نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

نسخه بعدی God of War شاید در دوران مصر باستان یا مایا جریان داشته باشد

کارگردان بازی God of War اخیرا اعلام کرده که بعید نیست این بازی در آینده سراغ محیط‌های جدیدی از قبیل مصر یا حتی سرزمین مایا‌ها برود.

سری God of War به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های اکشن و انحصاری سونی، طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و کریتوس، شخصیت اصلی این بازی هم جزو کاراکتر‌های بسیار محبوب است. نسخه‌های قبلی سری God of War همگی در یونان باستان جریان داشتند و به داستان‌های افسانه‌ای این سرزمین می‌پرداختند. با این حال جدید‌ترین نسخه از این سری که قرار است در سال جاری با نام God of War منتشر شود، سراغ افسانه‌های نورس رفته و در فضایی کاملا جدید جریان دارد. حال کوری بارلوگ، کارگردان بازی، اعلام کرده که شاید در آینده سری God of War سراغ سرزمین‌های دیگری هم برود. بارلوگ در مصاحبه‌ای با گیم‌اینفورمر گفت:

نسخه‌های قبلی سری GoW، مربوط به افسانه‌های یونانی می‌شدند و در آن دوران جریان داشتند. سپس ما تصمیم گرفتیم تا سراغ افسانه‌های نورس برویم و داستان بازی را در این دوران روایت کنیم. حال در آینده ممکن است سراغ دوره‌های تاریخی دیگری از قبیل مصر باستان یا دوران مایا‌ها نیز برویم.

البته شاید برای صحبت کردن در مورد بازه زمانی نسخه بعدی God of War هنوز خیلی زود باشد؛ چرا که نسخه سال ۲۰۱۸ این بازی هنوز حتی تاریخ انتشار دقیقی هم ندارد و پس از عرضه آن هم قطعا زمان زیادی طول خواهد کشید تا استودیو سانتا مونیکا بتواند در مورد نسخه بعدی به نتیجه نهایی برسد و آن را بسازد. در جریان همین مصاحبه شنون استادستیل، رییس استودیو سانتا مونیکا نیز توضیحاتی در مورد روند ساخت بازی‌های این سری ارائه کرد. وی گفت که پس از عملکرد نه‌چندان عالی بازی God of War: Ascension، استودیو تصمیم گرفت تا مدتی به این سری استراحت بدهد:

در آن زمان تقریبا تمام اعضای استودیو اعتقاد داشتند که سری GoW باید برای مدتی استراحت کند و بارلوگ هم ساخت نسخه جدیدی از این مجموعه را کار بسیار سختی می‌دانست. با اینکه من یک سری ایده‌ها برای این بازی داشتم، اما بارلوگ در آن زمان به من گفت که ایده‌ها باید خیلی خیلی عالی باشند تا وی برای ساخت نسخه جدیدی از این مجموعه ترغیب شود.

همچنین در جریان صحبت با گیم‌اینفورمر، بارلوگ اعلام کرد که دوست دارد سری GoW بتواند از حیث محبوبیت، در حد و اندازه بازی‌هایی مثل Uncharted یا Assassin's Creed ظاهر شود و کاربران بیش‌تری را جذب کند:

مساله جذب کاربران بیش‌تر برای من اهمیت بسیار زیادی دارد. من واقعا دوست دارم که این بازی نظر افراد خیلی زیادی را جلب کند و از این حیث در سطح بازی‌هایی چون آنچارتد یا اسسینز کرید قرار بگیرد. ما تلاش زیادی برای گسترش هرچه بیش‌تر این مجموعه می‌کنیم.

در نهایت استادستیل اعلام کرد که دلیل اصلی تغییر دادن محیط نسخه جدید God of War این بود که آن‌ها متوجه شدند بازی‌های ساخته‌شده از این سری در یونان تقریبا از نظر ایده به حد اشباع رسیده‌اند و در نتیجه طرفداران هم به دنبال تجربیاتی جدید‌تر و بهتر هستند و به همین دلیل چنین تصمیمی اتخاذ کردند.

مصاحبه سازندگان بازی God of War با گیم‌اینفورمر که در آخرین شماره این مجله منتشر شده، شامل اطلاعات بیش‌تری هم می‌شود که به‌زودی این مقاله را به صورت مفصل در زومجی مطالعه خواهید کرد. در دیگر اخبار مرتبط با GoW، چندی پیش سازندگان اطلاعاتی از سلاح‌ها و گیم‌پلی بازی به اشتراک گذاشتند و در جریان PSX 2017 هم اعلام شد که بازی تقریبا ۳۵ ساعت گیم‌پلی خواهد داشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده