نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰

تاثیر بی احتیاطی راننده‌ها بر آمار بالا تصادف با پراید

وقتی که سازنده پراید دنبال نامی برای این خودرو می گشت فکرش را هم نمی‌کرد که این خودرو مغرور (پراید به معنی غرور) روزی اسباب دردسر ملتی شود.

ملتی که از یک طرف از امنیت این خودرو شاکی‌اند و از طرف دیگر بازار آن هنوز آنقدر قدرتمند است که نمی‌توان قید ساختش را زد. پراید که در دهه هفتاد خودرو لوکس خانواده‌ها محسوب می‌شد حالا ارزان‌ترین خودرو تولیدی کشور در بازار است و به همین دلیل مشتری‌های زیادی را به خصوص از بین جوانان تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر به خاطر جمع و جور بودن نسبی این خودرو برخی اعتقاد دارند که پس از دریافت گواهینامه می‌توانند برای عادت کردن به رانندگی به خرید پراید صندوقدار و یا بی صندوق فکر کنند تا وقتی که به رانندگی مسلط شوند مدل‌های بالاتر را امتحان کنند. خرید پراید صندوق دار این روزها بین ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان هزینه دارد. ارزان ترین آن تیپ ۱۳۲ سفید است که ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌ارزد. گران‌ترین پراید صندوق دار هم سایپا 131 رنگی است. تفاوت‌های این دو تیپ بیشتر به چهره آنها بر می‌گردد. سایپا 132 به اندازه ۵ کیلوگرم سنگین تر از 131 است. 132 قابلیت‌های بیشتری دارد اما اگر بخواهیم صادق باشیم معمولا خرید پراید صندوق دار 131 طرفداران بیشتری دارد. چرا که سایپا عملا در طراحی‌های جدید پراید تنها کمی ظاهر آنها را دستکاری کرده و برخی اعتقاد دارند که نمی‌شود به تغییراتی که در 132 داده شده است اعتماد کرد.

لطفا هنگام خرید پراید خیلی اعتماد به نفستان را پایین نیاورید. هرچه که باشد پراید سفارشی بوده که از سوی شرکت فورد به مزدا داده و پس از آنها هم به دست کیاموتورز کره‌ای تولید شده است. پراید همچنین امتحان خودش را در مدل هاچ بک پس داده تا خودرویی که شما به فکر خرید آن هستید به عنوان خروجی نهایی تولید شود.

پراید هزینه استهلاک بسیار کمتر و مصرف بنزین بسیار پایینی دارد. ظاهر آن در مقایسه به خودروهای دیگر کمتر به ظاهر مردانه یا زنانه تقسیم شده و برای همین خودرویی خانوادگی تر است. از طرف دیگر اغلب تعمیرکاران این کشور دیگر زیر و بم پراید را بلدند و برای تعمیر و نگه داری آن با ناشناس بودن زیربندی خودرو از سوی آنها روبرو نخواهید شد. قطعات آن هم در همه شهرهای کشور به وفور پیدا می شود. مهم این است که انتظاری که از خودروهای گران قیمت دارید را از پراید نداشته باشید و بر اساس توانایی آن رانندگی کنید. وگرنه اگر با لامبورگینی هم بیشتر از توان موتورش رانندگی کنید در نهایت تصادف خواهد کرد. تنها خودرویی که از لحاظ قیمتی به پراید نزدیک است ام وی ام بوده که صادقانه خودرو مناسب خانواده نیست. اگرچه این خودرو ایرانی به ارابه مرگ معروف شده اما به هر حال ارابه رانی هم پشت فرمان نشسته که اگر رانندگی کرن طبق استانداردهای این خودرو را بلد باشد مانند بسیاری از افراد با تصادف و تلفات روبرو نخواهد شد. از یاد نبرید که نرخ بالای تصادف در پراید ممکن است به خاطر تقاضای زیاد آن باشد. هرچه پراید بیشتری در خیابان ها جولان دهد احتمال بالا رفتن نرخ تصادف در بین آنها هم بیشتر می شود.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده