نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

پوستری جدید از فیلم Annihilation منتشر شد

اکانت توییتر وب‌سایت IMDb پوستری جدید از فیلم مورد انتظار Annihilation کمپانی پارامونت پیکچرز را منتشر کرد.

پوستر جدید فیلم علمی-تخیلی، اکشن و ترسناک Annihilation (نابودی)، ناتالی پورتمن و تیم همراه وی را در حال ورود به منطقه مرموز و رنگارنگ فیلم نشان می‌دهد. پس از موفقیت دور از انتظار فیلم علمی-تخیلی و هیجانی Ex Machina (اکس ماکینا)، حال بسیاری از تماشاچیان و منتقدان بی‌صبرانه منتظر پروژهٔ جدید الکس گارلند هستند. از همان ابتدای کار که اعلام شد فیلم Annihilation اولین قسمت از مجموعه‌ای سه قسمتی خواهد بود، طرفداران ژانر علمی-تخیلی می‌دانستند که با این کارگردان و تیم بازیگری و منبع اقتباس قوی، باید منتظر مجموعه‌ای متفاوت و باکیفیت باشند. این سه‌گانه قرار است بر اساس رمان سه قسمتی Southern Reach جف واندرمیر ساخته شود؛ کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) خیلی زود برای خرید حق امتیاز ساخت مجموعه‌ای سه‌گانه از این رمان با نویسندهٔ آن به توافق دست پیدا کرد. البته باید گفت که پارامونت تا این لحظه به‌صورت رسمی ساخت سه فیلم را تأیید نکرده است، اما به احتمال فراوان این اتفاق خواهد افتاد. ژانر علمی-تخیلی و سورئال همیشه پتانسیل بالایی در جذب تماشاگران داشته است و همین موضوع سازندگان را برای ساخت فیلم‌های دوم و سوم ترغیب خواهد کرد.  

ماه گذشته دومین تریلر فیلم Annihilation منتشر شد که در آن تریلر، ناتالی پورتمن و تیم او در حال جستجو و بررسی در منطقهٔ مرموز ایکس (Area X) بودند. در آن تریلر گونه‌های گیاهی و جانوری را دیدیم که هنوز گیاهان در آن پرشاخ‌وبرگ و جانوران بی‌اندازه درنده و وحشی نشده بودند و نورهای رنگارنگ و زیبایی نیز در هوا وجود داشت. اما طولی نکشید که در پس آن جهان زیبا، پروتاگونیست‌های فیلم، فعالیت‌های موجودی ترسناک و شوم را در اطراف خود متوجه شدند. ترکیب ژانرهای علمی-تخیلی، هیجانی و ترسناک همراه با جلوه‌های ویژه شگفت‌انگیز، سبب شده است که بسیاری پتانسیل داستانی و نمایشی این فیلم را حتی بسیار بهتر و زیباتر از فیلم قبلی آلکس گارلند بدانند. اضافه شدن عنصر ترس به فیلم قبلی این کارگردان را تجسم کنید تا انتظار برای تماشای این فیلم بسیار سخت شود.

وب‌سایت IMDb در اکانت توییتر خود پوستری جدید از فیلم Annihilation را منتشر ساخت که در این پوستر ناتالی پورتمن در جلو و مرکز تصویر در حال ورود به دنیای زیبا و اسرارآمیزی است که همسر وی (با نقش‌آفرینی اسکار آیزاک) از آن با اختلالات و ناخوشی‌های عجیب‌وغریبی بازگشته بود. قطعاً افراد در تصویر با ورود به آن منطقه با دردسرهای زیادی روبه‌رو خواهند شد و این پوستر به گونه‌ای خطر احتمالی و منتظر برای اعضای این تیم را نمایش می‌دهد:

Annihilation

تصویر آنچنان واضح نیست و می‌توان به‌سختی تشخیص داد که پشت سر ناتالی پورتمن تسا تامپسون، جنیفر جیسن لی، جینا رادریگز و تووا نووتنی به‌عنوان تیم جستجوگر به دنبال کشف پدیدهٔ مرموز هستند. با وجود تیم بازیگری قوی، کارگردانی که نشان داده است در ژانر علمی-تخیلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و رمانی که کیفیت بالایی داشته، انتظار می‌رود فیلم Annihilation یکی از بهترین آثار علمی-تخیلی سال ۲۰۱۸ میلادی باشد.

با وجود تیم بازیگری قوی، کارگردانی که نشان داده است در ژانر علمی-تخیلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و رمانی که کیفیت بالایی داشته، انتظار می‌رود فیلم Annihilation یکی از برترین آثار علمی-تخیلی سال ۲۰۱۸ میلادی باشد

زمان زیادی تا اکران فیلم Annihilation باقی نمانده است و احتمالاً از همین ماه تبلیغات تلویزیونی و تصاویر جدید بیشتری را از این فیلم شاهد خواهیم بود و کمپین‌های تبلیغاتی نیز کار خود را جدی‌تر دنبال خواهند کرد. در حال حاضر کمپانی پارامونت پیکچرز حق انتشار فیلم Annihilation در کشورهای آمریکا، کانادا و چین را در اختیار دارد، اما به نظر می‌رسد که این فیلم قرار نیست در دیگر بازارهای بین‌المللی نمایش داده شود. همچنین چندی پیش در خبری اعلام شد که کمپانی پارامونت پیکچرز در حال مذاکره با شبکهٔ نتفلیکس (Netflix) جهت انتشار فیلم Annihilation از این شبکهٔ استریم است. این دو کمپانی در حال امضای قراردادی هستند که به موجب این قرارداد، مدت کوتاهی پس از اکران این فیلم در آمریکا، فیلم Annihilation در دسترس کاربران بین‌المللی این شبکه قرار خواهد گرفت. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده بود، در صورتی که توافق این دو کمپانی نهایی شود، نتفلیکس این فیلم را ۱۷ روز پس از اکرانش در دسترس کاربران خود در کشورهای مختلف دیگری که قرار نیست این فیلم نمایش داده شود، قرار خواهد داد.

البته مشخص نیست که این تصمیم چه تأثیری روی فروش فیلم Annihilation در سینما خواهد داشت و شاید نمایش آن از شبکهٔ Netflix تا حدودی بر فروش این فیلم در گیشه تأثیر منفی بگذارد. از طرفی اگر تعداد سینماهای نمایش‌دهندهٔ این فیلم افزایش یابد و کاربران شبکهٔ نتفلیکس نیز از فیلم جدید پارامونت پیکچرز استقبال کنند، در آن صورت به احتمال فراوان قسمت دوم نیز ساخته خواهد شد. حتی اگر این اتفاق نیفتد نیز بعید است دنبالهٔ فیلم Annihilation ساخته نشود؛ مطمئناً اگر پارامونت تصمیمی برای ساخت دنبالهٔ این فیلم نداشته باشد، نتفلیکس از خیر آن نخواهد گذشت. نتفلیکس از حالا به فکر ساخت دنبالهٔ فیلم Bright (درخشان) است و این تصمیم در حالی از سوی این شبکه اتخاذ شده است که این فیلم اصلاً نمرات خوبی را از منتقدین دریافت نکرده است. با توجه به این تصمیم نتفلیکس، می‌توان خوش‌بین بود که سه‌گانهٔ Southern Reach به هیچ عنوان از زیر دست این شبکه خارج نخواهد شد.

فیلم Annihilation قرار است در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ (۴ اسفندماه ۱۳۹۶) اکران شود. ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز، تسا تامپسون، دیوید گیسی و سونویا میزونو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده