نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

بررسی بازی Shadow of the Colossus از دید سایت‌های معتبر دنیا

نسخه پلی استیشن 4 بازی Shadow of the Colossus نمره‌های فوق‌العاده‌ای دریافت کرده که خبر از یک نسخه بازسازی شده شاهکار می‌دهند.

بازی Shadow of the Colossus اولین بار در سال ۲۰۰۵ و در زمان اوج کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد. این بازی که ساخته فومیتو اوئدا، کارگردان بازی‌های دیگری چون Ico و چند وقت پیش هم The Last Guardian، است در آن زمان مورد استقبالی عالی قرار گرفت و به دلیل گیم‌پلی بسیار عالی و همچنین جلوه‌های هنری فوق‌العاده و داستان و شخصیت‌پردازی قوی، تحسین منتقدین را در پی داشت. این بازی پس از آن روی پلتفرم‌های دیگری مثل پلی‌استیشن 3 هم منتشر شده است و در جریان نمایشگاه E3 سال گذشته بود که سونی، نسخه ریمستر این بازی را رسما برای پلی استیشن 4 هم تایید کرد. توسعه این نسخه از بازی بر عهده استودیو بلوپوینت گیمز بود که اعلام کرد Shadow of the Colossus کنسول PS4 بیش‌تر از آنکه یک نسخه ریمستر ساده باشد، به دلیل اینکه آن‌ها به منابع استفاده‌شده در نسخه اصلی خیلی دسترسی نداشتند، شبیه به یک بازسازی واقعی خواهد بود و حال که نمره‌های بازی Shadow of the Colossus منتشر شده، می‌توان گفت که این ادعای سازندگان درست هم بوده؛ چرا که اکثر منتقدین از کیفیت بصری بازی راضی بوده‌اند و آن را شبیه به یک اثر نسل هشتمی واقعی می‌دانند.

داستان بازی Shadow of the Colossus در مورد پسر جوانی به اسم وندر است که همراه با دختری به اسم مونو وارد سرزمینی جدید می‌شود. وندر برای اینکه بتواند مونو را نجات دهد، باید با ۱۶ موجود مختلف در این سرزمین که با نام Colossi شناخته می‌شوند مبارزه کند. Shadow of the Colossus حتی در زمان خودش هم یک اثر متفاوت بود؛ چرا که برخلاف بازی‌های رایج سبک اکشن ماجرایی، در این اثر خبری از دشمنان معمولی که بتوان به‌سادگی آن‌ها را از میان برداشت نبود و تنها هدف و دشمنان شما، Colossi‌های عظیمی بودند که باید با آن‌ها مبارزه می‌کردید. به هر حال Shadow of the Colossus به سهم خودش اثر فوق‌العاده‌ای بود و آنطور که از نمره‌های نسخه بازسازی‌شده بازی هم مشخص است، این نسخه هم اثری است که به هیچ وجه نباید آن را از دست داد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Shadow of the Colossus و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Shadow of the Colossus

  • سازنده: بلوپوینت گیمز
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن (۶ فوریه)

Shadow of the Colossus بازی

تلگراف: ۱۰۰ از ۱۰۰

بازی Shadow of the Colossus در سال ۲۰۰۵ یک شاهکار واقعی بود و این قضیه در سال ۲۰۱۸ هم هنوز صدق می‌کند و با یک اثر فوق‌العاده طرف هستیم. Shadow of the Colossus بدون شک یکی از بهترین بازی‌های تاریخ است و نسخه جدید هم نشان می‌دهد که بازی هنوز هم کیفیت بسیار بالایی دارد.

دیستراکتوید: ۱۰۰ از ۱۰۰

ظاهر مدرن و امروزی بازی Shadow of the Colossus نه‌تنها وسیله‌ای برای پوشاندن ایراد‌های احتمالی بازی که به سبب گذشت زمان ممکن است وجود داشته باشند نیست، که دقیقا در نقطه مقابل، عاملی است که باعث می‌شود ویژگی‌های دیگر بازی هم بیش‌تر به چشم بیایند.

آی‌جی‌ان: ۹۷ از ۱۰۰

Shadow of the Colossus نمونه‌ای عالی از یک بازی کلاسیک فوق‌العاده است و داستان و گیم‌پلی آن امروز هم به همان اندازه که در سال ۲۰۱۵ عالی بودند، عالی هستند. این نسخه ریمستر همچنین به شکل خیلی خوبی یک سری از بخش‌های بازی مثل گرافیک، کنترل‌ها و عملکرد کلی آن را بهبود بخشیده است. Shadow of the Colossus هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های تاریخ پلی‌استیشن است و سونی اقدام قابل تحسینی در برگرداندن این اثر در قالب یک ریمستر کرده که باعث می‌شود نسل جدید گیمر‌ها هم بتوانند این تجربه ارزشمند را بازی کنند و از آن لذت ببرند.

پالی‌گان: ۹۵ از ۱۰۰

با اینکه گرافیک بازی در ابتدا برایم کمی عجیب به نظر می‌رسید، اما به مرور زمان به آن عادت و حتی حس و حالی از آن دریافت کردم که در نسخه اصلی بازی، این حس وجود نداشت. اما هر چقدر هم که گرافیک بازی عالی و بی‌نقص باشد، دلیل اصلی که باعث شده Shadow of the Colossus اثری فوق‌العاده باشد، المان‌های دیگر آن مثل داستان و گیم‌پلی هستند.

گیم‌اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

نسخه اصلی بازی Shadow of the Colossus یکی از محبوب‌ترین بازی‌های من به شمار می‌رود و آن بازی، اولین باری بود که پس از تمام کردنش با صدای بلند فریاد زدم که «بازی‌های ویدیویی هم می‌توانند یک اثر هنری واقعی باشند»! نسخه بازسازی‌شده بازی با اینکه در برخی زمینه‌ها تغییراتی با نسخه اصلی دارد، اما دقیقا یک Shadow of the Colossus واقعی است. ابعاد غول‌های بازی واقعا فوق‌العاده است و در کنار آن، دقایقی از بازی که در آن‌ها شاهد روایت داستان هستیم هم کماکان تاثیرگذار کار شده‌اند.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

Shadow of the Colossus یک ماجراجویی عالی به شمار می‌رود که چه قبلا آن را تجربه کرده و چه نکرده باشید، ارزش بازی کردن را دارد. بهبود گرافیک بازی به نسبت نسخه اصلی واقعا عالی است و این باعث شده تا تک تک دقایق ماجراجویی وندر و آرگو لذت‌بخش‌تر از قبل شوند. حرکت کردن با اسب در دنیای زیبای بازی و شکست دادن غول‌های عظیم این اثر لذتی غیرقابل وصف دارند و در کل، Shadow of the Colossus یک بازسازی عالی از اثری است که نسخه اصلی آن هم فوق‌العاده بود و تجربه این بازی به همه پیشنهاد می‌شود.

دوال‌شاکرز: ۹۰ از ۱۰۰

Shadow of the Colossus بدون شک بهترین دستاورد استودیو بلوپوینت در زمینه بازسازی یک بازی ویدیویی است و حتی اگر آن را بهترین بازسازی تاریخ بازی‌های ویدیویی بدانیم هم اغراق نکرده‌ایم. در اینکه Shadow of the Colossus همواره یک اثر فوق‌العاده بود تردیدی نیست، اما نسخه پلی‌استیشن 4 با حس و حال امروزی که دارد، بیش از پیش کیفیت عالی این بازی را به رخ می‌کشد.

در نهایت می‌توان گفت که نمره‌های بازی Shadow of the Colossus خبر از یک بازسازی/ریمستر شاهکار می‌دهند و به همین دلیل هم اگر قبلا این بازی را تجربه کرده باشید، قطعا با خرید نسخه جدید می‌توانید یک تجدید دیدار عالی با این بازی فراموش‌نشدنی داشته باشید و در غیر این صورت هم الان بهترین زمان است تا سراغ تجربه Shadow of the Colossus بروید و خودتان را از یکی از بهترین بازی‌های هنری ساخته‌شده محروم نکنید.

نمره های بازی Shadow of the Colossus

نمره های بازی Shadow of the Colossus


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده