// چهار شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۲

تاریخ انتشار نسخه دیجیتال فیلم Justice League اعلام شد

کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) زمان انتشار نسخه‌ دیجیتال فیلم Justice League را اعلام کرد.

در حالی که علاقه‌مندان به دنیای سینمایی دی‌ سی (DCEU) منتظر اعلام رسمی برادران وارنر (Warner Bros) در رابطه با زمان انتشار نسخه‌ دیجیتال فیلم لیگ عدالت (Justice League) بودند، به‌تازگی فهرستی از تاریخ عرضه محصولات سینمایی مختلف توسط این کمپانی منتشر شده که بر اساس آن، تاریخ سی‌ام ژانویه (۱۰ بهمن) برای انتشار این فیلم در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه در گذشته، نسخه خانگی فیلم‌های ابرقهرمانی DC شامل نسخه بلوری و DVD، بین دو هفته تا چهار هفته پس از انتشار نسخه دیجیتال عرضه می‌شد، انتظار می‌رود که نسخه خانگی لیگ عدالت نیز اواخر ماه فوریه تا اوایل ماه مارس (اواسط اسفندماه) برای علاقه‌مندان این اثر عرضه شود.

اما مهم‌ترین سوال این روزهای طرفداران DC این است که در هنگام انتشار نسخه دیجیتال لیگ عدالت، آیا نسخه اکستندد (Extended Cut) این فیلم که دارای مدت زمان بیشتری است، نیز به همراه نسخه نمایش داده‌شده در سینما عرضه خواهد شد یا خیر؟ هنوز برادران وارنر در رابطه با این موضوع، موضع مشخصی را اعمال نکرده است، ولی بسیار بعید به نظر می‌رسد که این امکان برای طرفداران لیگ عدالت به‌وجود بیاید که در ماه‌های آینده بتوانند شاهد نسخه‌ی کامل این فیلم باشند.

جاس ویدون که کارگردانی دو فیلم انتقام جویان (The Avengers) و انتقام جویان: عصر اولتران (The Avengers: Age of Ultron) را برای کمپانی مارول (Marvel) در کارنامه دارد و در آینده‌ای نزدیک نیز فیلم بتگرل (Batgirl) را برای کمپانی DC خواهد ساخت، پس از اینکه در پروژه‌ی لیگ عدالت به‌عنوان کارگردان، جایگزین زک اسنایدر شد، تغییراتی در داستان فیلم ایجاد کرده و اقدام به فیلمبرداری مجدد برخی از صحنه‌ها کرد. از طرفی، طی درخواست سران کمپانی وارنر، زمان فیلم نیز به دو ساعت کاهش پیدا کرد که همین عامل، کنجکاوی طرفداران لیگ عدالت را برانگیخته که نسخه ابتدایی فیلم به چه صورتی بوده است؟

با توجه به اینکه احتمال عرضه نسخه اکستندد Justice League توسط وارنر بسیار اندک است، می‌توان حداقل امیدوار بود که این کمپانی، صحنه‌های حذف‌شده‌ی فیلم را به همراه نسخه خانگی این اثر منتشر کند. با توجه به فروش ناامید کننده‌ی لیگ عدالت، وارنر تا این لحظه برنامه‌ی ویژه‌ای را برای انتشار خانگی این اثر اعلام نکرده است و به احتمال فراوان، هزینه‌ی زیادی را نیز صرف این مسئله نخواهد کرد.

کمپانی وارنر، سال گذشته در هنگام عرضه‌ی نسخه خانگی فیلم‌های بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) و جوخه انتحار (Suicide Squad)، اقدام به انتشار نسخه اکستندد هر دو اثر کرد. در این میان، نسخه اکستندد جوخه انتحار، ۱۳ دقیقه طولانی‌تر از نسخه اصلی بود، ولی در نهایت، ضعف‌های فیلم در این نسخه نیز همچنان پابرجا بود. اما درباره‌ی بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت مسئله فرق می‌کرد؛ نسخه اکستندد این فیلم، ۳۰ دقیقه بیشتر از نسخه اصلی بود و بنا بر نظر منتقدان، بسیاری از نقاط ضعف فیلم نمایش داده‌شده در سینما، در این نسخه پوشش داده شده بود.

فیلم لیگ عدالت با صرف بودجه‌ی ۳۰۰ میلیون دلار، پس از نمایش در سینماهای جهان، به فروش ۶۷۵ میلیون دلاری دست یافته است که این رقم، تنها اندکی از کم‌‌فروش‌ترین فیلم جهان سینمایی دی‌سی یعنی مرد پولادین (Man of Steel) بیشتر است که این موضوع، مسئله‌ی چندان خوشایندی برای برادران وارنر به حساب نمی‌آید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده