نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی فیفا 18 در سال جدید

اولین هفته از سال ۲۰۱۸، با صدرنشینی فیفا 18 آغاز شد و این بازی موفق شد بالاخره جایگاه Call of Duty: WWII را تصاحب کند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، اولین هفته سال نوی میلادی با تغییراتی در جدول بازی‌های پرفروش انگلستان همراه بود. بازی FIFA 18 توانست در اولین هفته سال ۲۰۱۸، دوباره به صدرنشین بازی‌های پرفروش انگلستان تبدیل شود و بالاخره به صدرنشینی طولانی Call of Duty: WWII پایان دهد. آخرین باری که نسخه جدید فیفا صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان بود، برمی‌گردد به زمان عرضه این بازی که در آن زمان موفق شده بود سه هفته متوالی این جایگاه را به خود اختصاص دهد.

پس از ۹ هفته، بالاخره بازی جدید ندای وظیفه که با نام WWII شناخته می‌شود، از صدر پایین آمد و در جایگاه دوم قرار گرفت. این اتفاق به این معنی است که بازی Call of Duty: WWII نتوانست رکورد بازی Modern Warfare 2 را از نظر تعداد صدرنشینی متوالی بشکند و فقط توانست با آن رکورد مساوی کند. بازی همیشگی جدول فروش هفتگی انگلستان یعنی GTA V، این هفته با دو پله صعود مواجه شد و از مکان پنجم، به مکان سوم رسید. در مدت زمان ۴ ساله‌ای که از زمان عرضه بازی می‌گذرد، GTA V در مجموع ۲۲۵ هفته، هرگز از بین ۴۰ بازی پرفروش انگلستان خارج نشده است. از این ۲۲۵ هفته، بازی GTA V موفق شده ۱۹۱ هفته را در میان ۱۰ بازی پرفروش انگلستان به اتمام برساند!

بازی جدید یوبیسافت و جدیدترین بازی از مجموعه فرقه قاتلین با نام Assassin's Creed: Origins، برای سومین هفته متوالی در جایگاه چهارم قرار گرفت. در یازده هفته‌ای که از زمان انتشار بازی می‌گذرد، اوریجینز هرگز به جایگاهی بدتر از شِشُم دست نیافته است. جایگاه‌های پنجم و شِشُم این هفته در اختیار بازی‌های الکترونیک آرتز قرار داشت و به ترتیب بازی‌های Star Wars Battlefront II و The Sims 4 موفق شدند این مکان‌ها را به خود اختصاص دهند. استار وارز با دو پله سقوط و The Sims 4 با یک پله صعود موفق شدند این دو جایگاه را به خود اختصاص دهند.

پدیده امسال بازی‌های ویدیویی یعنی PlayerUnknown's Battlegrounds که به‌تازگی برای کنسول ایکس باکس وان نیز عرضه شده است، موفق شد سال جدید را در جایگاه هفتم آغاز کند و با صعودی چهار پله‌ای،‌ از رده یازدهم، دوباره وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود. جایگاه هشتم و نهم جدول این هفته،‌ در اختیار بازی‌های نینتندو قرار گرفت و دو بازی Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild اولی با دو پله سقوط و دومی با یک پله صعود، توانستند این دو جایگاه را به خود اختصاص دهند. مایکروسافت نیز هفته اول خوبی را سپری کرد؛ زیرا بازی Forza Motorsport 7 این هفته موفق شد با ۷ پله صعود، دوباره وارد جدول بازی‌های پرفروش انگلستان شود و جایگاه آخر را به خود اختصاص دهد.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۶ ژانویه (۱۶ دی) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۲

FIFA 18

اولین صدرنشینی پس از سه هفته متوالی صدرنشینی در زمان انتشار
۲۱

Call of Duty: WWII

مساوی کردن با رکورد Modern Warfare 2 در تعداد صدرنشینی متوالی
۳۵

GTA V

-
۴۴

Assassin's Creed Origins

سومین هفته متوالی در جایگاه چهارم
۵۳

Star Wars Battlefront II

-
۶۷

The Sims 4

-
۷۱۱PlayerUnknown's Battlegrounds-
۸۶

Super Mario Odyssey

-
۹۱۰

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

-
۱۰۱۷

Forza Motorsport 7

صعودی ۷ پله‌ای و بازگشت به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده