// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

بازی Mutant Footbal League پس از ۲۵ سال به کنسول‌ها باز می‌گردد

استودیو Digital Dreams اعلام کرد که بازی Mutant Football League به‌زودی برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نیز منتشر می‌شود.

پس از گذشت ۲۵ سال، بازی Mutant Football League به کنسول‌ها برمی‌گردد. آخرین نسخه این مجموعه یعنی بازی Mutant Football League که در استودیوی شیکاگویی و مستقل دیجیتال دریمز (Digital Dreams) توسعه یافته است، در تاریخ ۲۹ دی‌ماه (۱۹ ژانویه) برای کنسو‌ل‌های ایکس ‌باکس وان و پلی ‌استیشن 4 عرضه می‌شود. بازی مذکور ۹ آبان‌ماه (۳۱ اکتبر) برای پی سی منتشر شد و همانطور که مایکل مندهایم، خالق بازی، وعده داده بود قرار است این بازی ورزشی با حضور هیولا‌ها برای پلتفرم‌های دیگر نیز عرضه شود.

ناشر نسخه کنسولی این بازی یعنی نایت‌هاک اینتراکتیو (Nighthawk Interacitve) اعلام کرد که نسخه فیزیکی این بازی نیز در تابستان سال ۹۷ عرضه می‌شود. خالق این بازی نیز در ادامه افزود که پس از انتشار رسمی بازی در ماه جاری، با محتویات رایگان به پشتیبانی از آن ادامه خواهند داد.

در تاریخ نامشخصی از ماه فوریه یا مارس سال جاری (از بهمن امسال تا فروردین ۹۷) سازندگان وعده آپدیت رایگانی برای این بازی داده‌اند که حالت جدیدی را به آن اضافه می‌کند. در این حال بازیکنان با هدایت یکی از ۱۸ تیم حاضر در بازی که معمولا از تیم‌های ضعیف انتخاب می‌شود، وارد بازی‌های لیگ می‌شوند و به ارتقا دادن تیم خود می‌پردازند. آپدیت مذکور شامل حالتی می‌شود که در آن کاربران با شکست دادن بات‌ها می‌توانند از جوایزی بهره‌مند شوند که در واقع حالتی شبیه به باس‌فایت دارد.

Mutant Football League

گفتنی است که بازی Mutant Football League در سال ۲۰۱۳ از طریق کمپین کیک‌استارتر (Kickstarter) شروع به جمع‌آوری بودجه از سوی طرفداران کرد، اما متاسفانه به هدف خود نرسید و نتوانست بودجه مشخص‌شده را از سوی حامیان مالی جمع‌آوری کند. پس از آن سازنده بازی سه سال روی آن با بودجه کم‌تر کار کرد و در سال ۲۰۱۷ دوباره به کیک‌استارتر برگشت و توانست دوبرابر بودجه یاد شده را از سوی طرفداران جمع‌آوری کند. بازی مذکور در استیم توانست نظرات مثبتی را از سوی بازیکنان این پلتفرم دریافت کند؛ طوری که عبارت Very Positive در صفحه استیم آن دیده می‌شود. در این باره مندهایم گفت:

احساس خیلی خوبی در مورد بازی خودمان داریم و فکر می‌کنم که توانستیم وعده‌هایمان را عملی کنیم و اثری را که حامیان کیک‌استارتر انتظار داشتند، تقدیم آنها کنیم. البته جای دیو‌ها و گرگ‌نماها در این بازی خالی است که در حال حاضر در حال توسعه آنها هستیم و به طور رایگان آنها را به بازی اضافه می‌کنیم.

وی در ادامه افزود:

پس از فاجعه کیک‌استارتر در سال ۲۰۱۳، سعی کردم که بیشتر به نظرات طرفداران اهمیت بدهم. آنها از من می‌خواستند که یک بازی کنسولی برای نسل آینده توسعه دهم. آنها در ادامه گفتند که ما یک بازی موبایل بی‌کیفیت و بی‌ارزش نمی‌خواهیم.

Mutant Football League

در این راستا مندهایم و استودیو دیجیتال دریمز حتی تیم‌ کیتزرو، گزارشگر بازی NBA JAM، را برای همکاری در پروژه جدید استخدام کردند تا صداگذاری بخش گزارشگری این بازی را نیز انجام دهند. در این باره وی گفت:

به نظرم صدای کیتزرو توانسته است حالت طنز‌آمیزی به بازی ببخشد. از دید من صدای کیتزرو برای این بازی همانند بودن خیارشور در ساندویچ است که مانده بودم آیا از آن استفاده کنم یا خیر؛ که بالاخره تصمیم گرفتم که آن را اضافه کنم و حال بسیار خوشحال هستم که این موضوع به‌زیبایی در بازی قرار گرفته است.

خالق این بازی در ادامه در مورد حالت Dynasty سخن گفت و اشاره کرد که کاربران در آن می‌توانند با توجه به پیشنهاد CPU و با استفاده از یک کلید به بازیکنان خود XP اضافه کنند یا اینکه به فهرست بازیکنان خود مراجعه کنند و آنجا به ارتقا بازیکنان تیم خود بپردازند. این موضوع در انجمن‌های نسخه پی‌سی این بازی پیشنهاد شد که حال سازندگان قصد دارند آن را در نسخه کنسولی بازی نیز اضافه کنند.

برای آشنایی بیشتر با این بازی در ادامه می‌توانید تریلر گیم‌پلی آن را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

نظرات خود را در مورد این بازی با زومجی در میان بگذارید.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده