نویسنده: معین کلهری
// سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

مایکروسافت سرویس ابری PlayFab را خریداری کرد

مایکروسافت طی بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که پلتفرم ابری PlayFab را خریداری کرده است. با زومجی همراه باشید.

کمپانی Microsoft اخیراً در صنعت گیمینگ فعالیت‌های عظیمی داشته است و حتی گمان می‌رود که این کمپانی به دنبال تصاحب الکترونیک آرتز و ولو باشد. حال طبق آخرین اخبار بازی، این شرکت پلتفرم PlayFab را که بر اساس سیستم رایانش ابری فعالیت می‌کند به خدمت گرفته و این سرویس حال عضوی از خانواده مایکروسافت به حساب می‌آید. کمپانی این حرکت را «یک قدم مهم در راستای توسعه گیمینگ» و «ابزاری برای کمک کردن به ساخت بازی‌ها به دست سازنده‌های کوچک‌تر» معرفی کرده است.

پلی فب تحت عنوان «کامل‌ترین پلتفرم ساخته‌شده برای بازی‌های لایو» معرفی شده است که از گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و کنسول‌ها پشتیبانی خواهد کرد. کریم چودری، مدیر ارشد اجرایی بخش گیمینگ در مایکروسافت، پیوستن این پلتفرم را گسترش در سرمایه‌گذاری کمپانی برای Microsoft Azure و به‌ وجود آوردن یک پلتفرم ابری در کلاس جهانی تلقی می‌کند. مایکروسافت آژور یک پلتفرم ابری مبتنی بر دیتاسنترهای فیزیکی است که در ۴۲ منطقه از دنیا فعالیت دارد.

در وبلاگ رسمی پلی‌فب گفته شده که این سرویس به تقویت حدودا ۱۲۰۰ بازی در بخش آنلاین یاری رسانده که رقم عظیمی است. از مشتریان سرویس می‌توان به نام‌های آشنایی چون دیزنی، ان‌بی‌سی یونیورسال، نیکلودئون، باندای نامکو، روویو و کپکام اشاره کرد. البته در اسمارت‌فون‌ها هم در آثاری مانند Killing Floor 2 و Loadout از PlayFab استفاده شده است.

شما چه فکری می‌کنید؟ نظرات خودتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده