نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Battles of Ottoman Empire

Battles of Ottoman Empire یک بازی استراتژیک ساخته LimonGames که در بین بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ گوگل پلی نیز قرار گرفته است.

پس از موفقیت‌های بازی Clash of Clans، تا به امروز بازی های استراتژیک زیادی با الهام این از اثر ساخته شده‌اند. بازی‌هایی که هریک سعی داشته‌اند نوآوری خاص خود را داشته باشند که بتواند آن‌ها را از ساخته سوپرسل متمایز کند. Battles of Ottoman Empire که چندی پیش برای اندروید و آیفون منتشر شده، یکی از همین دست بازی‌ها است که کیفیت خوبی هم دارد و در بین بهتری بازی‌های سال ۲۰۱۷ گوگل پلی هم قرار گرفته است.

همان‌طور که از نام بازی Battles of Ottoman Empire هم می‌توان حدس زد، داستان بازی در دوران حکومت عثمانی جریان دارد. شما در نقش یک رهبر عثمانی باید سعی کنید پایگاه خودتان را از صفر بسازید و با شرکت در نبرد‌های مختلف، به مرور زمان آن را قوی‌تر کنید. در صورتی که پیش از این بازی‌هایی مثل Clash of Clans یا آثار مشابه آن را تجربه کرده باشید، قطعا در Battles of Ottoman Empire هم مشکلی نخواهید داشت و خیلی زود مکانیزم‌های بازی را یاد خواهید گرفت.

بازی اندروید و آیفون Battles of Ottoman Empire

با وجود داشتن شباهت زیاد به Clash of Clans، بازی Battles of Ottoman Empire ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی هم دارد که آن را جذاب می‌کنند

روند بازی به این صورت است که در ابتدا، فقط یک پایگاه مرکزی دارید و باید به مرور زمان ساختمان‌های دیگر را بسازید و از طریق آن‌ها، منابع به دست بیاورید و آن‌ها را ذخیره کنید، نیرو‌هایتان را تربیت کنید یا تجهیزات‌شان را ارتقا دهید و با ساختمان‌های دفاعی هم از پایگاه‌تان دفاع کنید. همچنین به مرور زمان می‌توانید ساختمان‌ها را ارتقا دهید تا تاثیر آن‌ها در بازی بهتر شود. اما در کنار ساخت و ساز که نقش مهمی در بازی دارد، اصلی‌ترین ویژگی بازی اندروید و آیفون Battles of Ottoman Empire نبرد‌های آن به شمار می‌رود. مانند بازی‌های هم‌سبک، در این بازی هم می‌توانید نیرو‌های خودتان را تربیت کنید و با ساخت کمپ‌های بیش‌تر، به مرور زمان ارتش بزرگ‌تری داشته باشید. البته در سطوح اولیه Barracks به سرباز‌های ضعیف‌تر دسترسی خواهید داشت ولی به مرور زمان می‌توانید سرباز‌های قوی‌تری هم تربیت کنید که همگی بر اساس سرباز‌های واقعی دوران عثمانی‌ها طراحی شده‌اند.

نبرد‌های بازی Battles of Ottoman Empire هم مانند دیگر بخش‌های آن، شباهت زیادی به بازی Clash of Clans دارند. به این صورت که باید در هر نبرد استراتژی داشته باشید و بدانید که باید نیرو‌هایتان را از چه نقطه‌ای روی نقشه وارد میدان نبرد کنید تا در میدان نبرد مفید‌تر باشند. به‌علاوه هر سربازی در بازی، یک سری نقطه قوت و ضعف دارد و مثلا داشتن ۵۰ عدد از یک نوع سرباز، به هیچ‌وجه تضمینی برای موفقیت شما در نبرد نیست و شاید آن‌ها در برابر مانعی یا برجی قرار بگیرند که بلافاصله همگی از بین بروند. در واقع این مساله یکی از نقاط قوت اصلی بازی به شمار می‌رود و باعث شده که کاربران مجبور شوند برای هر نبردی استراتژی و تاکتیک خاصی داشته باشند.

در بازی Battles of Ottoman Empire همچنین امکان عضویت در گروه‌های مختلف همراه با دیگر بازیکنان و شرکت در نبرد‌های بزرگ علیه گروه‌های دیگر هم وجود دارد که این نبرد‌های بازی هم جذابیت خاص خودشان را دارند. استودیو LimonGames به عنوان سازنده بازی Battles of Ottoman Empire، از حیث گرافیکی هم بازی زیبایی خلق کرده است. طراحی محیط و نقشه بازی و همچنین ساختمان‌ها و نیرو‌ها که همگی با حس و حال دوران عثمانی‌ها خلق شده‌اند، به زیبایی صورت گرفته است و در مجموع شاهد جلوه‌های بصری خوبی در بازی هستیم. این مساله در رابطه با موسیقی‌های بازی هم صدق می‌کند و در مجموع بازی از این جهات کم و کاستی خاصی ندارد.

بازی اندروید و آیفون Battles of Ottoman Empire

Battles of Ottoman Empire مانند اکثر بازی‌های مشابه، به صورت رایگان منتشر شده و البته از خرید‌های درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که در بازی‌ای مثل Clash of Clans می‌توانستید با خرید Gem روند ساخت و ساز ساختمان‌ها را تسریع کرده و یک سری اقدامات دیگر را سریع‌تر انجام دهید، در این بازی هم با داشتن واحد پول درون بازی می‌توانید سریع‌تر ساختمان بسازید و در مدت زمان کم‌تری در بازی پیشرفت کنید. البته بازی روش‌های کسب درآمد دیگری مثل تبلیغات هم دارد که با تماشای ویدیویی که هر چند دقیقه یک بار در دسترس قرار می‌گیرد، می‌توانید تعدادی آیتم تصادفی شامل سکه یا سرباز به دست بیاورید. در کل Battles of Ottoman Empire بازی‌ای است که به شکل رایگان هم می‌توان آن را تجربه کرد و لذت برد و با پرداخت پول واقعی هم سریع‌تر در بازی پیشرفت کرد.

با اینکه بازی Battles of Ottoman Empire از حیث مکانیزم‌های گیم‌پلی تقریبا یک کپی از بازی Clash of Clans است، اما ویژگی‌هایی چون تنوع بالای نیرو‌ها و جلوه‌های صوتی و بصری عالی، باعث شده‌اند تا بازی ارزش تجربه کردن را داشته باشد. پس اگر به بازی‌های استراتژیک علاقه دارید، دانلود بازی Battles of Ottoman Empire پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Guitar Band Battle


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده