نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Dune

بازی !Dune شما را در نقش یک توپ در فراز و نشیب تپه‌ها رها می‌کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

یک بازی موبایل که با استفاده از ساده‌ترین المان‌ها، چالش‌های دشواری برای کاربر به ارمغان می‌آورد: بازی موبایل Dune در رابطه با یک توپ است که باید از میان موانع مختلف عبور کند و به بلندترین افق‌ها برسد. کافی است تا با مکانیک کلی بازی آشنا شوید، آن‌جا است که لذت واقعی از بازی کردن را خواهید برد؛ جایی که با هر بار پریدن و فرود آمدن از روی صخره‌ها احساس موفقیت خاصی را خواهید داشت؛ چرا که مواردی مانند زمان‌بندی و تنظیم سرعت در این بازی از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردارند. بازی با فضای‌ دوبعدی و ریتم مثال زدنی‌اش به‌راحتی می‌تواند شما را مجذوب خود بکند. این بازی قرار است به ساده‌ترین شکلی که می‌توان، کاربران را سرگرم کند.

گیم‌پلی بازی به دو مولفه اصلی و یک سیستم حرکت سه‌گانه وابسته است. مولفه‌های اصلی گیم‌پلی این بازی زمان‌بندی و تنظیم سرعت به شمار می‌روند؛ البته این دو مولفه کاملا به هم وابسته هستند و در نظر نگرفتن هرکدام‌شان باعث از بین رفتن دیگری می‌شود. شما در بازی باید با تنظیم سرعت، زمان و مکان دقیق فرود و پروازتان را مشخص کنید. کافی است که میزان سرعت از دست‌تان خارج شود تا با کله به زمین بخورید و همه‌ی رشته‌های‌تان، پنبه شوند. این تنظیم سرعت در مسئله بلند شدن از سطح زمین بسیار مهم‌ است؛ چرا که هر چه بهتر سرعت را در اختیار داشته باشید، در ارتفاع بلندتری پرواز خواهید کرد. شاید سوال پیش بیاید که چرا میزان ارتفاعی که از روی زمین بلند می‌شوید مهم است: به دلیل اینکه بازی یک خط رکورد برای‌تان در نظر گرفته است؛ خطی که برای کسب هر امتیاز باید از آن عبور کنید و تنها راه عبور از این خط نیز بلند شدن از سطح زمین است. برای همین است که می‌گویم میزان ارتفاع‌تان در این بازی اهمیت زیادی دارد؛ میزان ارتفاعی که به میزان سرعت‌تان بستگی دارد. زمان بندی نیز به اندازه‌ی سرعت مهم است؛ چرا که برای شروع فرود و بلند شدن‌تان باید بدانید که دقیقا چه لحظه‌ای اقدام کنید و کافی است یک اشتباه کوچک مرتکب شوید تا تاوان سنگینش را که چیزی به غیر از گیم اوور شدن نیست پس بدهید. زمان‌بندی درست دقیقا به اندازه مولفه سرعت در موفقیت شما در بازی موثر است.

بازی موبایل Dune!

بازی یک سیستم حرکتی سه‌گانه و کلی دارد؛ سیستمی که هر بار بخواهید بازی را آغاز کنید به‌تان معرفی خواهد شد. این سیستم سه المان اصلی دارد: افزایش سرعت، صعود و سقوط! شما با نگه داشتن دست‌تان روی صفحه گوشی قادر به افزایش سرعت توپ خواهید بود، با رها کردن آن می‌توانید از روی زمین بلند شوید و پس از بلند شدن با نگه داشتن دوباره‌ی انگشت‌تان روی صفحه نمایش می‌توانید فرود بیایید. در طول تجربه بازی خیلی خوب خواهید فهمید که سیستم حرکتی بازی و دو مولفه‌ی سرعت و زمان تا چه اندازه به هم مرتبط‌اند و چه‌قدر در بازی مهم هستند.

بازی قرار است به ساده‌ترین شکلی که می‌توان، کاربران را سرگرم کند

طراحی محیط‌های بازی فوق‌العاده است و محیط‌های بازی در هنرمندانه‌ترین شکل خود قرار دارند. تلفیق این گرافیک هنری و گیم پلی فوق‌العاده‌ی بازی دقیقا نقطه‌ی عطف این بازی به شمار می‌رود؛ جایی که سادگی و زیبایی حکمرانی می‌کنند. به واسطه گرافیک هنری خیره‌کننده بازی، با محیط‌های فوق‌العاده و متنوعی طرف هستیم؛ محیط‌هایی که پس‌زمینه پویای‌شان هر کاربری را مجذوب خودش می‌کند. بازی هم در نمایش دادن این دنیای رنگارنگ به کاربر کم‌لطفی نمی‌کند. تنوع و تعداد محیط‌های بازی زیاد هستند و کاربر با پیشرفت در بازی می‌تواند به آن‌ها دست پیدا کند؛ محیط‌هایی که به خودی خود می‌توانند دلیلی برای انجام این بازی تلقی شوند. علاوه بر تغییر محیط، شما همچنین قادر به تغییر «توپ» نیز خواهید بود. بازی توپ‌هایی در اختیارتان قرار می‌دهد که به وسیله‌ی افکت‌های جذاب‌شان مقدار بسیار زیادی به درصد جذابیت بازی اضافه خواهند کرد. یکی از نکات قابل توجه بازی اما نداشتن هیچگونه موسیقی پس‌زمینه‌ای است. بازی هیچ موسیقی‌ای ندارد و در بهترین حالت می‌توانید حین انجام آن به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید.

این بازی همچنین یک بخش ویژه و جذاب نیز دارد که چیزی مانند بخش اچیومنت کنسول‌ها است. در این بخش یک سری چالش وجود دارد که باید هرکدام‌شان را در شرایطی متفاوت انجام دهید. برای نمونه باید سه پرش منجر به آتش را پشت‌سرهم انجام دهید یا اینکه در طول بازی از داخل یک سری حلقه‌ی خاص عبور کنید. نکته جالب این بخش وجود چهار قسمت در آن است. در هرکدام از این چهار قسمت باید تحت یک شرایط متنوع و متفاوت در بازی حاضر شوید. برای نمونه، در یکی از این قسمت‌ها دنیای بازی وارونه می‌شود و در عین حال باید توپ را در مسیر برعکس هدایت کنید و در همین حالات عجیب، چالش اصلی مرحله را هم پشت سر بگذارید.

بازی موبایل DUNE!

بازی Dune یک بازی سرگرم‌کننده و خوش رنگ و لعاب در فضایی دو بعدی است که خیلی خوب می‌تواند از پس وظیفه‌اش که سرگرم کردن کاربر است بربیاید. این بازی هم‌اکنون برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است. شما نیز می‌توانید این بازی را با استفاده از لینک‌های زیر و از طریق پلی‌استور و اپ‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Dune


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده