نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰

فیلمبرداری فیلم Venom به پایان رسید

تام هاردی، بازیگر نقش شخصیت ادی بروک در فیلم ونوم (Venom) به‌تازگی با انتشار تصویری در اینستاگرام خود، پایان فیلمبرداری این اثر را اعلام کرد.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، تام هاردی، بازیگر نقش شخصیت ادی بروک در فیلم Venom (ونوم)، تصویر جدیدی از پشت صحنه پروژه تولید این اثر منتشر کرد که به نظر می‌رسد فیلمبرداری جدیدترین اثر ابرقهرمانی کمپانی سونی پیکچرز به پایان رسیده است. بعد از اینکه دنیای ابرقهرمانی کمپانی سونی پیکچرز مسیر ساخت اینگونه آثار خود را با اکران فیلم The Amazing Spider-Man 2 (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲) کلید زد، متوجه شد که راه را به طور کل اشتباه انتخاب کرده و به واسطه قول و قراری که با استودیو مارول گذاشت، پیتر پارکر (با بازی تام هالند) در دنیای سینمایی مارول معرفی شد که با بازخوردهای نسبتا خوبی هم روبه‌رو شد. مرد عنکبوتی نسخه دنیای سینمایی مارول با بازی تام هالند، اولین حضور خود را در تابستان سال جاری و با فیلم Spider-Man: Homecoming (اسپایدرمن: بازگشت به خانه) تجربه کرد. علاوه بر این اثر، حضور تام هالند برای ایفای نقش شخصیت پیتر پارکر در حداقل سه فیلم دیگر هم تایید شده است. از طرف دیگر هم کمپانی Sony Pictures، به طور کل دنیای ابرقهرمانی خود را کنار نگذاشته و در حال ساخت و توسعه اثر جدیدی است که هنوز به طور کامل مشخص نیست که آیا به دنیای سینمایی مارول مرتبط است یا خیر.

جالب است بدانید که کمپانی سونی در حال حاضر در حال تولید و توسعه چند اثر ابرقهرمانی است. اول از همه، این کمپانی اعلام کرد که ساخت فیلم ونوم با بازی تام هاردی به‌عنوان شخصیت اصلی داستان در دستور کار قرار دارد و روبن فلیشر کارگردان آن خواهد بود که بعد از گذشت مدتی و در اواخر سال ۲۰۱۷ فیلمبرداری این اثر آغاز شد. بعد از آن، باری دیگر این کمپانی، جینا پرینس-بایدوود را به‌عنوان کارگردان اثر بعدی خود یعنی فیلم Silver and Black (سیلور و بلک) معرفی کرد. تمرکز فیلم سیلور و بلک روی شخصیت‌های داستان اسپایدرمن یعنی سیلور سیبلینوا و گربه سیاه است. علاوه بر این دو مورد عنوان‌شده، آثار دیگری هم مانند فیلم Morbius, the Living Vampire (موربیوس، خون آشام زنده)، فیلم Kraven (کراون) و فیلم Mysterio (میستریو) در دستور کار تولید قرار گرفته‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که کمپانی سونی فعلا قصد دارد تا اکران فیلم ونوم دست نگه داشته و عملکرد آن در باکس آفیس و نظرات منتقدان نسبت به این کار را ملاک کار خود قرار دهد؛ پیش از اینکه بخواهد روی پروژه ابرقهرمانی دیگری سرمایه‌گذاری کند. حال به نظر می‌رسد که دیگر ونوم در حال طی کردن مراحل پایانی خود است و با این قدم بسیار بزرگی که برداشته، کم کم به پایان و البته اکران خود نزدیک‌تر می‌شود. 

همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، تام هاردی به‌تازگی تصویر جدیدی از خود را در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش منتشر کرده که به نوعی مدل موی خود و گریمی را که در صحنه فیلمبرداری فیلم ونوم داشته است به نمایش می‌گذارد. متاسفانه این تصویر هیچ اطلاعات جدیدی درباره این اثر و شخصیت ادی بروک بیان نمی‌کند. از طرف دیگر متنی هم که در زیر عکس قرار دارد به طرز گیج‌کننده‌ای نامفهوم است، اما به نوعی با توجه به این تصویر، به نظر می‌رسد که فیلمبرداری فیلم ونوم به پایان رسیده است. تصویر منتشر شده توسط تام هاردی با گریم فیلمبرداری فیلم ونوم را در ادامه مشاهده می‌کنید:

Tom Hardy

مرحله فیلمبرداری فیلم ونوم در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ آغاز شد. تیم فیلمبرداری کار خود را در طی این چند ماه ادامه داد و تا به امروز آنها مشغول فیلمبرداری این اثر بودند. در طی این مدت، تام هاردی طرفداران خود را بی‌خبر رها نکرده بود و مدام در فواصل معینی، برای آنها تصاویری از پروژه تولید این فیلم منتشر می‌کرد تا آنها جزئیات خیلی کوچکی از این اثر فوق‌العاده مورد انتظار را متوجه شوند.

با اینکه فیلم ونوم تنها اثر در دست ساخت کمپانی سونی نیست، اما این کمپانی ترجیح می‌دهد فعلا تا اکران این فیلم و بررسی عملکرد آن روی پرده سینماها صبر کند، بعد سراغ آثار دیگری در دنیای ابرقهرمانی خود برود

ما تا به امروز شاهد انتشار تصاویر و فیلم‌های کوتاهی از فیلمبرداری این فیلم بودیم که اغلب، صحنه‌های اکشن آن را به تصویر می‌کشید. همچنین تصاویر دیگری هم منتشر شده بود که هاردی را در قالب ادی بروک و مشغول مبارزه با یکی از سیمبیوت‌های فیلم ونوم، به تصویر کشیده بود. در مورد انتشار محتویات رسمی، نمی‌توانیم صحبت زیادی بکنیم؛ زیرا آنچنان تصاویر و ویدیوهای رسمی‌ای از این اثر تا به امروز منتشر نشده است. تنها محتوای رسمی که توسط کمپانی سونی منتشر شده، اولین تصویری است که تام هاردی را در قالب ادی بروک به تصویر کشیده است.

طبیعی است که انتظار داشته باشیم تا در طی چند وقت آینده، خبرهای رسمی‌تری از این فیلم منتشر شود و منصفانه است که کمپانی سازنده این اثر، محتویات رسمی بیشتری برای طرفدارانی که مدت بسیار زیادی منتظر این اثر مانده‌اند منتشر کند تا بتوانند بازیگر مورد علاقه خود را در قالب نقش شخصیت محبوبی مانند ونوم ببینند. با این تفاسیر، طرفداران هنوز نمی‌دانند که از فیلم ونوم و سیمبیوت اصلی داستان باید چه انتظاراتی داشته باشند؛ مگر اینکه در آینده‌ای بسیار نزدیک تریلری رسمی از این اثر برای آنها منتشر شود.

تا زمان انتشار تریلر یا تصاویر رسمی، طرفداران مجبورند هر لحظه چشم انتظار مطلب جدیدی در صفحه اینستاگرام رسمی تام هاردی باشند تا بتوانند خبر جدیدی از این پروژه به‌دست آورند. اگر بخواهیم تنها بر اساس تصویری که هاردی منتشر کرده قضاوت کنیم، نمی‌توان دقیق گفت که آیا فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده است یا خیر؛ اما حتی اگر به پایان هم نرسیده باشد، از آنجایی که تیم در ماه اکتبر کار خود را آغاز کرد، به نظر می‌رسد در آینده‌ای بسیار نزدیک کار آنها هم به پایان خواهد رسید. 

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Venom برای اکران در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • Silver and Black برای اکران در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۹ (۱۹ بهمن ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده