نویسنده: حسین سلیمی
// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵

مشخصات پردازنده Intel Core i7-8809G با گرافیک RX Vega منتشر شد

پردازنده Intel Core i7-8809G ساخته مشترک کمپانی اینتل و AMD است که از پردازنده گرافیکی RX Vega استفاده می‌کند.

در سال گذشته میلادی مدتی شایعه شده بود که دو کمپانی Intel و AMD قصد همکاری رسمی با یکدیگر را دارند. اخیرا این دو شرکت اعلام کرده‌اند پردازنده جدید سری Core-H اینتل از پردازشگر گرافیکی AMD Radeon استفاده می‌کند. حال این هفته، اینتل جزئیات بیشتری در مورد پردازنده Core i7-8809G خود با پردازشگر گرافیکی RX Vega در یک فهرست منتشر کرد.

این فهرست به ترتیب حداکثر TDP مرتب شده است و پردازنده Intel Core i7-8809G بین دو مدل i5-7640X و i7-8700K قرار گرفته است. مدل i5 سری Core X حداکثر ۱۱۲ وات توان مصرفی دارد؛ در حالی که Core i7-8809G دارای توان حرارتی ۱۰۰ وات است. Core i7-8809G دارای چهار هسته‌ و هشت رشته است و از حافظه رم DDR4 دو کاناله با حداکثر فرکانس پایه ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصول اینتل، از تراشه گرافیکی Intel HD 630 بهره می‌برد. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی Radeon RX Vega M GH نیز برای این پردازشگر در نظر گرفته شده است که عملکرد چشم‌گیری را به همراه دارد.

سرعت پردازنده جدید اینتل ۳.۱ گیگاهرتز است و ۸ مگابایت حافظه کش برای آن در نظر گرفته شده است. در نتیجه ظاهرا پردازنده Core i7-8809G بالاترین سطح عملکرد را در بین تراشه‌هایی که با همکاری اینتل و AMD تولید شده است دارد.


منبع kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده