// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

گزارش باکس آفیس: چرا صحبت درباره عملکرد ضعیف Star Wars: The Last Jedi اشتباه است؟

در گزارش باکس آفیس این هفته درباره‌ی عملکرد عالی Star Wars: The Last Jedi و دیگر پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکای شمالی صحبت می‌کنیم.

در گزارش باکس آفیس هفته‌ی گذشته از این گفتیم که چرا افت فروش ۶۸/۸ درصدی «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi)، بدترین افت فروش هفته‌ی دومی است که یک فیلم بلاک‌باستری قبل از کریسمس تجربه کرده است. خلاصه در گزارش هفته‌ی گذشته شرایط غیرمعمول و ناامیدکننده‌ای را برای «آخرین جدای» ترسیم کردیم. اما بگذارید گزارش این هفته را با این خبر شروع کنم که تمام حرف‌های بد هفته‌ی گذشته را فراموش کنید. چون با توجه به عملکرد عالی «آخرین جدای» صحبت کردن در رابطه با عملکرد ناامیدکننده و شکست و از این‌جور حرف‌ها اشتباه محض است. ساخته‌ی رایان جانسون در شانزدهمین روز اکرانش از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرد که یک روز زودتر از «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) و شش روز دیرتر از «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) است. فیلم در ۱۷ روز اول اکرانش، ۵۱۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته است که آن را با پشت سر گذاشتن درآمد ۵۰۴ میلیون دلاری «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast)، به پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۱۷ در گیشه‌ی خانگی تبدیل می‌کند. «آخرین جدای» همین روزها از درآمد ۵۳۲ میلیون دلاری «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story) و درآمد ۵۳۴ میلیون دلاری «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) عبور خواهد کرد تا به ششمین فیلم پرفروش گیشه‌ی خانگی تمام دوران‌ها تبدیل شود. «آخرین جدای» در جریان آخرهفته‌ی جمعه تا یکشنبه‌ی سومش ۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخت (و ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در جریان روزهای جمعه تا دوشنبه). فیلم با ۲۶ درصد افت فروش مواجه شد که پشت سر افت فروش ۲۲ درصدی «روگ وان»، بهترین افت فروش هفته‌ی سوم برای فیلم‌هایی با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار افتتاحیه محسوب می‌شود.

«آخرین جدای» کماکان یک هفته‌ی تعطیلات دیگر هم برای جولان دادن خواهد داشت و بعد از آن هم با رقیب جدی‌ای در قالب «موذی: آخرین کلید» (Insidious: The Last Key) روبه‌رو نخواهد داشت. تا اینکه بالاخره سال ۲۰۱۸ واقعا با آغاز فیلم‌هایی مثل «پدینگتون ۲» (Paddington 2)، «رفت و آمد» (The Commuter) و «مری مغرور» (Proud Mary) آغاز خواهد شد. «آخرین جدای» با توجه به ۵۳۷ میلیون دلاری که تاکنون به دست آورده است، از این به بعد عملکردی شبیه به «روگ وان» و «نیرو برمی‌خیزد» خواهد داشت و اکران خانگی‌اش را با کسب چیزی نزدیک به ۶۵۰ تا ۶۷۰ میلیون دلار به اتمام خواهد رساند. اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید، این به این معنی است که «آخرین جدای» حدود ۶۹ تا ۷۲ درصد از درآمد خانگی «نیرو برمی‌خیزد» را تکرار می‌کند. درصدی که برابر با «امپراتوری ضربه می‌زند» (۳۲ درصد کمتر از «امیدی تازه») و «حمله‌ی کلون‌ها» (۳۰ درصد کمتر از «تهدید شبح») خواهد بود. در این میان تا یادمان نرفته بگویم که «آخرین جدای» فقط به تنهایی ۱۰۰ میلیون دلار از فروشش را در طول ۲۰ روز اول اکرانش از سینماهای آیمکس به دست آورده است که آن را در این زمینه پشت سر «نیرو برمی‌خیزد» در رده‌ی دوم بهترین‌ها قرار می‌دهد. بنابراین مهم نیست که آیا «آخرین جدای» به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ گیشه‌ی آمریکای شمالی تبدیل می‌شود یا سومین، مهم این است که «آخرین جدای» هم‌اکنون عملکردی شبیه به یک فیلم جنگ ستارگانی دارد. این در حالی است که فیلم در روز هجدهم اکرانش، از مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی عبور کرد. چیزی که آن را پشت سر «خشن ۷» (Furious 7) در ۱۷ روز و با بهره بردن از بازار چین، «دنیای ژوراسیک» در ۱۳ روز و با بهره بردن از بازار چین و «نیرو برمی‌خیزد» در ۱۲ روز و بدون بهره بردن از بازار چین، در رده‌ی چهارم پرسرعت‌ترین یک میلیاردی‌های تاریخ قرار می‌دهد. نکته‌ی تحسین‌برانگیز ماجرا این است که «آخرین جدای» یکی از آن فیلم‌هایی است که این کار دشوار را بدون بهره‌گیری از بازار مهم چین انجام داده است.

Star Wars: The Last Jedi

«آخرین جدای» روز جمعه‌ی این هفته در چین روی پرده خواهد رفت که حکم آخرین بازار مهمی را که هنوز در آن اکران نشده است دارد. اما نحوه‌ی عملکرد آن در چین به شانس بستگی دارد. از یک طرف «نیرو برمی‌خیزد» را داریم که بعد از افتتاحیه‌ای ۳۳ میلیون دلاری‌اش در این کشور، کارش را با کسب ۱۲۵ میلیون دلار به اتمام رساند و از طرف دیگر «روگ وان» را داشتیم که به زور و زحمت توانست ۶۹ میلیون دلار از چینی‌ها به دست بیاورد. حقیقت این است که برند «جنگ ستارگان» به اندازه‌ی آمریکای شمالی، در چین طرفدار ندارد. اما از آنجایی که نقدهای فیلم، جنگ ستارگانی متفاوت و تقریبا ضدکلیشه‌های این مجموعه را توصیف می‌کنند، پس باید صبر کرد و دید آیا این موضوع می‌تواند در تغییر نظر چینی‌ها تاثیرگذار باشد یا نه. محصول والت دیزنی با یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلاری که تاکنون به دست آورده، بعد از «دیو و دلبر» (یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار) و «سریع و خشن ۸» (یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار)، در رده‌ی سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۷ در گیشه‌ی جهانی قرار می‌گیرد. اما سوال این است که آیا فیلم کارش را با نزدیک شدن به فروشِ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری «اونجرز: دوران اولتران» (Avengers: Age of Ultron) به پایان می‌رساند یا فروش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری «دنیای ژوراسیک». حتی کسب یک میلیارد و ۴۴۸ میلیون دلار هم به معنی ۳۰ درصد افت فروش نسبت به «نیرو برمی‌خیزد» (۲ میلیارد و ۶۸ میلیون دلار) خواهد بود که برابر با افت فروش‌های معمول دنباله‌های «جنگ ستارگان» است.

خلاصه «آخرین جدای» اکرانش را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکای شمالی و دنیا به اتمام خواهد رساند. نه، فیلم به «نیرو برمی‌خیزد» یا هیچکدام از فیلم‌های جیمز کامرون نزدیک نخواهد شد، اما اهمیتی ندارد. چون اصلا از اول هم چنین انتظاری از آن نمی‌رفت. وقتی به این اعداد و ارقام سرگیجه‌آور نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تصور ضربه خوردن برند «جنگ ستارگان» به خاطر افت فروش شدید هفته‌ی دوم فیلم از بیخ غلط است. «جنگ ستارگان» برای دومین‌بار در سه سال گذشته قرار است به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شود. «جنگ ستارگان» برای سومین‌بار در سه سال اخیر قرار است به پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی تبدیل شود. «آخرین جدای» قرار است عملکردی شبیه به دنباله‌های مشابه‌اش یعنی «امپراتوری ضربه می‌زند» و «حمله‌ی کلون‌ها» داشته باشد. «آخرین جدای» قرار نیست مجموع درآمد خارجی «سریع و خشن ۸» را پشت سر بگذارد که قابل‌درک است و «آخرین جدای» قرار نیست بیشتر از فیلم چینی «جنگجوی گرگ ۲» (The Wolf Warrior 2) در چین بفروشد که این هم قابل‌درک است. پس همه‌ی اینها به این معنی است که نه «آخرین جدای» از لحاظ تجاری در وضعیت وخیمی قرار دارد و نه ضربه‌ی بدی به برند «جنگ ستارگان» خورده است. همه‌چیز نرمالِ نرمال است. این فروش از این جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که «آخرین جدای» با توجه به نظر اکثر منتقدان، نه یک فیلم محافظه‌کارانه و بازسازی‌طور دیگر مثل «نیرو برمی‌خیزد» و «روگ وان»، بلکه فیلم قانون‌شکنی محسوب می‌شود. وقتی فیلمی که ریسک کرده این‌قدر خوب می‌فروشد، حداقل بیشتر به آینده و قانون‌شکنی‌های بیشتر  از سوی لوکاس‌فیلم امیدوار می‌شویم.

thank you for your service

یکی دیگر از فیلم‌هایی که حسابی دارد از تعطیلات کریسمس لذت می‌برد، درام موزیکال «بزرگ‌ترین شومن» (The Greatest Showman) است که اگرچه هفته‌ی پیش افتتاحیه‌اش را قوی شروع نکرد، اما انگار مردم منتظر بودند تا بعد از آخرهفته‌ی کریسمس سراغش را بگیرند. فیلم ۱۵ و نیم میلیون دلار در دومین آخرهفته‌ی اکرانش کسب کرد که شاید در نگاه اول زیاد به نظر نرسد، اما در حقیقت به معنی ۷۳ درصد رشد فروش نسبت به افتتاحیه‌ی ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری فیلم است. چیزی که حکم یک «رکورد» را برای فیلم‌هایی که در بیش از ۳ هزار سینما اکران شده‌اند دارد. این فیلم بعد از ۱۳ روز اکران، ۵۳ میلیون دلار در خانه فروخته است. فروش نهایی ۹۰ میلیون دلاری این فیلم محتمل به نظر می‌رسد، اما بودجه‌ی ۸۴ میلیونی فیلم به این معنی است که فیلم برای بازگرداندن سرمایه‌اش به استقبال در کشورهای خارجی هم نیاز دارد. در همین حین «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» (Jumanji: Welcome to Jungle) را داریم که دارد به یک موفقیت غول‌پیکر در کنار «آخرین جدای» تبدیل می‌شود. این فیلم که با ۹۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، در دومین هفته‌ی اکرانش ۵۰ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار فروخت. رقمی که به معنی رشد فروش دیوانه‌وار ۴۰ درصدی فیلم در مقایسه با افتتاحیه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی‌‌ آن است. چیزی که «جومانجی» را در رده‌ی سوم بهترین رشد فروش‌های هفته‌ی دوم تاریخ قرار می‌دهد. «جومانجی» تا حالا ۱۷۰ میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی فروخته است. مجموع فروش قسمت اول «جومانجی» با احتساب نرخ تورم ۲۰۴ میلیون دلار برآورد می‌شود. پس «جومانجی ۲» تا چند روز دیگر فیلم اول را هم پشت سر می‌گذارد. همچنین به محض اینکه فیلم فروش ۲۰۲ میلیون دلاری «مومیایی باز می‌گردد» (The Mummy Returns) را پشت سر بگذارد، منهای سری «سریع و خشن»، به پرفروش‌ترین فیلم دواین جانسون در گیشه‌ی خانگی هم تبدیل می‌شود.

گرچه در ابتدا رسیدن «جومانجی» به درآمد ۲۵۰ میلیون دلاری «شب در موزه» (Night at the Museum) و قسمت اول «مردان سیاه‌پوش» (Men in Black) غیرممکن به نظر می‌رسید، اما حالا کار به جایی رسیده است که این اتفاق دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. «جومانجی» به محض اینکه بتواند از فروش ۲۵۷ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» (The Amazing Spider-Man) عبور کند، پشت سرِ درآمد ۳۰۴ میلیون دلاری «اسکای‌فال» (Skyfall)، درآمد ۳۳۴ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming)، درآمد ۳۳۶ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی ۳» (Spiderman 3)، درآمد ۳۳۶ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی ۲» (Spiderman 2) و درآمد ۴۰۳ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی»، در رده‌ی ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های سونی در گیشه‌ی خانگی قرار می‌گیرد. «جومانجی» تا حالا ۳۵۰ میلیون دلار از سرتاسر دنیا کسب کرده است. اما پیش‌بینی اینکه فروش نهایی فیلم در دنیا چه خواهد بود کمی سخت است. اگرچه فیلم به درآمد ۷۰۰ میلیون دلاری امثال «۲۰۱۲» و «کُد داوینچی» (The Da Vinci Code) نخواهد رسید، اما احتمالا این شانس را دارد تا خارج از مجموعه‌های «مرد عنکبوتی» و «جیمز باند»، از زمان «مردان سیاه‌پوش ۳» در سال ۲۰۱۲ تاکنون، به اولین فیلم ۵۰۰ میلیون دلاری سونی تبدیل شود. عملکرد عالی «جومانجی» با وجود اینکه «آخرین جدای» هم حسابی روی فُرم است، آن را شگفت‌انگیزتر می‌کند. اتفاقی که تحلیلگران را یاد زمانی انداخت که «تایتانیک» (Titanic) در حالی رکوردها را جابه‌جا می‌کرد که همزمان «فردا هرگز نمی‌میرد» (Tomorrow Never Dies) به آخرین فیلم جیمز باند تبدیل شد که پنج برابر رقم افتتاحیه‌اش را کسب کرد (۱۲۵ میلیون/۲۵ میلیون). شاید «جومانجی» که از قضا فیلم کودک‌پسندانه و آرام‌بخش‌تری نسبت به «آخرین جدای» است دارد بینندگان «آخرین جدای» را کش می‌رود. شاید هم «جومانجی» مورد توجه کسانی قرار گرفته که یا از «آخرین جدای» خوششان نیامده یا به این نتیجه رسیده‌اند که آن فیلم ارزش تماشای دوباره را ندارد.

thank you for your service

تمام اینها در حالی بود که «پیچ پرفکت ۳» (Pitch Perfect 3) در دومین آخرهفته‌ی اکرانش خوب دوام آورد. این فیلم که آنا کندریک و رِبل ویلسون را به عنوان ستاره‌هایش دارد، با ۱۱ درصد افت فروش مواجه شد، ۱۷/۷ میلیون دلار در جریان جمعه تا یکشنبه و ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در جریان جمعه تا دوشنبه به دست آورد و به درآمد ۱۱ روزه‌ی ۶۹ میلیون دلار دست پیدا کرد. پس آره، این فیلم حداقل تا هفته‌ی آینده از مجموع فروش خانگی ۶۵ میلیون دلاری قسمت اول «پیچ پرفکت» و افتتاحیه‌ی ۶۹ میلیون دلاری «پیچ پرفکت ۲» عبور خواهد کرد. فیلم به احتمال زیاد اکرانش را با کسب چیزی دور و اطراف ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی به اتمام خواهد رساند. «پیچ پرفکت ۳» که با ۴۵ میلیون دلار ساخته شده، هم‌اکنون ۹۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از سرتاسر دنیا کسب کرده است. از سوی دیگر «کوچک‌سازی» (The Downsizing) را داشتیم که بعد از تجربه‌ی ۲ درصد افت فروش، ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) و ۶ میلیون دلار (جمعه تا دوشنبه) به دست آورد. رقمی که به معنی درآمد ۱۱ روزه‌ی ضعیف ۱۸ میلیون و ۴۶۰ هزار دلاری ساخته‌ی الکساندر پین است. از آنجایی که بودجه‌ی فیلم چیزی معادل ۶۸ میلیون دلار است، این فیلم باید منتظر معجزه در کشورهای خارجی باشد تا جلوی شکستش را بگیرد. اما حتی معجزه هم نمی‌تواند «پدران جایگزین» (The Father Figures) را نجات بدهد. کمدی برادران وارنر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) و ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) کسب کرد و به درآمد خانگی غیرقابل‌قبول ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این فیلم با ۲۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده است.

اولین تازه‌اکران مهم این هفته اما «تمام پول‌های جهان» (All the Money in the World) بود که نمایشش را با کسب ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه و حدود ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار به عنوان افتتاحیه‌ی جمعه تا دوشنبه شروع کرد و به درآمد کلی ۸ روزه‌ی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. ساخته‌ی بحث‌برانگیز ریدلی اسکات که به یک واقعه‌ی گروگانگیری واقعی می‌پردازد، شرایط چندان خوبی در بازاری اشباع شده توسط فیلم‌های کودکانه‌ که مورد توجه بزرگ‌سالان هم قرار می‌گیرند ندارد. این فیلم که با ۵۰ میلیون دلار بودجه ساخته شده تا حالا یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هم در کشورهای خارجی فروخته و تا این لحظه حدود ۱۶ میلیون دلار در سرتاسر دنیا فروخته است. تمام اینها یعنی این فیلم برای موفقیت باید چشم به مورد توجه قرار گرفتن توسط آکادمی اسکار بدوزد. دومین تازه‌اکران هفته «بازی مالی» (Molly’s Game) بود که با توجه به اینکه فقط در ۲۷۱ سینما روی پرده‌ است، عملکرد خیلی خوبی را دارد از خود نشان می‌دهد. این فیلم که جسیکا چستین و ادریس البا را به عنوان بازیگران اصلی‌اش دارد، ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار در جریان افتتاحیه‌ی جمعه تا دوشنبه‌اش فروخت و به درآمد ۸ روزه‌ی ۶ میلیون دلار دست پیدا کرد. رقمی که بهتر از «همسر نگهبان باغ‌وحش» (The Zookeeper’s Wife) و بیشتر از «خانم اسلون» (Ms Sloane) و «خشونت‌بارترین سال» (A Most Violent Year) است. این فیلم اگر بتواند در اسکار مورد توجه قرار بگیرد، می‌تواند پشت سر درآمد جهانی ۱۴۰ میلیون دلاری «خارجی» (The Foreigner) و درآمد ۱۲۷ و نیم میلیون دلاری «کریسمس مامان‌های بد» (A Bad Moms Christmas)، به سومین موفقیت متوالی کمپانی اس.تی.ایکس اینترتینمنت تبدیل شود. راستی، «پُست» (The Post)، جدیدترین اثر استیون اسپیلبرگ هم ۵۳۹ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) و ۷۶۵ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) کسب کرد و به درآمد ۱۱ روزه‌ی یک میلیون و ۹۶۴ هزار دلار دست پیدا کرد. «رشته خیال» (Phantom Thread)، جدیدترین فیلم پاول توماس اندرسون هم ۲۳۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) و ۳۰۵ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) فروخت و به درآمد هشت روزه‌ی ۶۱۶ هزار دلار دست پیدا کرد. رقمی که گرچه برای شروع خوب است، اما ماموریت اصلی این فیلم وقتی آغاز می‌شود که فیلم فراتر از نِردهای هاردکور سینما، اکران گسترده‌اش را آغاز کند.

در بازگشت به فیلم‌های قدیمی بگذارید از انیمیشن «فردیناند» (Ferdinand) بگویم. این فیلم که با ۱۱۱ میلیون دلار بودجه تهیه شده، ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) و ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) به دست آورد. این فیلم بعد از ۱۸ روزی که از اکرانش گذشته ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروخته است. «کوکو» (Coco)، دیگر انیمیشن جدول هم دارد ایستادگی می‌کند. فیلم ۶ میلیون و ۵۷۲ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) و ۹ میلیون دلار (جمعه تا دوشنبه) کسب کرد و به درآمد خانگی ۱۸۱ میلیون دلار دست پیدا کرد. این فیلم هنوز این شانس را دارد تا به ۲۰۰ میلیون دلار هم برسد. «کوکو» تاکنون ۵۳۷ میلیون دلار در سرتاسر دنیا کسب کرده است. درام تاریخی «تاریک‌ترین ساعت» (The Darkest Hour)، به آرامی دارد خود را به یک مدعی تبدیل می‌کند. این فیلم که گری اولدمن را به عنوان بازیگر اصلی‌اش دارد ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) و ۷ میلیون دلار (جمعه تا دوشنبه) کسب و به درآمد جدید ۱۹ میلیون و ۷۱۲ هزار دلار دست پیدا کرد. «شکل آب» (The Shape of Water) با ۱۸ درصد رشد فروش مواجه شد، ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) و ۴ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) به دست آورد و به درآمد خانگی ۱۷ میلیون دلار رسید. در همین حین «اعجوبه» (Wonder) با تجربه‌ی ۵۲ درصد رشد فروش، یک میلیون و ۲۴۰ هزار دیگر فروخت و مجموع درآمدش را به ۱۱۹ و نیم میلیون دلار رساند. این یعنی «اعجوبه» رسما پشت سر «لالالند» (۱۵۱ میلیون دلار)، در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های لاینزگیت که جزیی از مجموعه‌های «هانگر گیمز»، «گرگ و میش» و «واگرا» نیستند قرار می‌گیرد. این فیلم که با ۲۰ میلیون دلار بودجه ساخته شده تاکنون ۱۲۲ و نیم میلیون دلار از گیشه‌ی خانگی به دست آورده و به ۱۹۸ و نیم میلیون دلار فروش جهانی رسیده است.

«جاستیس لیگ» (Justice League) این آخرهفته را با رسیدن به ۲۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش خانگی به اتمام رساند که آن را پشت سر «سریع و خشن ۸» و «لوگان» قرار می‌دهد. فیلم بالاخره مرز ۶۵۰ میلیون دلار فروش جهانی را پشت سر گذاشت که البته معلوم نیست به چه دردی می‌خورد. «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) آخرهفته‌ی تحویل سال را در حالی با ۳۱۱ و نیم میلیون دلار به اتمام رساند که «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist) تا حالا ۱۷ میلیون و ۸۸۰ هزار دلا فروخته است. «بابا اومده ۲» (Daddy's Home) و «قتل در قطار سریع السیر شرق» (Murder on the Orient Express) هر دو از مرز ۱۰۰ میلیون فروش خانگی عبور کردند. اما هرچه «بابا اومده ۲» با ۶۹ میلیون دلار بودجه وضعیت خوبی در کشورهای خارجی ندارد (۱۷۴ میلیون دلار فروش جهانی)، «قتل در قطار سریع السیر شرق» با ۵۵ میلیون بودجه دارد می‌ترکاند (۳۱۵ میلیون دلار فروش جهانی). خبر بد این است که «بابا اومده ۲» از زمان قسمت اول تاکنون، تنها چهارمین فیلم پارامونت است که از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروش عبور کرده است. سه‌تای دیگر «ترنسفورمرها: آخرین شوالیه» (The Transformers: The Last Knight)، «پیشتازان فضا: فراتر» (Star Trek Beyond) و «رسیدن» (Arrival) هستند. «مرا به نامت صدا کن» (Call Me by Your Name) تا حالا ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار فروخته است. این در حالی است که «سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری» (Three Billboards) حدود ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در خزانه دارد و «من، تونیا» (I, Tonya)، هفته‌ی چهارمش را با ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار به اتمام رساند.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Star Wars: The Last Jedi۵۲/۴ میلیون دلار
۲Jumanji: Welcome to the Jungle۵۰/۵ میلیون دلار
۳Pitch Perfect 3۱۷/۷ میلیون دلار
۴The Greatest Showman۱۵/۲ میلیون دلار
۵Ferdinand۱۱/۶ میلیون دلار
۶Coco۶/۵ میلیون دلار
۷All the Money in the World۵/۲ میلیون دلار
۸Darkest Hour۵/۲ میلیون دلار
۹Downsizing۴/۶ میلیون دلار
۱۰The Father Figures۳/۷ میلیون دلار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده