نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

استیون لانگ ساخت قسمت دوم فیلم Don’t Breathe را تایید کرد

استیون لانگ، بازیگر نقش مرد نابینا در فیلم نفس نکش (Don’t Breathe)، در مصاحبه اخیر خود به طور رسمی اعلام کرد که قسمت دوم این اثر در دستور کار تولید قرار دارد.

این مطلب ممکن است بخش‌هایی از فیلم Don’t Breathe را آشکار کند

 

استیون لانگ، بازیگر نقش شخصیت نورمن نورداستورم یا همان «مرد نابینا» در فیلم Don’t Breathe (نفس نکش) به‌تازگی به طور رسمی تایید کرد که دنباله این اثر در دست ساخت است. فیلم نفس نکش که سبکی هیجانی و ترسناک دارد، در ابتدا در سال ۲۰۱۶ اکران شد. این فیلم از همان ابتدای اکران خود، با نقدهای مثبت و تحسین‌های منتقدان و همچنین بینندگان روبه‌رو شد. فیلم نفس نکش در طول مدت اکران خود توانست محبوبیت ۸۷ درصدی را از سوی بینندگان و منتقدان در سایت Rotten Tomatoes از آن خود کند. همچنین با اینکه این اثر با یک بودجه تقریبا ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده بود اما توانست فروشی بالغ بر ۱۵۷ میلیون دلار را به‌دست آورد. پس با این اوصاف و با به‌دست آوردن چنین رقمی، ساخت قسمت دوم یک موضوع اجتناب‌ناپذیر بود.

فیلم Don’t Breathe داستان سه دزد جوان به نام‌های راکی (با بازی جین لوی)، الکس (با بازی دیلان مینت) و مانی (با بازی دنیل زوواتو) را برای مخاطب خود بازگو می‌کند که قصد دارند از یک سرباز کهنه‌کار خلیج فارس که نابینا هم شده است، یعنی نورمن نورداستورم (با بازی استیون لانگ) دزدی کنند. آنها بعد از اینکه خبردار شدند که دختر این مرد نابینا در تصادف با یک اتومبیل کشته شده و پدرش هم به این واسطه مبلغ چشمگیری را به‌عنوان دیه دریافت کرده است، تصمیم به دستبرد زدن به خانه او گرفتند. زمانی که این سه سارق جوان خود را غرق ماجرا کردند و وارد خانه شدند، بعد از مدت بسیار کوتاهی متوجه می‌شوند که فرد به اصطلاح قربانی آنها، آنچنان هم نسبت خوبی با قربانی نداشته و اصلا هدف آسانی که آنها تصورش را در سر داشتند، محسوب نمی‌شود. ما هرچه به پایان فیلم نزدیک‌تر می‌شویم، درمی‌یابیم که دزدی به اصطلاح ساده آنها، دیگر تبدیل به مبارزه‌ای شده که این سه جوان فقط دوست دارند زنده از آن بیرون بیایند. سارقان داستان ما متوجه می‌شوند که این مرد نابینا اسرار بسیار بیشتر و البته خطرناک‌تری نسبت به یک مقدار پول که در گاو صندوق جا خشک کرده، دارد.

ما چندی پیش خبرهای مختلفی درباره ساخت دنباله قسمت اول یعنی فیلم Don’t Breathe 2 (نفس نکش 2) شنیده بودیم، اما هیچ کدام از آنها به طور رسمی تایید نشده بودند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، گزارشگر سایت خبری اسکرین رنت مصاحبه‌ای با استیون لانگ محبوب ترتیب داده است. در این مصاحبه، این بازیگر دوست‌داشتنی ۶۵ ساله تمامی این شایعات را تایید کرد. زمانی که گزارشگر از او سوال پرسید که آیا دنباله‌ای یا پیش درآمدی در دست ساخت است یا خیر، لانگ با اطمینان بسیار زیادی به‌سرعت پاسخ داد: «اوه، بله بله، ما در حال ساخت یک دنباله هستیم».

Don’t Breathe

جالب است بدانید، از آنجایی که آثار ژانر ترسناک اغلب با بودجه‌های نسبتا پایینی ساخته می‌شوند، به همین دلیل نسبت به آثار ژانرهای دیگر، در صورت موفقیت چشمگیرشان احتمال ساخت دنباله آنها بسیار بیشتر است.

از آنجایی که آثار ترسناک به طور معمول با بودجه‌های پایینی ساخته می‌شوند، در صورت موفقیت چشمگیرشان، خیلی بیشتر از ژانر‌های دیگر احتمال ساخت قسمت‌های بعدی آنها وجود دارد

این موضوع تقریبا در هر شرایطی امکان‌پذیر است؛ حتی اگر قسمت ابتدایی مجموعه، هیچ در باز و بهانه‌ای برای ادامه دادن داستان باقی نگذاشته باشد. در این صورت هم، استودیوهای سازنده بالاخره راهی برای ادامه دادن داستان پیدا کرده و ساخت قسمت بعد را امکان‌پذیر می‌کنند. خوشبختانه فیلم نفس نکش فعلا در دسته دوم حساب نمی‌شود و اتفاقا داستان آن درهایی را برای ادامه دادن باز گذاشته است. ما در پایان قسمت اول شاهد این بودیم که راکی بالاخره توانست از این مبارزه نفس‌گیر زنده بیرون بیاید؛ در حالی که پول دزدیده‌شده را در کوله‌پشتی خود گذاشته و در حال فرار کردن است. زمانی که او در حال خروج از خانه بود، تصور می‌کرد که به خاطر بلای آخری که بر سر این مرد نابینا آورده، او دیگر مرده و خطر از بیخ گوشش رد شده است، اما در لحظات پایانی فیلم، زمانی که او در حال خروج از شهر است، به واسطه اخباری که در تلویزیون در حال پخش است، متوجه می‌شود که این پیرمرد نابینا از تمامی آن اتفاقات جان سالم به در برده است. 

فده آلوارز، کارگردان فیلم نفس نکش و همچنین سام ریمی، تهیه‌کننده این اثر، مدت‌ها پیش علاقه و هیجان خود را نسبت به ایده ساخت قسمت دوم این فیلم ترسناک محبوب اعلام کرده بودند. همچنین آنها در گفتگوهای خود اینگونه درباره برنامه‌های تیم تولید برای ساخت فیلم نفس نکش 2 صحبت کردند و گفتند: «ایده‌هایی که برای ساخت این فیلم وجود دارد، بزرگ‌ترین و بهترین ایده‌هایی است که من تا به امروز شنیده‌ام. اصلا شوخی نمی‌کنم!». حال باید فعلا ما منتظر باشیم تا ببینیم در آینده‌ای نزدیک چه پیش می‌آید. با این حال، با توجه به اشتیاق بسیار زیادی که ما از افرادی که در پروژه قسمت اول سهیم بودند دیدیم، به نظر می‌رسد که فیلم نفس نکش 2 از آن دسته پروژه‌هایی است که می‌توان به آن امیدوار بود و باید انتظار خبرهای جدید آن را کشید. از آنجایی که هنوز از سمت کمپانی سازنده هیچ بیانیه‌ای منتشر نشده، بنابراین هیچ تاریخ شروع تولید و مهم‌تر از همه هیچ تاریخ اکرانی هم اعلام نشده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده