نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

تمایل استیون دنایت به کارگردانی فیلم Man Of Steel 2 توسط زک اسنایدر

استیون دنایت که چندی پیش آمادگی خود را برای کارگردانی فیلم Man Of Steel 2 اعلام کرده بود، حال در طی توییتی اعلام کرد که گزینه مورد نظرش برای این اثر زک اسنایدر است.

چندی پیش، استیون دنایت علاقه و آمادگی خود را برای کارگردانی فیلم Man Of Steel 2 (مرد پولادین 2) اعلام کرده بود، اما حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این کارگردان مطرح در طی توییتی که در صفحه توییتر خود منتشر کرده، اعلام کرد که ترجیح می‌دهد زک اسنایدر را باری دیگر به‌عنوان کارگردان این اثر ببیند. به جای دنبال کردن فیلم اختصاصی سوپرمن که در سال ۲۰۱۳ ساخته و اکران شده بود، خود زک اسنایدر و عوامل تصمیم‌گیرنده در دنیای سینمایی دی سی تصمیم بر این گرفتند که به جای ساخت دنباله، به سراغ ساخت اثر دیگری مانند فیلم Batman v Superman: Dawn Of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) بروند. اگرچه سالهای زیادی است که شایعه‌های مختلفی مبنی بر ساخت دنباله فیلم مرد پولادین مطرح شده، اما هنوز هیچ پیشرفت چشمگیری حاصل نشده و تنها اخبار خیلی کوتاهی از روند ساخت این اثر منتشر می‌شود.

در پی اکران فیلم Justice League (لیگ عدالت)، انتقادات بیش از حد شدیدی که نسبت به آن وارد شده بود و عملکرد بسیار ضعیفی که در فروش بلیط‌ها و باکس آفیس از خود به نمایش گذاشته بود، زمزمه‌ها درباره ساخت دنباله فیلم مرد پولادین قوت دوباره‌ای گرفت و این بار خیلی قوی‌تر از قبل دنبال می‌شود. علی‌رغم کار CGI بسیار ناشیانه و افتضاحی که برای پوشاندن سبیل بازیگر ستاره این اثر یعنی هنری کویل (که نقش سوپرمن را بر عهده داشت) انجام شد، ما در این فیلم متوجه شدیم که این شخصیت کریپتونیایی (که به‌تازگی دوباره زنده شده است) نسبت به بقیه کاراکترهای این اثر بیشترین قدرت را دارد. بعد از اینکه این شخصیت توسط بتمن و بقیه اعضای لیگ عدالت از قبر بیرون کشیده شد، نسخه جدید شخصیت سوپرمن توانست ظاهر امیدوارانه‌تری را به مردم سرتاسر دنیا نشان دهد. همچنین نسخه جدید این شخصیت، علاوه بر امید بیشتر، خیلی خصوصیات اخلاقی دیگر را هم به دست آورد که واقعا عدم وجود آنها در نسخه‌ای که زک اسنایدر خلق کرده بود حس می‌شد. در نتیجه اینگونه می‌توان عنوان کرد که تقاضای طرفداران در طی چند هفته اخیر، برای تماشای دنباله‌ای از ابرقهرمان مورد علاقه‌شان افزایش چشمگیری داشته است.

به مدت چندین ماه، این متیو وان بود که سر زبان‌ها افتاده و به نظر می‌رسید که فرد قطعی برای کارگردانی فیلم مرد پولادین 2 است. حتی اعلام شده بود که برای مسئولان دنیای سینمایی دی‌سی هم، وان در بین بقیه کارگردانان کاندید شده، اولویت اول را برای کارگردانی این اثر به‌دست آورده است. اما زمانی که استیون دنایت، کارگردان فیلم Pacific Rim: Uprising (حاشیه اقیانوس آرام: طغیان) در صفحه توییتر رسمی خود اعلام کرد که علاقه زیادی به کارگردانی این اثر دارد و آمادگی خود را برای آن اعلام کرد، توجه بخش بسیار زیادی از طرفداران از متیو وان گرفته شد و به دنایت جلب شد.

Justice League - Henry Cavill - Zack Snyder

از آنجایی که دنایت یک کارگردان نسبتا تازه‌وارد است، طبیعی است که به کارگردانی پروژه تولید آثار محبوبی مانند مرد پولادین 2 علاقه زیادی داشته باشد، اما آنگونه هم نیست که مانند برخی افراد کمپینی برای انتخاب خود در میان کاندیدهای بهتر راه بیندازد، گرچه به نظر می‌رسد که اگر به او پیشنهاد شود با کمال میل می‌پذیرد

با این حال، او بعد از مدت کوتاهی که متوجه شد که بخش خیلی زیادی از توجهات به سمتش جذب شده، باری دیگر در توییتر خود فعال شد و برای اینکه آتشی را که درست کرده خاموش کند و به نوعی از مرکز توجهات دور شود، سعی کرد با کاندید مورد نظر خود، دوباره توجهات را به سمت دیگری سوق دهد. او کاندید خود را «زک اسنایدر» معرفی کرد.

خدای من. در جواب این سوال که آیا من علاقه‌مند به کارگردانی فیلم مرد پولادین 2 هستم یا خیر، توییتی منتشر کردم که برخی‌ها از آن برداشت اشتباهی کرده بودند. من ترجیح می‌دهم به جای خودم، فرد دیگری به‌خصوص زک اسنایدر را در رأس پروژه تولید این اثر ببینم؛ زیرا واقعا عاشق کارهایش هستم.

با اینکه جمع کثیری از مردم و البته طرفداران، نظر نسبتا مثبتی درباره اولین اثر زک اسنایدر در دنیای سینمایی دی‌سی یعنی فیلم Man Of Steel داشتند، اما خیلی از افرادی که بیننده کارهای او بوده‌اند، اعتقاد دارند که مسیر او در ساخت دومین اثرش یعنی فیلم بتمن علیه سوپرمن:‌ طلوع عدالت کاملا اشتباه بوده است. بعد از مدتی، او به دلایل شخصی و خانوادگی به‌ناچار مجبور شد تا تیم تولید را در مرحله پس از تولید فیلم لیگ عدالت تنها بگذارد و پروژه را ترک کند. بعد از آن هم، جاس ویدون برای مدیریت و هدایت تیم در مرحله پس از تولید آورده شد که وظیفه نظارت بر فیلمبرداری بخش‌های اضافه را هم بر عهده داشت. اگرچه کار اسنایدر از نظر خیلی افراد خوب و پسندیده نبود، اما از طرف دیگر، جمع خیلی زیادی از طرفداران او تقاضا دارند که او به این دنیای سینمایی بازگردد، کار نیمه کاره خود را به اتمام برساند و نسخه اصلی و کارگردان فیلم لیگ عدالت را که گفته می‌شود از نسخه اکران‌شده بهتر و طولانی‌تر است، منتشر کند.

در عین حال، استیون دنایت در حال تولید فیلم حاشیه اقیانوس آرام: طغیان بوده و در حال حاضر به نظر می‌رسد که مشغول طی کردن مراحل پایانی آن است. این فیلم قرار است به‌عنوان اولین اثر بلند او که در قالب یک کارگردان در آن فعالیت داشته، در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۸ (۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود. او پیش از ساخت این فیلم، روی مجموعه‌هایی تلویزیونی مانند سریال Daredevil (دردویل)، سریال Spartacus (اسپارتاکوس) و مهم‌تر از همه، روی مجموعه پیش درآمد داستان سوپرمن یعنی سریال Smallville (اسمالویل) فعالیت کرده است. تا به امروز، استیون دنایت هیچ کمپینی برای انتخاب خود به‌عنوان کارگردان فیلم مرد پولادین 2 تشکیل نداده است؛ البته اصلا اینگونه نیست که او علاقه‌ای به این کار ندارد و طبق علایق خودش، به نظر می‌رسد که اگر پیشنهادی به او بشود، با کمال میل می‌پذیرد. از طرف دیگر هم، با اوضاعی که تا به امروز پیش آمده، در بهترین حالت، احتمال بازگشت زک اسنایدر به این دنیای سینمایی خیلی کم است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده