نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰

چه چیزی ماشین ظرفشویی را در اولویت‌های آشپزخانه قرار داد؟

این روزها ماشین ظرفشویی مانند یخچال و گاز به یکی از لوازم اصلی مورد نیاز هر آشپزخانه تبدیل شده‌ است.

جای خالی این جعبه اسرارآمیز هم بیشتر زمانی حس می‌شود که تلی از ظروف کثیف در سینک روی هم انبار شده باشند. هنگام خرید ماشین ظرفشویی یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید میزان آبی است که این ماشین مصرف می‌کند. برخلاف شایعه‌های رایج در شبکه‌های مجازی، شستن ظرف‌ها با ماشین صرفه اقتصادی بیشتری دارد. برای شستن یک دست ظرف ۱۲ نفره شما باید ۱۰۰ لیتر آب و ۲.۵ کیلو وات انرژی (برای گرم کردن آب) مصرف کنید. حتما با هم بر سر این موضوع توافق داریم که شستن ظروف با آب سرد هیچ دردی را دوا نمی‌کند و از سمت دیگر هیچ آب‌گرم‌کنی نمی‌تواند آن اندازه که باید آب را برای شستن ظرف‌ها گرم کند (اگر هم این کار را بکند تحمل دمای ۶۰ درجه سانتی گراد برای پوست غیر ممکن است)؛ در صورتی که ماشین‌ها از پس این کار برمی‌آیند. ماشین ظرفشویی همچنین برای شستن همان سرویس ۱۲ نفره ۱۵ لیتر آب و یک کیلو وات انرژی صرف می‌کند. اگر کمی وسواسی باشید احتمالا خرید ماشین ظرفشویی را به شستن با اسکاچ ترجیح می‌دهید؛ تصور کنید که قرار است لیوان‌های شربت را با همان اسکاچ چربی بشویید که دفعه قبل بوی شستن ماهی سرخ شده را گرفته است.

بیشتر افرادی که دنبال خرید ماشین ظرفشویی هستند توافقی بر سر اینکه ماشین ظرفشویی بوش بهتر است یا ال جی ندارند، اما این دو مارک علی‌رغم قیمت بالایی که دارند در بازار ماشین ظرفشویی پرطرفدارتر هستند. البته این حکم را نمی‌توان برای ماشین ظرفشویی‌های رومیزی صادر کرد. یکی از اولین ماشین‌های ظرف شویی رو میزی که وارد بازار شد مجیک بود. عده‌ای هنوز آن را بهترین مارک موجود در این بازار می‌شناسند و اعتقاد دارند که اگر خیلی عیال‌وار نیستید و در فضای اپن جای خالی برای دستگاهی بزرگ‌تر از ماکروویو را دارید از این رومیزی‌ها استفاده کنید. حتما پیش از خرید عرض و طول کابینت مناسب برای ظرف شو را اندازه بگیرید و سپس با مدل رومیزی مورد نظرتان مقایسه کنید. بسیاری از خریداران بدون توجه به این نکته ماشینی می‌خرند که جای آن را در خانه ندارند.

با وجود این ویژگی‌های مثبت، ماشین ظرف شویی دردسرهایی هم به همراه دارد: به اعتقاد برخی می‌توان زمانی را که صرف تمیز کردن و خالی کردن ته مانده غذاها کرد تا آن را داخل ظرف شو جا دهیم، در همین زمان ظرف‌ها را کفی کرده و شسته‌ایم.

یکی دیگر از ایرادهایی که به ماشین ظرفشویی می‌گیرند این است که حاشیه فلزی برخی از ظرف‌های چینی را از بین می‌برد و ظرف چینی را از شکل و قیافه می‌اندازد. همچنین برخی از خانواده‌ها هم می‌گویند که به مرور زمان استفاده از ماشین ظرفشویی در داخل قاشق‌ها لکه‌ای باقی می‌گذارد که خیلی دلچسب نیست.

اما اگر اعضای خانه شما دارای مشاغل تمام وقت هستند یا اینکه ترجیح می‌دهید به جای شستن ظرف‌ها کار مفیدتری انجام دهید استفاده از اسکاچ و سیم ظرف شویی را کنار بگذارید؛ حتی اگر بعد از ۱۰ سال مجبور باشید قاشق‌هایتان را به خاطر آن لکه‌ای که از آن حرف زدیم عوض کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده