GeForce Now انویدیا در دسترس قرار گرفت

نسخه بتا سرویس GeForce Now انویدیا از امروز در دسترس قرار گرفته که از طریق آن، می‌توان جدید‌ترین بازی‌های ویدیویی را هم روی سیستم‌های قدیمی از طریق استریم تجربه کرد.

در جریان کنفرانس خبری انویدیا در CES 2018، این شرکت ضمن رونمایی از مانیتور‌های ۶۵ اینچی مخصوص بازی و همچنین ویژگی Freestyle، از انتشار نسخه بتا سرویس استریم GeForce Now برای ویندوز و مک نیز خبر داد. این سرویس استریم، به مخاطب اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی از مشخصات فنی سیستم خود، بازی دلخواهش را از فروشگاه‌هایی مثل استیم، یو‌پلی یا بتل.نت خریداری کند و سپس وظیفه پردازش آن را برعهده سیستم‌های انویدیا بگذارد و خودش صرفا بازی را به شکل استریم‌شده با نهایت تنظیمات گرافیکی بازی کند!

سرویس GeForce Now شباهت‌هایی به سرویس‌های استریم بازی رایج دارد اما تفاوت آن با بقیه این است که سرویس انویدیا، بازی خاصی به شما ارائه نخواهد کرد که مثلا بتوانید با خرید اشتراک آن، به لیستی از بازی‌ها هم دسترسی داشته باشید. این سرویس صرفا بازی‌هایی را که خودتان خریداری کرده‌اید، روی بالاترین تنظیمات پردازش کرده و اجرا می‌کند و شما آن را به حالت استریم شده روی سیستم خودتان بازی می‌کنید. این ویژگی مخصوصا برای افرادی که سیستم‌های قدرتمندی ندارند، بسیار کاربردی خواهد بود و می‌توانند به جای خرید سخت افزار‌های گران‌قیمت، مشترک این سرویس شوند و بازی دلخواه‌شان را روی بالاترین تنظیمات گرافیکی به شکل استریم از طریق اینترنت بازی کنند. این سرویس قابلیت استریم بازی‌ها روی رزولوشن 1080p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد.

GeForce Now فعلا روی ویندوز و مک در حالت بتا منتشر شده و در این مدت استفاده از آن رایگان است. البته محدودیتی ۱۴ ساعته برای هر بار بازی کردن اعمال می‌شود. هنوز زمان انتشار نسخه نهایی این سرویس مشخص نیست. همچنین برای بهره بردن از ویژگی‌های این سرویس، با اینکه به سیستم خیلی قدرتمندی نیاز ندارید، اما حداقل باید ویندوز 7 یا بالاتر، پردازنده i3 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز یا بیش‌تر، چهار گیگابایت حافظه رم و یک کارت گرافیکی با پشتیبانی از دایرکت ایکس 9 داشته باشید که انویدیا، کارت‌های سری ۶۰۰ یا بالاتر از انویدیا و HD 3000 یا بالاتر از AMD را برای این منظور پیشنهاد می‌کند. حداقل یک اینترنت 25Mbps هم مهم‌ترین پیش‌نیاز این سرویس است.


منبع Anandtech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده