نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶

علاقه جان چو به همکاری با تارانتینو در فیلم Star Trek

جان چو، بازیگر نقش شخصیت هیکارو سولو در فیلم Star Trek (پیشتازان فضا) جی. جی. آبرامز، علاقه به تکرار این نقش در نسخهٔ کوئنتین تارانتینو دارد.

جان یوهان چو، بازیگر آمریکایی-کره‌ای سینمای هالیوود، علاقمند به همکاری با کوئنتین تارانتینو در نسخهٔ جدید مجموعهٔ Star Trek (پیشتازان فضا) است. فیلم جدید مجموعه Star Trek کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) قرار است به کارگردانی کوئنیتن تارانتینو و تهیه‌کنندگی جی. جی. آبرامز ساخته شود. چندی پیش نیز کمپانی پارامونت پیکچرز، مارک ال. اسمیت، نویسنده‌ٔ فیلم The Revenant (از گور برخاسته) را برای نگارش فیلمنامه‌ٔ نهایی فیلم جدید این مجموعه معرفی کرد. فیلم Star Trek همچون تمام فیلم های تارانتینو، با درجه سنی R به نمایش درخواهد آمد.

در طی سالیان گذشته، کوئنتین تارانتینو همواره علاقهٔ خود را به ساختی فیلمی از این مجموعه بیان داشته بود و چند مرتبه‌ای نیز خبرهای جسته‌وگریخته‌ای در این رابطه منتشر می‌شد تا اینکه چندی پیش جدی بودن ساخت فیلم جدید این مجموعه توسط کارگردان صاحب سبک سینمای هالیوود، مراحل ساخت این فیلم را وارد مرحلهٔ تازه‌ای کرد. کوئنتین تارانتینو در دوران کاری خود تقریباً به تمامی ژانرهای سینمایی ادای دین کرده است، از سینمای وسترن گرفته تا هنرهای رزمی آسیایی، فیلم‌های تماماً اکشن و پر از صحنه‌های انفجار و حتی فیلم های جنگی که البته نگاه خاص این کارگردان سبب شده است همواره طرفداران وی و منتقدان، آثاری متفاوت و باکیفیت را نظاره‌گر باشند. علاقه به فیلم‌های قدیمی بخشی از هویت کوئنتین تارانتینو است و وی با کنار هم گذاشتن اطلاعات و دانش خود از آثار قدیمی، اثر نو و متفاوت می‌آفریند و در طی دوران کاری خود بسیار از این شیوه در ساخت فیلم‌های خود بهره جسته است. نکتهٔ جالب اینجاست که تارانتینو در کارنامهٔ خود فیلمی علمی-تخیلی ندارد و با توجه به پیشینهٔ وی باید منتظر فیلمی متفاوت از مجموعهٔ Star Trek باشیم. اپیزود بیست‌وهشتم از فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی Star Trek که در سال ۱۹۶۷ بر روی آنتن شبکه NBC رفته بود، اپیزود مورد علاقه تارانتینو بود و وی پیش‌تر از علاقه خود برای ساخت نسخه‌ای سینمایی از این اپیزود سخن گفته بود. با این حال هنوز نمی‌دانیم که همچنان تصمیم سابق وی پابرجاست یا باید منتظر داستانی جدید باشیم. همچنین تا این لحظه مشخص نشده است که بازیگران جدید این مجموعه همچون کریس پاین، زکری کینتو و زوئی سالدانا در فیلم تارانتینو حضور دارند یا خیر.  

Tarantino

تا بدین جای کاری یکی از بازیگران مجموعهٔ کنونی Star Trek برای همکاری با کوئنتین تارانتینو در فیلم جدید ابراز علاقه کرده است و امیدوار است بتواند نقشی در این فیلم داشته باشد. جان چو اخیراً در برنامهٔ تلویزیونی لری کینگ حضور پیدا کرده بود و هنگامی که با سؤال لری کینگ در مورد جزئیات فیلم جدید مواجه شد چنین گفت که هیچ اطلاعی از مراحل ساخت و داستان این فیلم ندارد، اما علاقمند است که بتواند نقش سولو را بار دیگر و این مرتبه با دیالوگ‌های تارانتینو ایفا کند.

جان چو و دیگر بازیگران ریبوت Star Trek به‌خوبی از پس نقش‌های خود برآمدند و نقش‌آفرینی‌های درخشانی را در آن دو فیلم از سوی بازیگران شاهد بودیم  

جان چو و دیگر بازیگران ریبوت مجموعهٔ Star Trek که فیلم اول در سال ۲۰۰۹ و فیلم دوم در سال ۲۰۱۳ توسط جی. جی. آبرامز ساخته شد، به‌خوبی از پس نقش‌های خود برآمدند و نقش‌آفرینی‌های درخشانی را در آن دو فیلم از سوی بازیگران شاهد بودیم. با وجود اینکه بازیگران جدید هیچ‌گاه جای ویلیام شاتنر و دارودسته‌ وی را نمی‌گیرند، اما در جایگاه خود بازی‌های درخوری را نمایش گذاشتند. البته باید گفت که در فیلم Star Trek: Into Darkness (پیشتازان فضا: به‌سوی تاریکی)، آن نقش‌آفرینی‌های ماندگار و فوق‌العادهٔ فیلم اول را شاهد نبودیم و کمی تیم بازیگری این فیلم دچار افت شده بودند. اینکه تارانتینو چه افکاری برای ساخت فیلم جدید در سر دارد هنوز مشخص نیست و باید دید آیا از بازیگران سه فیلم گذشته در فیلم جدید استفاده می‌کند یا خیر.

همچنین چندی پیش سایت هالیوود ریپورتر (THR) در گزارشی اعلام کرد که پاتریک استوارت، بازیگر محبوب و قدیمی شخصیت کاپیتان پیکارد در مجموعه Star Trek، بسیار علاقمند به همکاری با تارانتینو در فیلم جدید این مجموعه است؛ پاتریک استوارت سابقه نقش‌آفرینی در سه فیلم مجموعهٔ Star Trek را در کارنامه دارد.

آخرین فیلم مجموعهٔ Star Trek، فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) بود که در سال ۲۰۱۶ بر روی پردهٔ سینما رفت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جاستین لین بود. کریس پاین و زکری کینتو بار دیگر به ترتیب در دو نقش کاپیتان جیمز کِرک و فرمانده اسپاک در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کارل اوربان، سایمون پگ، زوئی سالدانا و آنتون یلچین اشاره داشت. فیلم جاستین لین با استقبال خوبی از طرف منتقدان همراه بود، ولی در گیشه فروشی معمولی داشت؛ فیلم Star Trek Beyond با بودجهٔ ساخت ۱۸۵ میلیون دلاری، نزدیک ۳۴۳ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم جدید مجموعهٔ Star Trek در حال حاضر عنوانی ندارد. این فیلم قرار است در تاریخ ۹ آگوست سال ۲۰۱۹ (۱۸ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده