// دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

جنیفر هادسون در نقش آرتا فرانکلین، معروف به ملکه موسیقی سول

جنیفر هادسون در فیلم Queen of Soul، محصول کمپانی مترو گلدوین مایر، در نقش آرتا فرانکلین، الهه موسیقی آمریکا و یکی از پرافتخارترین خوانندگان زنده جهان ظاهر خواهد شد.

جنیفر هادسون، بازیگر و خواننده‌ی برنده جوایز معتبری همچون اسکار، گرمی، گلدن گلوب و بفتا، در فیلم ملکه سول (Queen of Soul) نقش آرتا فرانکلین، الهه‌ی موسیقی آمریکا و یکی از پرافتخارترین خوانندگان زنده‌ی جهان را ایفا خواهد کرد. اسکات برنستاین که تولید فیلم‌هایی همچون جنایت در هالیوود (Hollywood Homicide) و مستقیم از کامپتن (Straight Outta Compton) را در کارنامه دارد، تهیه‌کنندگی فیلم Queen of Soul را برای کمپانی مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer) بر عهده خواهد داشت. هاروی میسون جونیور نیز که به خاطر تولید آثار موسیقی به شهرت رسیده و با آرتا فرانکلین و جنیفر هادسون سابقه‌ی همکاری دارد، تهیه‌کننده‌ی دیگر این فیلم خواهد بود. مترو گلدوین مایر در حال حاضر به دنبال استخدام یک فیلمنامه‌نویس مناسب و همچنین یک کارگردان برای هدایت فیلم است تا هرچه زودتر کار تولید پروژه را آغاز کند.

بنا بر گزارش ددلاین، خود فرانکلین، هادسون را برای به تصویر کشیدن شخصیتش بر پرده‌ی سینماها انتخاب کرده است. به نوعی هادسون تنها بازیگر و خواننده‌ی معاصر به حساب می‌آید که می‌تواند خود را با انرژی، قدرت صدا و احساسات ویژه‌ی فرانکلین وقف دهد و آن را منعکس کند.

Jennifer Hudson

جنیفر هادسون در فیلم Dreamgirls

آرتا فرانکلین در بیست و پنجم مارس سال ۱۹۴۲ در شهر ممفیس در ایالت تنسی به دنیا آمد و از ۱۰ سالگی، بلافاصله پس از مرگ مادرش، سرودن شعر را آغاز کرد. چهار سال بعد، پس از بستن قرارداد با شرکت موسیقی بتل رکوردز، نخستین آلبوم خود را با نام Songs of Faith منتشر کرد که البته به توفیق چندانی دست نیافت. آرتا در سال ۱۹۶۱ با شرکت معتبر کلمبیا رکوردز قرارداد بست و یک سال بعد آلبوم Aretha: With The Ray Bryant Combo را منتشر کرد که متشکل از آهنگ‌هایی در سبک‌های مختلف از جمله جاز، بلوز و ریتم اند بلوز بود. این اثر، فرانکلین را به‌عنوان ستاره‌ی جدید صنعت موسیقی آمریکا مطرح کرد و یک سال بعد، کلمبیا رکوردز دو آلبوم دیگر را با نام‌های The Electrifying Aretha Franklin و The Tender, the Moving, the Swinging Aretha Franklin روانه‌ی بازار کرد که آنها نیز به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافتند. آرتا در سال ۱۹۶۸ با انتشار دو آلبوم Lady Soul و Aretha Now که شامل تعدادی از ماندگارترین آهنگ‌های کارنامه‌ی وی می‌شد، ضمن تصاحب دو جایزه‌ی گرمی، لقب ملکه سول را به خود اختصاص داد. او موفقیت‌های خود را در دهه‌ی هفتاد میلادی نیز ادامه داد و در این مقطع، سبک ریتم اند بلوز را به اوج خود رساند.

فرانکلین پس از چندین دهه فعالیت درخشان در عرصه‌ی موسیقی، سال گذشته بازنشستگی رسمی خود را اعلام کرد. او در طول این سال‌های سپری‌شده، مجموعا ۱۸ بار موفق به دریافت جایزه‌ی گرمی شد و تا به امروز بیش از ۷۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های وی در سطح جهان به صورت رسمی به فروش رسیده است. آرتا به‌عنوان نخستین زنی لقب گرفت که به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافت و مجله‌ی رولینگ استون نیز، او را در فهرست ۱۰۰ هنرمند برتر تمام دوران‌ها و همینطور ۱۰۰ خواننده برتر تمام دوران‌ها قرار داده است.

Aretha Franklin

جنیفر هادسون ۳۶ ساله نخستین بار در سال ۲۰۰۴ و با صعود به مرحله‌ی فینال فصل سوم برنامه امریکن آیدل (American Idol) محصول شبکه فاکس (Fox) بود که نام خود را سر زبان‌ها انداخت که در نهایت در آن رقابت هفتم شد. او دو سال بعد در نخستین نقش‌آفرینی خود در فیلم موزیکال دختران رویایی (Dreamgirls) به کارگردانی بیل کاندن، جوایز اسکار، گلدن گلوب، انجمن بازیگران آمریکا و همچنین بفتا را در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن از آن خود کرد. هادسون تا به امروز ۲ مرتبه نیز موفق به تصاحب جایزه‌ی گرمی شده است. از مطرح‌ترین فیلم‌هایی که وی در آنها به نقش‌آفرینی پرداخته می‌توان به زندگی رازآلود زنبورها (The Secret Life of Bees)، شی-راک (Chi-Raq) و وینی ماندلا (Winnie Mandela) اشاره کرد.


منبع ScreernRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده