// چهار شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

کارگردان خلاق استودیو اسکوئر انیکس مونترال از سمت خود کناره گیری کرد

تدی دیف، کارگردان خلاق استودیو اسکوئر انیکس مونترال، سازنده بازی‌های Hitman Go و Lara Croft Go از سمت خود استعفا داده است.

پس از آنکه بازی Hyper Light Drifter در سال ۲۰۱۶ روی پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و Ouya عرضه شد و توانست جوایز منتخب مخاطبین و دستاورد برجسته در جلوه‌های بصری را از فستیوال بازی‌های مستقل دریافت کند، تدی دیف، طراح و برنامه‌نویس این بازی به عنوان کارگردان خلاق به استخدام استودیو Square Enix Montreal در آمد. اکنون طبق جدید‌ترین اخبار بازی، او با انتشار پستی در وب‌سایت شخصی‌اش اعلام کرده است که به همکاری خود با کمپانی اسکوئر انیکس پایان داده است.

تدی دیف در پست مذکور توضیح داده است که پروژه اخیر او با تغییرات استراتژیک انجام شده در استودیو اسکوئر انیکس مونترال «سازگار» نبوده و نهایتا لغو شده که این امر به کناره‌گیری وی از سمتش منجر شده است. در بخش دیگری از پست استعفا تدی دیف اعلام کرده است که همکاران با استعداد او همچنان در استخدام استودیو اسکوئر انیکس مونترال باقی مانده‌اند، اما روی دیگر پروژه‌های این استودیو کار خواهند کرد. همچنین او به این نکته اذعان کرده است «حضور در کمپانی اسکوئر انیکس فرصت استثنایی بوده» اما پس از توقف روند ساخت بازی جدیدیش احساس کرده است که این کمپانی برای پروژه‌هایی با ویژگی داستان‌سرایی از طریق طراحی بازی که او قصد ساخت آن‌ها را دارد، مکان مناسبی نیست. در پایان تدی دیف اعلام کرده است که پس از جدایی از کمپانی اسکوئر انیکس، ساخت بازی‌های مستقل را از سر می‌گیرد و در این راه با افراد مختلفی ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها همکاری خواهد کرد.

استودیو اسکوئر انیکس مونترال در سال ۲۰۱۱ و با هدف ساخت بازی جدیدی از سری Hitman تاسیس شد. اما در نهایت به دلیل تغییر سیاست کمپانی Square Enix در قبال این استودیو، تصمیم گرفته شد که روی بازی‌های موبایل متمرکز شود. این تصمیم به عرضه بازی‌های Hitman Go ،Hitman: Sniper ،Lara Croft Go و Deus Ex Go ختم شد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده