// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

یک شرکت چینی کنترلر جدیدی برای نینتندو سوییچ معرفی کرد

کمپانی ViGRAND با الهام از دسته بازی مینی کنسول Ouya، کنترلر جدیدی را برای دو پلتفرم نینتندو سوییچ و کامپیوتر طراحی کرده است.

حدود ۵ سال پیش بود که مینی کنسولی بر پایه اندروید با نام اویا پس از موفقیت در کمپین کیک‌استارتر، وارد بازار شد اما نتوانست فروش چندان رضایت‌بخشی را تجربه کند. دو سال پس از عرضه این کنسول، کمپانی ریزر با تصاحب تمامی حق و حقوق و دارایی Ouya، اعلام کرد که تولید این محصول تا ماه جولای همان سال پایان خواهد یافت. با این تصمیم، از سال ۲۰۱۵ به بعد دیگر هیچ خبری از کنسول اویا به گوش نرسید، اما با این حال به نظر می‌رسد ایده آنان در طراحی کنترلر کنسول خود، مورد توجه کمپانی چینی ViGRAND قرار گرفته است.

کنترلر وایرلس NS که به‌تازگی توسط وی‌گرند معرفی و عرضه شده است، با دو پلتفرم Nintendo Switch و کامپیوتر سازگار خواهد بود. کنترلر NS ضمن پشتیبانی از نسخه سوم بلوتوث، دارای یک باتری ۳۸۰ میلی‌آمپرساعتی است که می‌تواند تا ۵ ساعت بصورت مداوم مورد استفاده قرار گیرد و زمان شارژ کامل آن نیز بین ۲ الی ۳ ساعت خواهد بود. این دسته بازی هم از دکمه‌های جهت‌دهی و هم از شوکر بهره می‌برد و تنها نکته منفی آن عدم پشتیبانی از ارتباط NFC است.

قیمت کنترلر NS در حال حاضر ۲۵ دلار تعیین شده و از همین الان قابل خریداری است. تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده کنترلر اویا است که شباهت‌های زیادی با کنترلر NS دارد و به احتمال زیاد منبع الهام اصلی طراحان شرکت ViGRAND بوده است.

Ouya Controller


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده